AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Beklager langt innlegg............ Huff.. Jeg har et problem jeg håper dere vil ta dere tid til å svare på.... Jeg har nettopp blitt alene-boer, var samboer i over 1 år.. Før han flyttet ut var vi enige om å være venner, og i det han flyttet ut var vi mer enn venner..... Mine venner og min familie liker ham virkelig ikke. Ikke at jeg er bedre likt av hans venner, men tror familien hans liker meg godt den dag i dag. (Fikk faktisk julekort av hele bølingen, tom tanten hans.....) Meg og "kjæresten" sklir jo selvsagt mer og mer fra hverandre, men fra min side, så synes jeg det er helt greit... Men samtidig så skriver vi med hverandre hver dag, og jeg hadde nok savnet det om ikke. Da er det snakk om hjerter og sussetegn osv sov..... Jeg tror jeg egentlig vil være med bare meg selv.Vi begge klarer oss bedre med bare oss selv! Men hva nå? Jeg er muligens smålig, for jeg overtok noe som er hans, noe jeg egentlig ikke har bruk for, men noe som er veldig bra for meg å ha... Og jeg er redd for hva som skjer om jeg gjør det slutt... Han har ikke plass til den tingen i leiligheten sin likevel, men sa jeg kunne ha den på låns til han fikk et større sted å bo.. Og om jeg gjør det helt slutt nå, vil han da ta den fra meg? I tillegghar jeg mye gjeld... (AAP) Denne mnd, januar, må jeg faktisk leve på bursdagspengene mine, og resten går rett ut. ganger to. Neste utbetaling går også resten rett ut. (var litt lettere da vi var 2 stk og betalte på regningene)... Problemet her er jo penger stort sett, jeg klarer meg nok, skal ske på sosial-stønad og håpe på det beste der jeg kan få hjelp til å dekke supplerende til jeg får betalt ned over et par mnd.. Problemet er at jeg skylder x-samboer 1000kr, og dette har jeg store problemer med å betale i så tilfelle, ettersom jeg må leve på minimalt fremover, tom utsette regninger... Jeg vil jo ikke være i forholdet bare fordi jeg skal ha LITT lengre tid på gjelden, men hva skal jeg da gjøre? Jeg har ingen familie-medlemmer/venner som kan hjelpe meg, kan ei heller ta meg en liten strøjobb (det er grunner til at jeg har AAP), og jeg vil absolutt ikke bli kastet ut av leiligheten fordi jeg ikke kan betale husleien..... Ikke får jeg sove om natten heller, har ikke sovet på sikkert et halvt år... Siste mnd er det fordi jeg ble "alene" med regningene, men det er forferdelig slitsomt å ikke vite hva i all verden man skal gjøre....... =( =( =( Hilsen fortvilet Anonymous poster hash: 3537e...37e Anonymous poster hash: 7e8f3...146
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Leste gjennom nå, og beklager at det er forvirrende.... Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
Molte Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Ja det var litt forvirrende. Men hvis jeg skal prøve å forstå innlegget ditt, så har dere flyttet fra hverandre etter 1 år, men er fremdeles kjærester? Og du er usikker på å være sammen med han fordi? familie og venner av deg ikke liker han? Men du er sammen med han fordi du er redd for å miste den tingen du fikk låne? Som han likevel skal ha tilbake når han får en større plass å bo? Mitt råd er at du tenker igjennom hva du egentlig vil med han. Om du vil ha et forhold eller om du vil komme deg videre. Skjønner det er fristende å være 2 stk til å betale regninger. Men du kan ikke være sammen med han bare pga det heller. Da må du heller prøve å finne ei løsning på å klare deg økonomisk selv. De 1000kr du skylder han kan du jo spørre om du får dele de opp i mindre beløp. Bedre å bet litt nå og litt da, enn at det går ei tid før du får bet hele beløpet på engang. De regningene du sliter med denne mnd, kan du spørre om å få utsette eller dele opp betalingen. Bare å ringe å spørre. Går som regel greit Endret 31. desember 2013 av Molte
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Du er på AAP sa du, har du bostøtte? Hvis du bor alene i en leilighet og har under ett vist beløp i inntekt, kan du få bostøtte. Anonymous poster hash: b94fc...21f
Gjest Seajewel Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Bostøtte er dog bare en liten prosent av husleien, men alt hjelper sikkert på... 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Ja, jeg får bostøtte....... Men la oss regne...... Jeg har ca 12000kr pr/mnd, etter skatt, inkl. husleie. Så er det 6100 i husleie, mobil 549, internett 495, tv 299, medisin 350, strøm-agria-lisens-gjeld delt opp over to og tre, ligger etter meg 4200kr...... hvor kommer vi da? Jeg trenger virkelig tips fra dere. Jeg trenger hjelp til økonomi... ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
Elanore Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har dessverre ikke noe fornuftig å komme med, men ville gjerne gi deg en 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Ja, jeg får bostøtte....... Men la oss regne...... Jeg har ca 12000kr pr/mnd, etter skatt, inkl. bostøtte Anonymous poster hash: 7e8f3...146
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har dessverre ikke noe fornuftig å komme med, men ville gjerne gi deg en Tusen takk :) Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
Gjest Seajewel Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Sett opp et budsjett. NAV kan hjelpe deg med å sette det opp om du vil. Tror nok ikke du har stort mer enn omtrent 900 kr å bruke på mat, klær og ting per uke, altså 3600 i mnd. Om du har såpass mye og. Dette finner du ut ved å sette opp budsjett.
Molte Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Nei det er ikke mye penger å rute med. Jeg har desverre ikke noen gode råd til deg, siden du ikke kan ha en jobb ved siden av heller for å spe på. Men å være i et forhold du ikke ønsker pga økonomi er heller ingen god løsning. Endret 31. desember 2013 av Molte
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Sett opp et budsjett. NAV kan hjelpe deg med å sette det opp om du vil. Tror nok ikke du har stort mer enn omtrent 900 kr å bruke på mat, klær og ting per uke, altså 3600 i mnd. Om du har såpass mye og. Dette finner du ut ved å sette opp budsjett. Det høres ut som det kan gå... Er det noe annet jeg kan søke på? Og hvordan setter jeg opp et budsjett som gir meg middag hver dag? Er det slik at jeg må slutte å kjøpe klær, og gåtil legen osv? Kan jeg overhode spare noen ting som helst? Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
Gjest Seajewel Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Klær kan du dessverre bare glemme å kjøpe... Det har du ikke råd til. Isåfall må du nok spare... Billige middager, supper, masse grøt...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Klær kan du dessverre bare glemme å kjøpe... Det har du ikke råd til. Isåfall må du nok spare... Billige middager, supper, masse grøt... huff.... HATER grøt.... Spare? Hvordan gjør jeg det når jeg ikke har noe å spare fra? Heldigvis har jeg burdag neste uke, så da bruker jeg å få penger.. HATER å ikke kunne bruke de pengene på feks en treningsbukse eller noe........ Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Var ikke denne situasjonen jeg så for meg da jeg var 10år. Jeg er 30 nå............. SÅ patetisk!............. Jeg kommer meg jo aldri i jobb igjen, så dere hjelper meg egentlig med min livssituasjon fremover til jeg dør.... Fyttigrisen..... Får ta å sy om en av mine gamle kjoler til 60-årsdagen Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Ja, jeg får bostøtte....... Men la oss regne...... Jeg har ca 12000kr pr/mnd, etter skatt, inkl. husleie. Så er det 6100 i husleie, mobil 549, internett 495, tv 299, medisin 350, strøm-agria-lisens-gjeld delt opp over to og tre, ligger etter meg 4200kr...... hvor kommer vi da? Jeg trenger virkelig tips fra dere. Jeg trenger hjelp til økonomi... ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146 Mobil og internett er det bundet? Hvis ikke kan du for ett års tid venne deg til å bruke bare kontantkort som du fyller opp (begrenser bruken til minimum) og også bruker minstesum på internet med sperre, slik at du ikke har mer enn en viss tid pr dag til å surfe/betale regninger. Har du bibliotek i nærheten? Gratis lesestoff/film/internett. Tv? Si opp abbonement og selg tvn. Det er kjipt men slik det er nå har du egentlig ikke noe annet valg. Mat, hold til et minimum. Anonymous poster hash: b94fc...21f 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Sett opp et budsjett. NAV kan hjelpe deg med å sette det opp om du vil. Tror nok ikke du har stort mer enn omtrent 900 kr å bruke på mat, klær og ting per uke, altså 3600 i mnd. Om du har såpass mye og. Dette finner du ut ved å sette opp budsjett. 900 kr i UKEN er ganske mye egentlig, bare på mat og div. Jeg klarer meg på 200 kr uken i mat. Anonymous poster hash: b94fc...21f 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Mobil og internett er det bundet? Hvis ikke kan du for ett års tid venne deg til å bruke bare kontantkort som du fyller opp (begrenser bruken til minimum) og også bruker minstesum på internet med sperre, slik at du ikke har mer enn en viss tid pr dag til å surfe/betale regninger. Har du bibliotek i nærheten? Gratis lesestoff/film/internett. Tv? Si opp abbonement og selg tvn. Det er kjipt men slik det er nå har du egentlig ikke noe annet valg. Mat, hold til et minimum. Anonymous poster hash: b94fc...21f Jepp... Bundet...... Men så igjen, internett er min eneste tilgang til "verden og "venner" , og jeg tror ikke at akkurat det hjelper på........ Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Jepp... Bundet...... Men så igjen, internett er min eneste tilgang til "verden og "venner" , og jeg tror ikke at akkurat det hjelper på........ Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146 og kutte ut........... Anonymous poster hash: 7e8f3...146
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 900 kr i UKEN er ganske mye egentlig, bare på mat og div. Jeg klarer meg på 200 kr uken i mat. Anonymous poster hash: b94fc...21f Hvordan i all verden klarer du det? !! Du skal jo spise sunt og.. Ts Anonymous poster hash: 7e8f3...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå