Gå til innhold

Har lagt om kostholdet litt. Kommentar fra samboeren...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Estrela

Kommentar fra samboeren: "Du har blitt slankere."

Har jeg gjort noe for det? Niks, ikke annet enn å legge om kostholdet littegrann. Spiste allerede ganske sunt, men gikk for ca. 3 uker siden over på et kosthold med lav karbo-GI (brydde meg ikke om GI tildligere) og en del mer grønn salat, fisk og belgfrukter enn vanlig. Spiser faktisk mer nå enn jeg har gjort på lenge. (Har ikke slanket meg. Liker bare så godt å være sunn. En ting mindre å bekymre seg over i livet... :) ) Fra før har jeg sjelden forsynt meg med mer enn 1 porsjon middag, liker ikke følelsen av å være stappmett.

Er aldri sulten lenger. Betyr dette at kroppen min holder på å finne ny matchvekt? Jeg mener, jeg har ikke allverden å miste heller. (Av fett) Har aldri regnet på kcal osv, men regner med at jeg spiser nok, for jeg er full av energi og fordøyelsen funker som den skal. :)

Drikker også en del vann og tar 2 trankapsler per dag. Spiser sjelden snop, når jeg først spiser det liker jeg bedre seigmenn enn sjokolade.

Noen andre som har denne erfaringen? (Med lav-GI-kosthold, mer fisk etc. = vektnedgang)

Og en ting til; spiser jeg nok?

Kan i løpet av en dag spise:

-opptil 6 rugknekkebrød eller opptil 6 grove brødskiver (pålegg: makrell i tomat, tomat+agurk+skinke, skinkeost, magerost med kylling, pastramiskinke, egg+kaviar, cottage cheese etc.)

-minst 2 epler

-1 porsjon middag (stor tallerken, som oftest ca. 2/4 grønt, 1/4 ris/pasta/belgfrukter og 1/4 kjøtt/fisk/kylling)

-1 yoghurt

-noen tørkede aprikoser, eller nøtter

-lunsjen er enten noen av brødskivene/knekkebrødene over, eller masse deilig pastasalat med belgfrukter, grønnsaker og olje/eddikdressing

-"loads" med grønn te og vann

Trener ikke aktivt enda.

Hvis det er en spesiell anledning spiser jeg gjerne masse kake osv. :) Ikke noe hysteri.

Hvordan spiser dere, og hvordan står det til med helsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser bortimot akkurat likt som jeg har gjort nå i noen måneder, og jeg har mistet 7 kilo og er storfornøyd. Gratulerer til deg og gratulerer til meg for visst er det deilig å ha funnet et kosthold som fungerer og som man føler seg vel med :-)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer :D kjempebra at samboern din har lagt merke til da.. lav gi kosthold funker veldig bra! for det hele er veldig logisk - lav gi holder lenger på metthetsfølelsen - høy gi, blodsoukkeret stiger raskt til værs igjen og du blir sulten fort.. har ikke orka å kasta meg så veldig seriøst inni det.. men når jeg leser hva du spiser så spiser jeg igrunn det samme.. fordi jeg har tenkt mye på GI-saken ;) og jeg har jo faktisk gått ned i vekt - samtidig som jeg trener :) lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela
gratulerer :D kjempebra at samboern din har lagt merke til da..

Det var det som var litt morsomt, for det var ikke min mening at jeg skulle bli slankere. :wink: Så jeg ble jo overrasket når han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg har egentlig spist slik i flere år, pga sunnhet og samvittighet. Jeg har veldig lite fett på kroppen fra før, men kjæresten, som ikke hadde sett meg, sa at jeg var blitt synlig tynnere. For min del tror jeg det har å gjøre med mangel på trening; i Norge trener jeg aktivt 4-5g/uke, men i løpet av de siste fem månedene har det blitt veldig lite målbevisst trening, så jeg har nok krympet litt i muskelmasse. Men OM jeg gleder meg til å komme hjem igjen :)

Lykke til med kostomlegging, og husk: det er lov å kose seg litt innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

I går gjorde jeg unna min første treningsøkt på lenge. Skal heretter trene 4 ganger i uka. (40-60 minutter hver gang; rask gange/lett jogg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...