Gå til innhold

Tramadol smertestillende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tramadol funker på noen,ikke på meg dessverre.

avrusning? Oi da. Er du typen som blir fort avhenging? Ikke at det betyr at du er misbruker,for det mener jeg ikke.Får du hjelp av lege til nedtrapping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tramadol funker på noen,ikke på meg dessverre.

avrusning? Oi da. Er du typen som blir fort avhenging? Ikke at det betyr at du er misbruker,for det mener jeg ikke.Får du hjelp av lege til nedtrapping?

Jeg har aldri vært avhengig av noe før, drikker veldig sjeldent og avskyr rus følelsen... Aldri prøve å røyke en gang :-P

Jeg er under et behandlingsforløp for PTSD så jeg skal legges inn for avrusning på en klinikk som spesialiserer seg på denne typen problemer. Anbefaling fra fastlege og overlege på psyk om å ikke prøve på egenhånd.

Har dog aldri fått noen rusfølelse av tramadolen. Aldri blitt sløv, synes det har vært godt osv. Og jeg har aldri tatt mer enn jeg skal!!

Håper ikke jeg vil ha problemer med andre medikamenter senere av denne grunn.

Skrevet

Jeg har aldri vært avhengig av noe før, drikker veldig sjeldent og avskyr rus følelsen... Aldri prøve å røyke en gang :-P

Jeg er under et behandlingsforløp for PTSD så jeg skal legges inn for avrusning på en klinikk som spesialiserer seg på denne typen problemer. Anbefaling fra fastlege og overlege på psyk om å ikke prøve på egenhånd.

Har dog aldri fått noen rusfølelse av tramadolen. Aldri blitt sløv, synes det har vært godt osv. Og jeg har aldri tatt mer enn jeg skal!!

Håper ikke jeg vil ha problemer med andre medikamenter senere av denne grunn.

Leit å høre. Kan jeg spørre hvordan avhengigheten utarter seg når man ikke får noen virkning/rus av medisinen? Hva er det da som gjør at man må ha den?

Anonymous poster hash: ade99...6c2

Skrevet

Tramadol har jeg også brukt, klødde over hele kroppen så jeg ikke fikk sove om natten.

Anonymous poster hash: 1fec7...16b
Skrevet

Leit å høre. Kan jeg spørre hvordan avhengigheten utarter seg når man ikke får noen virkning/rus av medisinen? Hva er det da som gjør at man må ha den?

Jeg får skjelvinger, blodtrykksfall, svimmel, hyperventilerer, hjertebank, svetter, kald og varm om hverandre...

Rett og slett abstinenser :-)

Dette kommer etter ca. 6 timer etter siste dose.

Skrevet

Jeg får skjelvinger, blodtrykksfall, svimmel, hyperventilerer, hjertebank, svetter, kald og varm om hverandre...

Rett og slett abstinenser :-)

Dette kommer etter ca. 6 timer etter siste dose.

Huff det hørtes ikke greit ut nei. Høres ut som du har hatt en rimelig stor dose i veldig lang tid da. Rart ikke legene har reagert. Håper det ordner seg.

Skrevet

Uff da! Det høres ikke godt ut Cammomille!

Lykke til med å bli kvitt tramadolen. :)

Kroppen kan reagere forskjellig. Selv tar jeg store doser av lignendes stoff (nobligan retard 100mg x4) samt andre medisiner.Men får ikke noen reaksjoner om jeg hopper over en dag eller 2..

AnonymBruker
Skrevet

Tramadol bruker lang tid på å virke, så den er ikke ment for gjennombruddsmerter, mer for konstante smerter over en perioder.

Den har bivirkninger som hodepine, døsighet og kvalme, det er helt vanlige bivirkninger. Det er i samme kategori som paralgin forte, men virker litt forskjellig.

Etterhvert så blir man mer tolerant ovenfor virkningsstoffene og man tåler de mer og trenger større doser.

Anonymous poster hash: da2c0...39e
AnonymBruker
Skrevet

Men samtidig så skummel at min lege har meldt fra om bruk til politiet så pasienter har måtte levere fra seg førerkortet under bruk av blandt annet denne medisinen.. Nå skal det nevnes at hun er veldig streng ang medisiner og bilkjøring.

Anonymous poster hash: c4edd...54f

AnonymBruker
Skrevet

Men samtidig så skummel at min lege har meldt fra om bruk til politiet så pasienter har måtte levere fra seg førerkortet under bruk av blandt annet denne medisinen.. Nå skal det nevnes at hun er veldig streng ang medisiner og bilkjøring.

Anonymous poster hash: c4edd...54f

I alle dager. Går det an!?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...