AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har fått resept på Tramadol 50 mg fra legen for hodepine jeg har vært plaget med en stund. Legen sa dette var rød trekant medisin, men det står ikke rød trekant, bare at man skal utvise forsiktighet ved kjøring og maskiner osv. Det er 100 stk i pakken. Og jeg skal ta 1 - 2 stk et par ganger om dagen. Noen som har erfaring med denne? Er den veldig "mild" siden det ikke er rød trekant? Typen min sier han mener å ha fått sånne før og at de var mye sterkere. Finnes de kanskje i forskjellige styrke da? Jeg har tidligere hatt både 1g Paracet (hjalp ikke) og paralgin forte (hjalp endel). Anonymous poster hash: ade99...6c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 De funker bra!Anonymous poster hash: 2851e...535 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Tramadol 50 mg har rød trekant, i alle fall har mine det! Anonymous poster hash: cf8be...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 eeelsket tramadol da jeg akkurat hadde fjernet blindtarmen funker som bare det! kunne faktisk være en oppegående person som ikke bare tenkte på smerter Anonymous poster hash: 4a53b...a7f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Tramadol 50 mg har rød trekant, i alle fall har mine det! Anonymous poster hash: cf8be...5ef Nei de har virkelig ikke det. Vi har begge (typen og jeg) sett både på esken og bruksanvisningen. Den står forøvrig bare på svensk. Hentet de i dag på Apotek1. Anonymous poster hash: ade99...6c2
Libertas Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Min Tramadol har rød trekant. Synes de fungerer godt en stund, men så må jeg øke dosen for å få funk. For så å ende opp med å kun bruke de som sovemedisin.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Jorda, de er det Anonymous poster hash: 9126f...5e1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Nei de har virkelig ikke det. Vi har begge (typen og jeg) sett både på esken og bruksanvisningen. Den står forøvrig bare på svensk. Hentet de i dag på Apotek1. Anonymous poster hash: ade99...6c2 http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/79092 Tramadol er et B-preparat, og har rød trekant. http://www.legemiddelsiden.no/NelkFiler/NELKPDA/2996_12510.htm Trafikkvarsel.Forsiktighetsregler: Forsiktighet ved hodeskader, økt intrakranielt trykk, alvorlig nedsatt lever- og nyrefunksjon, tendens til krampeanfall og utvikling av sjokk. Forsiktighet tilrådes ved behandling av pasienter med alvorlig respirasjonsdepresjon og ved samtidig behandling med CNS-depressive stoffer. Risiko for tilvenning og misbruk foreligger. Forsiktighet bør iakttas ved lang tids bruk og hos pasienter med stoff- eller alkoholmisbruk i anamnesen. Tramadol kan forårsake tretthet og denne effekten kan bli potensert av alkohol og andre CNS-depressiva. Legemidlet kan påvirke evnen til å kjøre bil eller bruke maskiner. Anonymous poster hash: cf8be...5ef
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/79092 Tramadol er et B-preparat, og har rød trekant. http://www.legemiddelsiden.no/NelkFiler/NELKPDA/2996_12510.htm Anonymous poster hash: cf8be...5ef Joda det står så, men det er likevel ikke bilde av rød trekant på esken. Æresord - kors på halsen! Anonymous poster hash: ade99...6c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Er opioder! Det er ikke rød trekant i felleskatalogen heller, men synonympreparatet har rød trekant på seg hvertfall. Vet ikke hvorfor den evt ikke er på pakken.Anonymous poster hash: 9126f...5e1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Er opioder! Det er ikke rød trekant i felleskatalogen heller, men synonympreparatet har rød trekant på seg hvertfall. Vet ikke hvorfor den evt ikke er på pakken.Anonymous poster hash: 9126f...5e1 Takk! Begynte å lure om det var noe i veien med synet mitt så måtte dobbeltsjekke. Fremdeles ingen trekant på pakken eller inni. Hva er opioder? TS Anonymous poster hash: ade99...6c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Joda det står så, men det er likevel ikke bilde av rød trekant på esken. Æresord - kors på halsen! Anonymous poster hash: ade99...6c2 Jeg tror deg, men når du har fått informasjon om at medisinen kan påvirke kjøreferdighetene fra legen, så bør du stole på at det er slik. Denne kan forklare hvorfor det ikke er rød trekant på esken eller i pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: cf8be...5ef
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Jeg tror deg, men når du har fått informasjon om at medisinen kan påvirke kjøreferdighetene fra legen, så bør du stole på at det er slik. Denne kan forklare hvorfor det ikke er rød trekant på esken eller i pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: cf8be...5ef Jeg var da aldri i tvil om at man ikke skulle kjøre bil, det står jo i pakken og ble fortalt av legen. Det jeg stusset på var at det da pleier å være rød trekant på de, noe det ikke er. Må være lov å spørre. Anonymous poster hash: ade99...6c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Jeg var da aldri i tvil om at man ikke skulle kjøre bil, det står jo i pakken og ble fortalt av legen. Det jeg stusset på var at det da pleier å være rød trekant på de, noe det ikke er. Må være lov å spørre. Anonymous poster hash: ade99...6c2 Selvsagt er det lov å spørre, og jeg beklager om jeg har framstått som skarp i svarene jeg har gitt deg. Som sagt er det trekant på esken min, men hvis du har fått en ny eske, så kan det hende at trekanten er kuttet ut på den, i følge de nye merkeforskriftene. Anonymous poster hash: cf8be...5ef
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Takk! Begynte å lure om det var noe i veien med synet mitt så måtte dobbeltsjekke. Fremdeles ingen trekant på pakken eller inni.Hva er opioder?TS Anonymous poster hash: ade99...6c2 Det virker på sentralnervesystemet.http://no.wikipedia.org/wiki/OpioiderAnonymous poster hash: 9126f...5e1
MunaMadan Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Joda det står så, men det er likevel ikke bilde av rød trekant på esken. Æresord - kors på halsen! Anonymous poster hash: ade99...6c2 Pussig at esken ikke er merket, har du sjekket om trekanten kan ha havnet under merkelappen med navnet ditt på?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Pussig at esken ikke er merket, har du sjekket om trekanten kan ha havnet under merkelappen med navnet ditt på? Sjekket det da du nevnte det, men var ingenting der heller. Jaja, takk for svarene, de har vært til hjelp. Får bare "akseptere" at det ikke er rød trekant, men behandler de som det er det. Da har jeg lært noe nytt i dag også! Anonymous poster hash: ade99...6c2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Sjekket det da du nevnte det, men var ingenting der heller. Jaja, takk for svarene, de har vært til hjelp. Får bare "akseptere" at det ikke er rød trekant, men behandler de som det er det. Da har jeg lært noe nytt i dag også! Anonymous poster hash: ade99...6c2 Tramadol er i samme familie som heroin og morfin, så absolutt behandle det som det er en rød trekant på pakken Anonymous poster hash: 9126f...5e1 1
Brimi Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Tramadol funker ikke helt på meg. Men den hjelper mye ihvertfall :-) 1
Cammomille Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 Har spist 6stk daglig siden påske pga en kneskade. Nå er skaden fikset, og jeg må på avrusning for å slutte med pillene... De funker mot smerten, men hadde jeg visst hvordan det ville ende hadde jeg tenkt meg om både to og tre ganger før jeg begynte!! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå