AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Vi har en et år gammel bichon frise. Den lukter ganske vondt, er det noe vi kan gjøre? Det er et problem, folk vil helt ikke at vi har den med, så mye stinker den. Anonymous poster hash: 06c40...74d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Dusj og vask den med skikkelig sjampo. Vask alle pleddene/buret/hundeseng osv, og gi hunden bedre fôr kjøpt hos veterinær. Blir det ikke bedre får du ta en tur til veterinæren med hunden. Anonymous poster hash: 6ab84...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 prøvd å dusje den? Ca en gang i uken, med vanlig shampo. Anonymous poster hash: 06c40...74d
kalinka85 Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Ca en gang i uken, med vanlig shampo.Anonymous poster hash: 06c40...74d "Vanlig shampo" som Define o.l til mennesker? Eller hundeshampo? Har en tispe på 8 mnd, oppdretter anbefalte ez groom silky almond og krystal white fra samme merke. Har ikke prøvd andre merker så kan kun gå god for denne. Har aldri opplevd at hun stinker, enda jeg bare dusjer henne hver 6-8 uke nå på vinteren. Du dusjer henne ikke for mye da, at hun kan ha fått en infeksjon i huden? Skyller du godt nok ut all shampo og balsam? Føner du den HELT tørr ved dusj? Hvilket for bruker du?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Dursjet henne kanskje hver 8 uke først og så øket frekvensen uten at det hjalp. Bruker nok litt billig tørrfor fra rimi. Anonymous poster hash: 06c40...74d
Tabris Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Bruker du hundeshampoo? Jeg ville gitt henne skikkelig fôr. Billigfôr fra Rimi er for det meste vomfyll, og ikke noe bra mat for en hund. Men hvis hun lukter skikkelig ille uansett, så ville jeg tatt henne for en sjekk hos dyrlegen. 2
Gjest tuppesjura Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Selve hunden som lukter, eller er det dårlig ånde? Vår hund stinker også, utfn at vi har greid å finne årsaken. Det kan visstnok lukte ille i tannfellingsperioden, så det kan jo være en årsak.
kalinka85 Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Dursjet henne kanskje hver 8 uke først og så øket frekvensen uten at det hjalp. Bruker nok litt billig tørrfor fra rimi.Anonymous poster hash: 06c40...74d Hvorfor kjøpe hund hvis du ikke kan gi skikkelig for?? Kjøp et skikkelig for å se om det hjelper. Dyrebutikk eller hos veterinæren. Butikkfor er som en annen nevnte kun vomfyll. Du har en rase disponert for allergi og skikkelig mat er alfa omega. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 For en hund å leve på billigfor er som mennesker som bare lever på grandiosa. Det er ikke godt for hverken kropp eller sjel. Prøv å bytt for. Anonymous poster hash: 7c080...c80 3
Leo Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Først og fremst bør hunden undersøkes av veterinær. Den kan ha problemer med mage/tarm eller den kan ha problemer med tennene. Det siste lukter grusomt! Mange av de små rasene har problemer med at melketennene ikke faller ut av seg selv slik de skal og får derfor dobbelt sett med tenner ett eller flere steder. Dette igjen kan føre til tannråte og betennelser. For det andre bør hunden få skikkelig fôr. Jeg personlig råfôrer mine og synes hunder som kun får tørrfôr lukter vondt. Jo dårligere fôr, jo verre lukter det.
Omnivore Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Er det selve pelsen som lukter vondt eller er det rundt munnen eller rumpa? Bichon har jo barter (pels rundt munnen) som fort kan bli brunlig, fuktig og lukte vondt. Kan det være det?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Når du har en så liten hund som bichon friseé, burde det ikke koste all verden å kjøpe ett godt fór. Ellers kommer det jo an på hva slags lukt det er, og om det kommer fra pelsen, fra ørene, munnen osv. Det kan for eks være en infeksjon, det lukter vondt. Så veterinærbesøk, både for å avdekke årsaken til lukten og for å kjøpe et skikkelig fór anbefales.Anonymous poster hash: 1b8cb...0ea 1
Gjest stian86 Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Dursjet henne kanskje hver 8 uke først og så øket frekvensen uten at det hjalp. Bruker nok litt billig tørrfor fra rimi.Anonymous poster hash: 06c40...74d Forbauser meg at folk bruker vanlig shampo på hund. En shampo for hunder er drøy i bruk. Og ang fore så spiser en bichon frise ca 70 gram dagen. Så om du kjøper en 3 kg for 269 har dubdette ek evighet. Så her må du sjerpe deg. min hund har fore til 900 kr annenhver månede. og ta tannstein på hunden bør du gjøre for så og pusse tennene. Dette holder vedlike dårlig ånde og tenner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå