Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, Ukraina vant - trodde hele tiden de skulle vinne. Veldig gjennomført og stilig opptreden av de, var show i det der!

:hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja Ukraina hadde ett tøft show og en tøff sang. Skuffet over Norge......SÅÅÅÅÅ dårlig var vel ikke sangen.........

Gjest Tabby
Skrevet

Det var vel ikke det at det norske bidraget var dårlig, men det var en kjedelig sang, som på ingen måte utmerket seg. Den ble bare borte i det som var bedre. Og verre, altså ingen la så godt merke til den.

Skrevet

Ukraina sin sang var grusom, Xena the warrior princess.. Jeg synes Grand Prix begynner å bli tåpelig. Det er så masse korrupsjon i stemmegivningen etter at alle de østeuropeiske "crap countries" som Ali G kaller dem, ble med. Alle damene ser ut som luksusprostituerte. Og det er alt alt for mange land med! Jeg er allerede lei av alle de slutty jentene i popbransjen, eneste grunnen til at de slår igjennom er at de vrir på seg halvnakne. Fenomenet har også eksplodert i GP. Yuck. Alt var bedre før :ler:

Den norske sangen hadde nok fått mer oppmerksomhet med et fyrrig sceneshow, 5-6 halvnakne damer som vred seg rundt i simulerte orgasmer.. :tunge1:

Skrevet

Synes vinnersangen var grusom. Rett og slett. Uforståelig at den vant.

Skrevet

Syns det var bra gjennomført, og var mye fart og glede i den sangen.

Fenga meg, iallefall..

Er jeg den eneste her som virkelig LIKTE vinnersangen?

:klø:

Skrevet

Nei, jeg likte den også.......... Selv om Kypros var mitt førstevalg........

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg likte vinnersangen, og det var bedre den vant enn Hellas, for den var grusom.

Gjest Anonymous
Skrevet

er så typisk å si at det bare var øst europas jenter som så ut som tøser...ingen kommenterer sverige og de andre vestlige sangerne i finalen. Og det korrupte systemet da, ja det skjer bare i øst europa. Ingen reagerer når Norge gir sverige full pott og omvendt...

Typisk å stigmatisere øst europa

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi ga Sverige 12 poeng!!!! Sangen til Lena Ph husker jeg ikke engang i dag, og hun så ut som en sliten 40-åring wannabe 14 år igjen............

Gjest lurven
Skrevet

jeg så ikke på grand prix jeg altså..

kan ikke ødelegge et vorspiel med å se på gp

Skrevet
Alle damene ser ut som luksusprostituerte.

Hvordan er dette å stigmatisere øst-europa??

Nei, denne gangen hadde ikke Norge noen tøser, bare en gutt som sto helt alene uten noe slags sceneshow. Sverige tok igjen så det holdt, hvis man klippet ut damen og satte henne opp på et podium i en strippebar med en stang der istedet så hadde hun passet fint inn.

Skrevet
Synes vinnersangen var grusom. Rett og slett. Uforståelig at den vant.

Enig, men Tyrkia var enda verre, var et øyeblikk redd den skulle vinne. Som nevnt både her og i andre innlegg, at de øst-europeiske landene nå er med har ødelagt hele MGP. Det er ikke lenger spennende å følge med, jeg kunne gjettet hvor stemmene ville gå på forhånd, uten å høre bidragene. Det er ikke lenger beste sang som vinner, istedet gir de stemmer til sine venner og naboland samme hva slag møll de måtte servere på scenen. MGP har dessverre mistet all sin sjarm, jeg tror vi skal se langt etter en god (eller en vest-europeisk) vinner de kommende årene.

Skrevet

Kjempefornøyd med vinneren i år. Tror det er første gang jeg har vært fornøyd med resultatet siden ...tja...siden ...1997, tror jeg og da var jeg sånn passe fornøyd!

Ukraina var kjempetøff. Damen hadde guts, kul (spesiell) stemme, sceneshowet var fantastisk og selve melodien hadde et sånt rått, tøft, folkemusikkaktig uruttrykk over seg som jeg faller for hver gang!

Er også fornøyd med at Serbia & Montenegro kom såpass høyt siden den også var helt fantastisk. Ellers likte jeg også veldig godt FYR Makedonia så jeg er litt skuffet over at de ikke kom lenger opp, men jeg er fornøyd likevel.

At Norge ikke kom lenger opp er helt idiotisk, men samtidig er jeg ikke overrasket. Norge hadde i år valgt en enslig mannlig vokalist med kraftballade...akkurat som 10 andre land. Vi hadde med andre ord hard konkurranse. Ikke noe sceneshow gjorde også at vi bleknet noe i forhold til for eksempel Ukraina. Likevel synes jeg det er fryktelig trist at vi bare fikk 3 poeng og sisteplass for en så god sang. Den var ikke fantastisk, men den var så absolutt bedre enn for eksempel Bosnia & Herzegovinas talenløse sang, Nederlands patetiske forsøk på noe sjelfullt, Østerrikes katastrofe av en sang og ikke minst Irlands opphost fra tidlig 90-tall. Det er med andre ord presentasjonene av sangen som det mangler noe på... Og det sier seg jo selv at med en mann som står alene på scenen og synger, uten dansere, uten livlig kostyme og annet fiksfakseri så er Norges bidrag lett å glemme mellom 23 andre sanger. Synd...

Når det gjelder nabostemming og politikkk så er det desverre slik det er blitt med inntoget av telefonavstemming. Jeg er selv mot dette og har vært mot det siden de første landene tok det i bruk på begynnelsen av 90-tallet. Dessverre...

Uansett tror jeg nok Ukraina hadde vunnet uansett i år. Sangen stiller i en helt annen kategori enn de andre. Den skilte seg såpass ut at den hadde vært den soleklare vinneren uansett.

PS: Søteste mann i år var selvfølgelig Strobritannias Fame Academydeltager, James Fox! Søøøøøt! :oops:

Skrevet

Hva du vet, Isiselin :-)

Enig med deg i det meste her faktisk, og telefonavstemming burde kanskje være avskaffet slik at man fikk et system hvor stemmene gikk til den beste sangen eller den beste vokale fremføring eller noe..........

Skrevet

Litt nabolandstemming har det alltid vore - om enn litt tydlegare denne gongen. Men, tankane mine elles rundt dette:

Det beste bidraget vann, synest eg. Mange er ueinige, men smaken er som baken. Og i år var visst første gong det kun var telefonstemmer som bestemte; ingen fagjury til å vektleggja melodiøse kvalitetar, altså - og det har nok sitt å seia. Då får me idoltilstandar, der ingen av oss kunne forstå kvifor Sandra vart med så lenge, eller kvifor Anh Vuh rauk ut med ein gong...

Smaksmessig - dei som fekk stemmene var austeuropeiske og middelhavsland. Har kulturbakgrunnen noko å seia? Felles 'stil'? Eg veit ikkje.

Og ein ting som slår meg, når eg høyrer på kommentarane til Jostein Pedersen: Her i nordvest-Europa så er det syngande frisørar og ukjente musikarar, stort sett. Går me lengre sør og ikkje mist austover, så er det ofte populære artistar det er snakk om. Var det ti album som hade selt til platina den greske artisten hadde gitt ut? Og Ruslana har vore på populær turne i fleire land, og fleire døme var det òg. Så sjølv om det kanskje ikkje er så god musikk i våre øyre, så er dei tydlegvis populære - kanskje i nabolanda òg.

Den norske melodien fortente kvalitetsmessig ein betre plass, men me må jo hugsa på korleis opplegget er: I løpet av tre minutt på ein kveld så må framføringa overbevisa. Nyttar ikkje å vera kvalitetsmessig god då om melodien i seg sjølv raskt blir gløymd; det har jo vist seg gong på gong med norske melodiar som har fått masse skryt blant dei som høyrer dei heile tida - når det gjeld, så er det raskt inn det eine øyra og raskt ut det andre.

Gjest Musiker'n
Skrevet

For noen år siden var Grand Prix-systemet slik at hvert land hadde en fagjury som vurderte låtene. Dette gjorde de bare ved å høre på bidragene, de fikk ikke se på tv.

På den måten kunne man i hvert fall være noenlunde trygg på at det nettopp var det musikalske som ble vektlagt, både låtens kvalitet og selve fremføringen.

Jeg lengter litt tilbake til de tider...

(når man skal la telefondemokratiet avgjøre, blir det jo bare sceneshowet som avgjør, musikken drukner i alt sirkuset...)

Gjest Også musiker
Skrevet

Enig med Musikern.

Norge hadde kommet høyt opp på resultatlista i år hvis den gamle juryordningen eksisterte.

For den var uten tvil en av de aller beste sangene! Perfekt fremførelse også. Må være frustrerende å bare få 3 poeng for en så flott jobb.

Skrevet

- og så var det jo laaaangt festlegare før alle fekk lov til å synge på engelsk! Alle desse artige språka, mange av songane veldig 'kulturelle' - og ja, fagjuryar som sat og bedømde musikalske kvalitetar. Lengtar òg tilbake til det! (Det finst absolutt nok av tv-konsept der ein skal ringe og stemme. Eller sende sms...)

Skrevet
- og så var det jo laaaangt festlegare før alle fekk lov til å synge på engelsk! Alle desse artige språka' date=' mange av songane veldig 'kulturelle' - og ja, fagjuryar som sat og bedømde musikalske kvalitetar. Lengtar òg tilbake til det! (Det finst absolutt nok av tv-konsept der ein skal ringe og stemme. Eller sende sms...)[/quote']

Ja, helt enig. Mye av sjarmen med gamle MGP var jo nettopp å høre alle de forskjellige språkene, da de fjernet kravet om å synge på landets offisielle språk forsvant halve moroa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...