Gå til innhold

Drop in paa Tinghuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jessør.

Jeg ønsker aa gifte meg i morgen (nyttaarsaften) og har papirene (prøvingsattest) i orden. Kan noen fortelle meg om det er sannsynlig at vi kan giftes i morgen, eller om det maa avtales lenge før?

*giftesyk*

Endret av Hu i Svingen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nesten helt sikker på at slikt må avtales på forhånd.

Anonymous poster hash: 37b7c...136
  • Liker 2
Skrevet

Regnes ni om morgenen som paa forhaand?

Skrevet

Regnes ni om morgenen som paa forhaand?

Antageligvis ikke.

Anonymous poster hash: 311e2...5b8

Skrevet

Tror det må bestilles litt i forveien ja. :)

Skrevet

Tuller ikke. Vi vil gifte oss i morgen og har mobilisert forloverene. Er det virkelig ingen andre som har wed on a whim? :tullerdu:

Skrevet

Trenger aa vite om det i det hele tatt er mulig. Hvis det er mulig fikser jeg pentøy i kveld og legger meg snart, men hvis det ikke gaar kan jeg jo bare slappe helt av og ikke sette paa vekkerklokka.

Anyone????

Skrevet

Det kan jovære mulig hvis:

- Tinghuset er åpent

- De har andre vielser imorgen og dermed en dommer klar

- De ikke er fullbooket

Så det beste er å ta kontakt når de åpner og høre om dere kan få gifte dere på slutten av dagen, kanskje blir det ja, kanskje blir det nei.

Vielser på tinghuset er jo forholdsvis korte og med en dommer som er villig til å ta det på sparket + tinghusansatte som stiller opp så er det kanskje mulig.

Anonymous poster hash: c1ced...85b
  • Liker 1
Skrevet

Takk AnonymBruker. Nettopp det jeg tenkte. ;)

Er det virkelig ingen som har gjort dette og kan fortelle meg om det er sannsynlig at det gaar?

Skrevet

Spennende å høre om det lar seg gjøre...

Og grunnen til at så få har prøvd er vel at man her i Norge må ha prøvingsattest og når man setter igang den prosessen så bestemmer man jo gjerne også dato. Selv brukte vi ca 2 mnd fra vi bestemte oss til vi var gift, men dette skyldes at tinghuset her kun vier en lørdag i måneden pluss at vi ville ha litt familie til stede.

Anonymous poster hash: c1ced...85b
Skrevet

Takk igjen. :)

Ja, ser jo at det er den prosessen de fleste gjennomgaar.

All I need is love! :P

Skrevet

Jeg gifter meg i morgen... Vi får ta et dobbeltbryllup ;)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer Tuji!

Er det virkelig INGEN som har gjort det samme? (Har som sagt prøvingsattest).

Stryker klær og lurer paa om det er noen vits....

Skrevet

Ingen gæmliser her som tar seg bryet? Glammy? Pulver? Tex?

Skrevet

Skal du gifte deg med Donnie? :rodmer:

Anonymous poster hash: 96e5b...7a7
Skrevet

Skal du gifte deg med Donnie? :rodmer:

Anonymous poster hash: 96e5b...7a7

Ja det skal jeg! :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Wow! Grattis! :tommelsmil: Dette er som et sus fra gamle dager, jo! TInghuset er nok ikke åpent, men hva med å ta en ringerunde til dommerfullmektiger rundtom? Kan hende det finnes en romantisk sjel der ute?

Skrevet (endret)

Jeg kan garantere deg at det ikke går på Tinghuset i hvert fall. Der må man avtale tid på forhånd og de har vel til og med sluttet med vielser på lørdager. Det letteste er sannsynligvis å finne en prest som likevel er på jobb og som har ti minutter til overs, men det er dere kanskje ikke så interessert i... ;)

Men gratulerer likevel!

Endret av Leo
Skrevet (endret)

Eg gifta meg på Tinghuset på nyttårsafta i fjor. Vi bestilte i god tid så dei fekk tak i vigslar, men nyttårsafta er kvardag fram til 12. Vigslar treng ikkje vere dommar. Vi gifta oss 11.30 den 31.12.2012.

Endret av attegløyma
Skrevet

Takk Leo (glad for aa se deg!!!)! Da tar jeg kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...