AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Hei! Jeg er ei 16 år gammel jente som veldig gjerne har lyst og tjene litt ekstra penger, har endel venninner som har jobb og jeg misunner dem, som har fått dette via jobbuke(som vi ikke har hatt på vår skole) Har vært innom småbutikker og spurt om de trenger hjelp/ansatte, spesielt nå i juletider, men de har sagt på en hyggelig måte at de ikke trenger(skjønner jo at de ikke trenger så mange ansatte i småbutikker, men føler det er vanskelig å få det i mer kjente butikker bla. bikbok, h&m osv.) Så jeg lurer på om det er noen som vet om noen tips til å få jobb, hvor man evt. bør gå og spørre? Om noen skulle lure så bor jeg i Bergen. Anonymous poster hash: d5642...a4a
Luckiness Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 I mange klesbutikker ønsker de personer over 18 år, og har flere steder sett at de ønsker personer over 20 år også. Men vet om flere som har fått jobb i matvarebutikker som har vært 16 eller yngre. Når man er 16 år så vet jo de fleste som ansetter folk, at en 16 åring trolig ikke har særlig med erfaring. Kanskje du kunne foreslått at du kan være med som frivillig på varetelling eller lignende (i matvarebutikk), for å vise at du er engasjert og virkelig har lyst å jobbe der? Ellers så bør du skrive en søknad som inneholder litt om deg selv, hvorfor du ønsker jobb der osv. Du bør også skrive at du bor i nærheten, dersom du gjør det. Mange ønsker folk som kan komme fort på jobb ved f.eks sykdom.
Gjest Blomst83 Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Matvarebutikker og bakerikjeder
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Burger king? De vil alltid ha nye, unge ansatte helt ned i til 15 Anonymous poster hash: a327d...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Prøv Kinoen! Anonymous poster hash: 2e5e0...aae
Severus Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Søsteren min er 16, å hun jobber på Pizzabakeren. Så du kan jo prøve pizzasteder også.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 I mange klesbutikker ønsker de personer over 18 år, og har flere steder sett at de ønsker personer over 20 år også. Men vet om flere som har fått jobb i matvarebutikker som har vært 16 eller yngre. Når man er 16 år så vet jo de fleste som ansetter folk, at en 16 åring trolig ikke har særlig med erfaring. Kanskje du kunne foreslått at du kan være med som frivillig på varetelling eller lignende (i matvarebutikk), for å vise at du er engasjert og virkelig har lyst å jobbe der? Ellers så bør du skrive en søknad som inneholder litt om deg selv, hvorfor du ønsker jobb der osv. Du bør også skrive at du bor i nærheten, dersom du gjør det. Mange ønsker folk som kan komme fort på jobb ved f.eks sykdom. Har også alltid trodd at man måtte være oppi 18-20 år for å få jobb ved klesbutikker, men føler det er mer for de som er litt dyrere. For selv har jeg venninner som er alt fra 15-17 som jobber på bikbok, h&m og en annen butikk. Anonymous poster hash: d5642...a4a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er også på samme alder og har veldig lyst på jobb, men jeg har ikke peiling på hvordan man skal gå fram går man bare bort til folk i butikker? det er jo ikke sikker det er de som eier, eller sender man mail hvordan gjør man det? Anonymous poster hash: 759f4...f35
Gjest Blomst83 Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Du skriver en haug med søknader,og så går du innom de stedene du ønsker jobb og leverer søknaden.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Ville nok også forsøkt meg på matbutikker, hurtigmatkjeder, renholdsarbeider o.l, der jeg hadde mine første stillinger og det var fra jeg var 14. Før det gikk det liksom "svart" arbeid der jeg tilbydde ting som å klippe plenen, vaske bilen, måke snø, lufte hunden osv., som regel i nabolaget, så rykte spredde seg jo fort. Så om du ikke klarer å få en stilling i butikk, så kan jo det være noe å prøve. Personlig foretrekker jeg å gå personlig fremfor å ringe, mye lettere å huske et ansikt enn en stemme, f.eks. "Hei, jeg bare lurte på hvem jeg kunne snakke med ang. mulighet for deltidsjobb." Ha med en generell søknad og en CV, selv om du ikke har så mye å skrive på CV'n, viser at du er seriøs og legger ned litt arbeid. Hør også med venner og bekjente, si du er på utkikk etter jobb, det er ofte slik man får sin første. Anonymous poster hash: 64137...e46
Luckiness Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Har også alltid trodd at man måtte være oppi 18-20 år for å få jobb ved klesbutikker, men føler det er mer for de som er litt dyrere. For selv har jeg venninner som er alt fra 15-17 som jobber på bikbok, h&m og en annen butikk. Anonymous poster hash: d5642...a4a Ja, kan godt hende noen ansetter personer under 18 år også. Foreslår at du, TS, søker jobb på caféer, restauranter, eller lignende. Enten som servitør eller ryddehjelp. Eller kanskje som "ryddehjelp" på hotell (vet ikke hva det heter), re opp senger osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå