Gå til innhold

Hva er deres dom over ingrediensene i dette produktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Protein blend (whey protein isolate, milk protein isolate), isomalto-oligosaccharides( 100% natural prebiotic fiber), mandler, vann, usøtet sjokolade, Cocoa butter, erythritol.

Ser dette bra og sunt ut?

Anonymous poster hash: eb1ba...e5b

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Protein blend (whey protein isolate, milk protein isolate), isomalto-oligosaccharides( 100% natural prebiotic fiber), mandler, vann, usøtet sjokolade, Cocoa butter, erythritol.

Du må unnskylde min uvitenhet, jeg er ikke kjemiker. Hva er dette produktet?

• Liker 1
Skrevet

Pr stykk:

Fett: 8g

Karbo:21 Fiber:17g Sukker:1g erythritol :1g

= 3g aktive karbohydrater

Protein:21g

Skrevet

Ser ut som noe slags proteinbar eller noe sånt.

Sunt defineres forskjellig fra person til person. Jeg ville heller ha spist vanlig mat!

• Liker 3
Skrevet

Lurer på ingrediensene da :) de har jeg jo skrevet ned :)

Gjest Smiley_cat
Skrevet

Spørs hva som er formålet...

Vektnedgang/muskelbugging...?

Supplement/erstatter...?

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som noe slags proteinbar eller noe sånt.

Sunt defineres forskjellig fra person til person. Jeg ville heller ha spist vanlig mat!

Enig i dette, men om det er proteinbar, og den erstatter for eksempel sjokolade, er det i mine øyne et sunnere alternativ.

Anonymous poster hash: e3dc9...868

Skrevet

Enig i dette, men om det er proteinbar, og den erstatter for eksempel sjokolade, er det i mine øyne et sunnere alternativ.

Joda, det kan jeg si meg enig i. Men folk som bytter ut alt av normal,sunn mat til fordel for proteinbarer og shaker blir da i andre enden av skalaen igjen. Det kommer jo helt an på helheten i kostholdet hvorvidt noe er sunt eller ikke, og de lærde strides jo også om hva som faktisk er sunt.

• Liker 6
Skrevet

Joda, det kan jeg si meg enig i. Men folk som bytter ut alt av normal,sunn mat til fordel for proteinbarer og shaker blir da i andre enden av skalaen igjen. Det kommer jo helt an på helheten i kostholdet hvorvidt noe er sunt eller ikke, og de lærde strides jo også om hva som faktisk er sunt.

Enig. :)

Skrevet

Ugh. Anbefaler en snickers og en boks tunfisk istedet. Ikke samtidig.

• Liker 1
Skrevet

Ugh. Anbefaler en snickers og en boks tunfisk istedet. Ikke samtidig.

Fordi?

Skrevet

Fordi tunfisk blandet med sjokolade også er ugh!

• Liker 1
Skrevet

Fordi tunfisk blandet med sjokolade også er ugh!

Du sier ikke noe fornuftig!

Skrevet

Synes ingrediensene ser bra ut.

Anonymous poster hash: 530ca...d08
  • Liker 1
Skrevet

Spørsmålet blir jo sunt i forhold til hva da? Det er vel neppe noen viktige næringsstoffer her som du ikke kan få i deg fra mer naturlige kilder, for å si det sånn :)

Skrevet

Spørsmålet blir jo sunt i forhold til hva da? Det er vel neppe noen viktige næringsstoffer her som du ikke kan få i deg fra mer naturlige kilder, for å si det sånn :)

Enig.

Men om dette feks har vært for å erstatte en vanlig sjokolade om en er fysen på noe søtt, så ser jo innholdet "greit" ut. Det har jeg gjort ved noen anledninger selv på "veien ned", nesten 60kg.

Anonymous poster hash: d7844...46e

Skrevet

Sunt? I forhold til hva da?

En julemiddag? En solid frokost? En sjokoladeplate? En brødskive med ost? En kilo med kremfløte? En pose potetgull? To epler? osv. osv.

Vet ikke om du er overvektig, undervektig, normalvektig. Vet ikke hvorfor du har kjøpt dette produktet. Vet ikke om du er frisk eller syk.

= Helt håpløst å svare på.

Anonymous poster hash: e4f4b...9cc
  • Liker 1
Skrevet

Dette høres ut som en Quest Nutrition bar.

Proteinene er proteiner som stammer fra melke og osteproduksjon, isomalto-oligosaccharides er det som man kalte "vannløselig fiber" som mange bruker som tilskudd for å gi de "gode" bakteriene bedre levevilkår i tarmen. Det er en type fiber som finnes mye av i frukt og grønnsaker.

Erythritol er det samme som sukrin. Et sukkeralkohol som noen reagerer på, men de fleste ikke. Blir ikke tatt opp som energi.

Sammenlignet med andre sånne barer så er denne helt ok. Spesielt som et mellommåltid på farten. Det er selvfølgelig alltid bedre med et ekte måltid, men hadde valget stått mellom denne og en japp. Ja da er det enkelt.

• Liker 3
Skrevet

Dette høres ut som en Quest Nutrition bar.

Proteinene er proteiner som stammer fra melke og osteproduksjon, isomalto-oligosaccharides er det som man kalte "vannløselig fiber" som mange bruker som tilskudd for å gi de "gode" bakteriene bedre levevilkår i tarmen. Det er en type fiber som finnes mye av i frukt og grønnsaker.

Erythritol er det samme som sukrin. Et sukkeralkohol som noen reagerer på, men de fleste ikke. Blir ikke tatt opp som energi.

Sammenlignet med andre sånne barer så er denne helt ok. Spesielt som et mellommåltid på farten. Det er selvfølgelig alltid bedre med et ekte måltid, men hadde valget stått mellom denne og en japp. Ja da er det enkelt.

Jepp, det er quest barer :)

Jeg synes de er greie som "ha i veska" mat, og spiser en sånn når jeg ellers ville ha kjøpt meg noe på 7/11 eller lignende, eller når jeg er sugen på noe godt å kose meg med på kveldene. Har kommet frem til at jeg synes de er verdt ventetiden fra bestilling til de ankommer.

Og de er jo bare sinnsykt gode da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...