AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg møtte min nåværende mann via sjekking, han kom bort til meg en dag på bussholdeplassen og sa jeg var søt osv. Etterhvert så møttes vi et par ganger, så ble vi kjærester. Nå har vi vært gift i snart 7 år, og elsker hverandre mye. Så mitt spørsmål er: Hvorfor ser folk så negativt på sjekking? For meg viser det at mannen har baller nok til å snakke med en ukjent kvinne, at han er tøff. Mannen min var enkel, sa at jeg var søt og vi tok av på en hyggelig prat. Men det er folk der ute som sier at sjekking er desperat, hvorfor? Er det mer desperat å ta seg mot til å spørre den søte jenta ved holdeplassen, enn å drikke seg i fulla og finne første og beste jente derfra? Ærlig talt, hvordan kan det være slikt?Anonymous poster hash: 1d09e...43f
Hoppetaujenta Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Ante ikke at det var noe negativt med det jeg?
Gjest Herr Heftig Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Fordi det kan være sykt plagsomt for "offeret".
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Jeg møtte min nåværende mann via sjekking, han kom bort til meg en dag på bussholdeplassen og sa jeg var søt osv. Etterhvert så møttes vi et par ganger, så ble vi kjærester. Nå har vi vært gift i snart 7 år, og elsker hverandre mye. Så mitt spørsmål er: Hvorfor ser folk så negativt på sjekking? For meg viser det at mannen har baller nok til å snakke med en ukjent kvinne, at han er tøff. Mannen min var enkel, sa at jeg var søt og vi tok av på en hyggelig prat. Men det er folk der ute som sier at sjekking er desperat, hvorfor? Er det mer desperat å ta seg mot til å spørre den søte jenta ved holdeplassen, enn å drikke seg i fulla og finne første og beste jente derfra? Ærlig talt, hvordan kan det være slikt?Anonymous poster hash: 1d09e...43f Begge er jo eksempler på sjekking. Noen er ute etter noe mer enn bare en mann med "baller" som syns du så pulbar nok ut til å prøve seg. Anonymous poster hash: e9f21...7ee
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Jeg regner med at du mener sjekking på dagtid eller i situasjoner som er atypiske steder for sjekking? Jeg enig med Herr Heftig her, at det kan være plagsomt når man blir forsøkt sjekket opp i situasjoner der man ikke forventer det. Jeg har ikke problemer med å høflig avvise noen jeg ikke er interessert i, men har opplevd at de da har blitt enda mer pågående og frekke. Enkelte har insistert på å vite hvorfor jeg ikke er interessert. Det blir jo slitsomt hvis det å gå på butikken, vente på bussen, sitte på en kafé på dagtid - generelt å være i settinger hvor man ikke forventer å bli sjekket opp i, skal medføre et visst ubehag gjennom at man kanskje avviser og sårer personen. Man MÅ jo faktisk ta stilling til henvendelsen på et eller annet vis, enten man snakker med, avviser eller ignorerer personen. Dette skjer jo i barer også, men i disse situasjonene føler jeg meg ganske eksponert i tillegg - det er stille og folk rundt deg gjerne får med seg hva som skjer. Da vil jeg heller gå på butikken i fred og ro. Jeg synes ikke det er desperat i utgangspunktet, men det er ikke noe for meg Det er jo i hyggelig at folk tør å ta kontakt - og at det fungerer som i ditt tilfelle. Anonymous poster hash: b5051...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå