Gå til innhold

Hvor lite penger må man ha for å få sosialstønad en måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes å huske at NAV har faste beløp på hva en person skal ha å leve på (mat osv etter faste utgifter) per måned og at sosialstønad regnes ut fra dette, som et slags "fattigdomsgrensebeløp". Er det noen som vet hvor mye dette beløpet er på?

Anonymous poster hash: c842a...6bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune, så ring nav der du bor og spør. Vanligvis får man dekket normal husleie, som varierer etter prisnivået, og et beløp til livsopphold, eventuelt strøm ol. Statens veiledende satser for neste år finner du her, men kommunene står altså fritt til å avvike fra disse: http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/dok/rundskriv/2013/a-1-2013-statlige-veiledende-retningslin.html?id=748022

Anonymous poster hash: b6ce3...38b
  • Liker 1
Skrevet

Men det kommer vel an på hva en har brukt sine penger på? Mener å ha lest at alt skal legges frem kvitteringer for og så blir bruken vurdert. Har en kastet bort penger på unødvendigheter, blir det ingen støtte, for da er det ens egen skyld at en har lite penger til husleie etc. Det er jeg enig i. Anonymous poster hash: b846a...234

Skrevet

Men det kommer vel an på hva en har brukt sine penger på? Mener å ha lest at alt skal legges frem kvitteringer for og så blir bruken vurdert. Har en kastet bort penger på unødvendigheter, blir det ingen støtte, for da er det ens egen skyld at en har lite penger til husleie etc. Det er jeg enig i.

Anonymous poster hash: b846a...234

Det stemmer ikke helt. Man kan bli bedt om å dokumentere inntekt og utgifter, gjerne ved hjelp av kontoutskrift, men de trenger ikke å vite hva man har kjøpt de forskjellige stedene. Faktisk kan man sladde hvor man har handlet også.

Men det er uansett ubetydelig for min sak.

TS.

Anonymous poster hash: c842a...6bd

Skrevet

Men det kommer vel an på hva en har brukt sine penger på? Mener å ha lest at alt skal legges frem kvitteringer for og så blir bruken vurdert. Har en kastet bort penger på unødvendigheter, blir det ingen støtte, for da er det ens egen skyld at en har lite penger til husleie etc. Det er jeg enig i.

Anonymous poster hash: b846a...234

Det er ikke tilfellet, har du ikke penger, så har du ikke penger, spiller ingen rolle hva du har brukt dem på. Men sosialen dekker ikke gjeld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...