Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Dette er noe jeg har slitt lenge med. Helt siden jeg prøvde alkohol for første gang. Nå er ikke jeg en som drikker HVER bidige helg og de gangene jeg drikker så er det ikke alltid jeg får smerter heller.. Men det kommer helt ann på hva jeg drikker. F.eks: Jeg kan ikke drikke rusbrus eller cider, eller veldig søte drinker. Jeg kan drikke rødvin og øl. Smertene slår også ut på Hvitvin. Det starter med en stikkende smerte oftest i høyre skulder, som brer seg opp til nakke, av og til kan jeg føle en stikkende smerte i mellomgulvet også. Dette kan av og til vare mellom 5-30minutter..Og det forverres ved innpust. Jeg har vært til lege, men de har ikke funnet ut noe, hverken gallestein eller magesår.. Da dette bare skjer en og annen gang så tenker jeg jo at det ikke er noe farlig. Men det merkelige er jo at jeg finner flere tråd overalt på nettet om andre folk som får samme smerter og symptomer ved inntak av alkohol, så noe må det jo være.. Noen andre her på KG(Norsk forum) Som har dette? Har dere funnet noe ut om hva dette kan være?
Lutetium 71 Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Høres nesten ut som refluks (halsbrann). Jeg får det av og til når jeg drikker kaffe.https://www.boots.no/butikk/s/tips/view.html?articleId=6353818
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Høres nesten ut som refluks (halsbrann). Jeg får det av og til når jeg drikker kaffe.https://www.boots.no/butikk/s/tips/view.html?articleId=6353818 nei er ikke det heller Men noe rart er det ihvertfall Kan hende det bare er stive muskler i skulder områdene og visse typer alkohol får musklene til å slappe av ekstra mye så det ender med kramper istedet og SMERTE er bare så rart jeg leser om hundrevis av andre på typo medisinske forum (veldig lite på norske forum) Men er ikke alltid jeg får det, er sånn 50% sjangse at jeg får det eller ei.. Men derfor drikker jeg veldig sjeldent pga at jeg ikke vil ha de smertene Eller holder meg bare til øl. Har lest om andre som bare hadde det først til visse typer alkohol som meg. Men etterhvert fikk det for alt. Til de startet med å drikke gluten redusert øl, som hjalp for dem.. Aner ikke hva det er for noe jeg
Lutetium 71 Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 nei er ikke det heller Men noe rart er det ihvertfall Kan hende det bare er stive muskler i skulder områdene og visse typer alkohol får musklene til å slappe av ekstra mye så det ender med kramper istedet og SMERTE er bare så rart jeg leser om hundrevis av andre på typo medisinske forum (veldig lite på norske forum) Men er ikke alltid jeg får det, er sånn 50% sjangse at jeg får det eller ei.. Men derfor drikker jeg veldig sjeldent pga at jeg ikke vil ha de smertene Eller holder meg bare til øl. Har lest om andre som bare hadde det først til visse typer alkohol som meg. Men etterhvert fikk det for alt. Til de startet med å drikke gluten redusert øl, som hjalp for dem.. Aner ikke hva det er for noe jeg Løsningen er uthevet! Mene.. det høres rart ut. Du burde kanskje snakke med doktoren om det, ikke kg.
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Løsningen er uthevet! Mene.. det høres rart ut. Du burde kanskje snakke med doktoren om det, ikke kg. Er jo derfor jeg spør her For jeg var til doktor for noen år siden, har blitt utelukket for alt, legene fant ikke ut av hva det var for noe xD Og er ikke akkurat sånn at jeg har lyst til å sitte å sippe alkohol på sykehuset for så å vri meg i smerte Og peke på hvor det gjør vondt
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 "Smerter etter alkoholkonsum: Affiserte lymfeknuter kan være smertefulle etter alkoholkonsum, men dette fenomenet er sjeldent og opptrer i bare to til tre prosent av pasienter med Hodgkins lymfon Det anses imidlertid som en spesifikk indikator for Hodgkins. Smerten kommer typisk få minutter etter å ha konsumert alkohol, vanligvis fra et område der det finnes en berørt lymfeknute" -Wikipedia- Og det har jeg blitt sjekket for også..(altså lymfekreft) da de smertene jeg har er ett symptom for det.. Men vet ikke jeg altså.. Når legene ikke vet hva det er for noe, så tviler jeg at jeg finner det ut xD
Gamerfrue Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Åh, kjenner til problemet. Jeg opplever også hevelser, blåmerker, kuler i hodet og lett hukommelsestap ved inntak av alkohol - noen ganger også fremmede gjenstander som plutselig dukker opp i etterkant. Alkohol er farlige greier. 2
Gjest ms_kwang Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Åh, kjenner til problemet. Jeg opplever også hevelser, blåmerker, kuler i hodet og lett hukommelsestap ved inntak av alkohol - noen ganger også fremmede gjenstander som plutselig dukker opp i etterkant. Alkohol er farlige greier. Hehe Nå har det seg slik at det bare bruker å ta ett par minutter før jeg eventuelt får det ett par slurker så får jeg smerter (om jeg får det, spørs hva jeg drikker)
Mazzy Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Dette er noe jeg har slitt lenge med. Helt siden jeg prøvde alkohol for første gang. Nå er ikke jeg en som drikker HVER bidige helg og de gangene jeg drikker så er det ikke alltid jeg får smerter heller.. Men det kommer helt ann på hva jeg drikker. F.eks: Jeg kan ikke drikke rusbrus eller cider, eller veldig søte drinker. Jeg kan drikke rødvin og øl. Smertene slår også ut på Hvitvin. Det starter med en stikkende smerte oftest i høyre skulder, som brer seg opp til nakke, av og til kan jeg føle en stikkende smerte i mellomgulvet også. Dette kan av og til vare mellom 5-30minutter..Og det forverres ved innpust. Jeg har vært til lege, men de har ikke funnet ut noe, hverken gallestein eller magesår.. Da dette bare skjer en og annen gang så tenker jeg jo at det ikke er noe farlig. Men det merkelige er jo at jeg finner flere tråd overalt på nettet om andre folk som får samme smerter og symptomer ved inntak av alkohol, så noe må det jo være.. Noen andre her på KG(Norsk forum) Som har dette? Har dere funnet noe ut om hva dette kan være? Dette er noe jeg har slitt lenge med. Helt siden jeg prøvde alkohol for første gang. Nå er ikke jeg en som drikker HVER bidige helg og de gangene jeg drikker så er det ikke alltid jeg får smerter heller.. Men det kommer helt ann på hva jeg drikker. F.eks: Jeg kan ikke drikke rusbrus eller cider, eller veldig søte drinker. Jeg kan drikke rødvin og øl. Smertene slår også ut på Hvitvin. Det starter med en stikkende smerte oftest i høyre skulder, som brer seg opp til nakke, av og til kan jeg føle en stikkende smerte i mellomgulvet også. Dette kan av og til vare mellom 5-30minutter..Og det forverres ved innpust. Jeg har vært til lege, men de har ikke funnet ut noe, hverken gallestein eller magesår.. Da dette bare skjer en og annen gang så tenker jeg jo at det ikke er noe farlig. Men det merkelige er jo at jeg finner flere tråd overalt på nettet om andre folk som får samme smerter og symptomer ved inntak av alkohol, så noe må det jo være.. Noen andre her på KG(Norsk forum) Som har dette? Har dere funnet noe ut om hva dette kan være? Dette er noe jeg har slitt lenge med. Helt siden jeg prøvde alkohol for første gang. Nå er ikke jeg en som drikker HVER bidige helg og de gangene jeg drikker så er det ikke alltid jeg får smerter heller.. Men det kommer helt ann på hva jeg drikker. F.eks: Jeg kan ikke drikke rusbrus eller cider, eller veldig søte drinker. Jeg kan drikke rødvin og øl. Smertene slår også ut på Hvitvin. Det starter med en stikkende smerte oftest i høyre skulder, som brer seg opp til nakke, av og til kan jeg føle en stikkende smerte i mellomgulvet også. Dette kan av og til vare mellom 5-30minutter..Og det forverres ved innpust. Jeg har vært til lege, men de har ikke funnet ut noe, hverken gallestein eller magesår.. Da dette bare skjer en og annen gang så tenker jeg jo at det ikke er noe farlig. Men det merkelige er jo at jeg finner flere tråd overalt på nettet om andre folk som får samme smerter og symptomer ved inntak av alkohol, så noe må det jo være.. Noen andre her på KG(Norsk forum) Som har dette? Har dere funnet noe ut om hva dette kan være?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har opplevd flere ganger å få smerter i kragebeina når jeg drikker hvitvin.. aner ikke hva det kommer av? Har forsøkt å google det, men finner ingenting. Du får ikke vondt i kragebeina du også TS? Har aldri hørt om noen andre som har opplevd det nemlig.. (ikke skuldre som du nevner heller da men). Anonymous poster hash: 60061...4ea
Mazzy Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Hei jeg sliter med det samme. Lurer også på hva det er. Det startet hos meg etter at jeg hadde fått barn. Starter i suldrene og går nedover ryggen. Det hender også att det går gjennom kroppen ned i beina og ut i fingertuppene. Kommer ofte etter ett par slurker øl eller rødvin. Forferdelig når det står på. Hender at jeg nesten får panikk. Hvis dere vet hva det er er det fint om vi får svar
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 Prøv å google det på engelsk.. Alcohol Pain Shoulders = Masse treff. Men det kan være forskjellige ting. F.eks luftsmerter eller leveren som sier i fra.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har alkoholintoleranse og får skikkelig smerte i høyre skulder umiddelbart etter alkoholinntak. Det er visst veldig sjeldent å være intolerant mot alkohol. Jeg fikk det etter at jeg fikk en nevrologisk sykdom. Jo høyere alkoholprosent, jo sterkere smerte. Altså to øl går som regel greit. Jo mer sukker, jo sterkere smerte. Så cider og hvitvin er helt forferdelig! Avhenger av hvor mye jeg har spist og slikt som for alle andre. Smerten begynner i et lite punkt øverst og foran på høyre skulder, brer seg sakte utover. Til slutt kan den være i hele høyre armen (og det er vanskelig å bruke den), nakken og nedover ryggen. Jeg sitter da skjevt og smertene er så sterke at jeg må hjem. Sekunder etter alkoholinntak begynner en snikende hodepine som eskalerer til full dundring etterhvert. Jeg blir varm og litt rød i ansiktet. Får ikke sove fordi jeg har sterke smerter og ligger å skjelver. Kald og varm samtidig på en måte. Vanvittig tørst. Jeg blir ikke full, bare veldig syk. Skjelvingen og smertene roer seg omtrent etter ti timer. Dagen etter er jeg sliten som om jeg har influensa, ikke fyllesyk. Jeg tålte jo alkohol før og har opplevd å være skikkelig fyllesyk, men det er ikke nærheten av hvordan jeg føler meg nå. Det er helt umulig for meg å gjøre stort annet enn å hvile og prøve og spise. Ikke snakk om dusjing eller TVtitting. Det er et par år siden jeg fikk diagnosen og dermed sluttet helt å drikke alkohol, så det kan være noen symptomer jeg har glemt. Anonymous poster hash: a28c9...913
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Greia med alkoholintoleranse er jo at kroppen ikke klarer å bryte ned alkoholen på samme måte som hos friske. Det gir problemer for lymfene (jeg kan også få smerter i lysken ved alkoholinntak). Jeg glemte også å nevne at jeg får hjertebank rett etter alkoholinntak og slvfølgelig kvalme. Anonymous poster hash: a28c9...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå