Gå til innhold

Strømregning sokkelleilighet med varmekabler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet på ca 40-50 kvm med varmekabler i gulv som eneste oppvarming, og har regnet ut en ca sum på 1500,- for en mnd strømforbruk. Bruker stekeovn og vaskemaskin lite, og har bare kjøleskap, lys og kokeplater i bruk. Varmekablene er på 15 og 19 grader i øvrige rom. Badet har vanlige 25 grader. Og en liten panelovn som står på 21 grader hele døgnet for å holde lufttemperaturen jevn.

Men er ikke 1500 mye for bare en måned? (BKK) Hvor mye betaler du i strøm for samme type leilighet? Hva må jeg gjøre for å redusere strømutgifter?

Anonymous poster hash: d580d...d68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Betaler i underkant av 1000 kr måneden i strøm (Sognekraft). Ca. 90 kvadrat, varmekabler i stue/kjøkken står på 16 grader, gangen 12 grader og badet 22 grader. Ikke oppvarming på soverom og vaskerom. Vaskemaskin brukes daglig, tørketrommel 1-2 ganger i uka, steikeovn 3-6 ganger i uka (mye brødbaking).

Vi har vedfyring som hovedoppvarming, men synes likevel at vi bruker mye strøm.

Skrevet

Hørtes mye ut. Vi er to voksne på 270 kvadrat enebolig, og vår strømregning er ca 1500 i måneden. Nå er huset ganske nytt med god isolering, varmepumpe og vi fyrer litt om vinteren, men vi lager varmmat hver dag, dusjer 1-2 ganger dagen og liker å ha det varmt. I tillegg til at varme i garasje og varmekabler i oppkjørsel brukes en del.

Men husker da jeg var student og bodde i et dårlig isolert hus med gamle vinduer, det var umulig å holde varmt på studentbudsjett. Og en periode der vi bodde i en moderne blokk, da behøvde vi knapt ha på varme om vinteren og varmtvann var inkludert, så strømmen kostet under 500 i måneden. Så det kan variere en del.

• Liker 1
Skrevet

Leiligheten ligger i et gammelt hus, i kjelleren. Det er også montert en luftavfukter som går automatisk.

Skrevet

Det er drittdyrt, sannsynligvis vil det bli billigere med vifteovn.

Anonymous poster hash: 4ac97...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...