AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Hei! I en alder av 25 har jeg ennå ikke funnet ut hvordan jeg på best mulig måte kan pleie og style håret mitt. Det er nesten til å gråte av Jeg skal prøve å forklare det: Jeg har mørkebrune krøller, som er ganske tykke. Prøver jeg å gre det, blir det bare megastort, og jeg ser ut som en puddel. Det ser da bare veldig tørt ut og blir sinnsykt frizzy! Grer jeg det forsiktig med bare hendene, blir det alltid veldig klumpete og rart øverst på hodet, samtidig som håret lenger ned bruser seg og ser tørt ut fortsatt. Når jeg står opp og morgenen er det alltid masse floker, og børsten setter seg fast hele tiden uansett om jeg har sovet med musefletter. Frustrerende. Når det kommer til dette med produkter, føler jeg at jeg har prøvd alt. Det er liksom ingen perfekt måte å få det til å se ok ut, enten blir det for mye produkter, så håret ser grisete og vått ut,eller for lite, og da er det såklart brusete og tørt ut der det ikke er mye produkter. Nå i det siste har jeg prøvd med bittelitt arganolje som jeg grer inn med hendene, men da blir det bare frizzy gjennom olja, det eneste som fungerer er da hårspray for å legge ned frizzen, og da ser jrg igjen skitten og våt ut. Jeg hater virkelig disse frizzy greiene, det ser jo ut som jeg ikke har stelt håret i det hele tatt. I perioder har jeg også forsøkt å droppe shampo og balsam, og heller bruke bakepulver og eddik. Resultatet ble bittelitt bedre, men det skulle ingenting før håret ble bleika i tinningene og jeg så ut som jeg holdt på å få grått hår!!!! Her er et bilde som minner mest om mitt hår, bare at jeg har noe større krøller (og kanskje mer frizz)http://i.imgur.com/kwFlJ.jpg Det er mulig noen synes sånt hår er fint, og det er kanskje sånn jeg ser ut om håret har en GOD dag, ellers er det verre. Jeg får av og til komplimenter for håret mitt, at det er så tykt og fint. Og standardfrasen "det man ikke har, det ønsker man seg selv" ang krøller vs rett hår. Jeg føler meg mest som et skogtroll... Beklager hvis noen også har sånt hår og blir støtt av det. Jeg føler bare at jeg aldri er fin på håret, men bare ser "vill" og ustelt ut.Anonymous poster hash: 693bb...3d8
Binta Ba Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville prøvd å gå innom en afrikansk salong, faktisk. Håret ditt høres ut som om du skulle vært halvt afrikansk, og da er det nok den type produkter du bør se på også. Mye olje, lite shampo, mye leave-in, kort fortalt. http://www.chocolatehairvanillacare.com/2010/09/overview-of-hair-types_08.html Her er en oversikt som gjør det lettere å finne ut hvilke produkter man kan trenge til krøller, og også mange hjemmeoppskrifter, og generell hjelp til hår. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville prøvd å gå innom en afrikansk salong, faktisk. Håret ditt høres ut som om du skulle vært halvt afrikansk, og da er det nok den type produkter du bør se på også. Mye olje, lite shampo, mye leave-in, kort fortalt. http://www.chocolatehairvanillacare.com/2010/09/overview-of-hair-types_08.html Her er en oversikt som gjør det lettere å finne ut hvilke produkter man kan trenge til krøller, og også mange hjemmeoppskrifter, og generell hjelp til hår. Tusen takk. Høres ut som jeg burde skaffe meg en god leave-in!!Anonymous poster hash: 693bb...3d8 1
Thorn Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Ser du har forsøkt å droppe sjampo og balsam, men har du forsøkt å vaske og pleie med kun balsam?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Ser du har forsøkt å droppe sjampo og balsam, men har du forsøkt å vaske og pleie med kun balsam? Ja, men jeg tror aldri jeg har funnet riktig balsam, selv ikke dyre balsamer for krøller har gjort det særlig bedre. Jeg har lest meg frem til at jeg ikke bør bruke ting med f.eks "silikon" i, men jeg har ennå ikke funnet gode produkter uten dettte.Anonymous poster hash: 693bb...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Edit: sulfater var det kanskje, eller begge deler? Har ikke så god peil Anonymous poster hash: 693bb...3d8
happiest Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Finn en god hårkur som passer for krøllete og tørt hår. Og kanskje helt uten disse stoffene som ikke er bra (husker ikke navnene på de). Det samme med shampo og balsam. Finn noe som passer for ditt hår. Jeg har ikke krøller, men er plaget med litt frizzy hair som jeg har i håret som er "nederst". Bruker da et produkt som skal dempe frizzy hair. Og det funker bra for meg Tar det i håndkletørt hår og så føner/lufttørker jeg det. Jeg bruker denne:http://www.beautykick.no/Styling/k%C3%A9rastase-nut/prodid/1574/k%C3%A9rastase-nut-ol%C3%A9o-relax-slim-creme--200ml.aspx Men jeg har også brukt andre typer som er billigere. Gå til en frisørsalong og spør Søkte på google og fant denne artikkelen med litt tips: http://www.kk.no/918566/faa-kontroll-paa-krollene Har en venninne som har liknende hår som deg. Hun har heller ikke lykkes med div. produkter. Men hun pleier ofte å sette opp håret i en dott ller flette (pariserflette osv). mens håret er vått etter dusjing.
Thorn Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Har du vært innom lockig.se? Inne på forumet der finner man gode lister over produkter som er godkjente på balsammetoden. Det har blitt en stund siden jeg holdt meg til det, så jeg er ikke helt oppdatert på hvilke produkter som er greie. Jeg brukte den gang First Price balsam som vask, men den er vel nå endret og inneholder silikon.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Finn en god hårkur som passer for krøllete og tørt hår. Og kanskje helt uten disse stoffene som ikke er bra (husker ikke navnene på de). Det samme med shampo og balsam. Finn noe som passer for ditt hår. Jeg har ikke krøller, men er plaget med litt frizzy hair som jeg har i håret som er "nederst". Bruker da et produkt som skal dempe frizzy hair. Og det funker bra for meg Tar det i håndkletørt hår og så føner/lufttørker jeg det. Jeg bruker denne:http://www.beautykick.no/Styling/kérastase-nut/prodid/1574/kérastase-nut-oléo-relax-slim-creme--200ml.aspx Men jeg har også brukt andre typer som er billigere. Gå til en frisørsalong og spør Søkte på google og fant denne artikkelen med litt tips: http://www.kk.no/918566/faa-kontroll-paa-krollene Har en venninne som har liknende hår som deg. Hun har heller ikke lykkes med div. produkter. Men hun pleier ofte å sette opp håret i en dott ller flette (pariserflette osv). mens håret er vått etter dusjing. Oi, takk, dette setter jeg pris på! Jeg bare lurte på en ting til, etter du har fønet håret, må du ha i mer av det samme produktet da? Jeg har forsøkt en del sånne produkter, men med en gang håret er tørt så er det tnlbake til square one med puddelfrizz Anonymous poster hash: 693bb...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Har du vært innom lockig.se? Inne på forumet der finner man gode lister over produkter som er godkjente på balsammetoden. Det har blitt en stund siden jeg holdt meg til det, så jeg er ikke helt oppdatert på hvilke produkter som er greie. Jeg brukte den gang First Price balsam som vask, men den er vel nå endret og inneholder silikon. Det må jeg sjekke ut, takk for tipsetAnonymous poster hash: 693bb...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Oi, takk, dette setter jeg pris på! Jeg bare lurte på en ting til, etter du har fønet håret, må du ha i mer av det samme produktet da? Jeg har forsøkt en del sånne produkter, men med en gang håret er tørt så er det tnlbake til square one med puddelfrizz Anonymous poster hash: 693bb...3d8 Edit: never mind, så du skrev lufttørket nå. Anonymous poster hash: 693bb...3d8
happiest Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Oi, takk, dette setter jeg pris på! Jeg bare lurte på en ting til, etter du har fønet håret, må du ha i mer av det samme produktet da? Jeg har forsøkt en del sånne produkter, men med en gang håret er tørt så er det tnlbake til square one med puddelfrizz Anonymous poster hash: 693bb...3d8 Trenger ikke det samme dagen. Men hvis jeg ikke dusjer dagen etter, så tar jeg litt mer av produktet i tørt hår. Men det funker ikke like bra da. Men nå har ikke jeg krøllete hår, så kan hende det funker bedre på mitt. Har du spurt frisøren om råd? Jeg pleier ofte å spørre frisøren om råd, og anbefaler hun produkter som er dyre så sier jeg bare at jeg har noe lignende hjemme osv. Orker ikke betale så masse for et produkt som man kan finne billigere
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Trenger ikke det samme dagen. Men hvis jeg ikke dusjer dagen etter, så tar jeg litt mer av produktet i tørt hår. Men det funker ikke like bra da. Men nå har ikke jeg krøllete hår, så kan hende det funker bedre på mitt. Har du spurt frisøren om råd? Jeg pleier ofte å spørre frisøren om råd, og anbefaler hun produkter som er dyre så sier jeg bare at jeg har noe lignende hjemme osv. Orker ikke betale så masse for et produkt som man kan finne billigere Ok Det er lenge siden jeg har vært hos frisør. De pleier å klippe håret i forskjellige lengder i lag, om man kan si det sånn, og anbefaler gjerne et veldig dyrt produkt ved siden av De har stort sett bare sagt at jeg ikke burde gre det, men bruke deres produkter i det og "klemme" håret sammen med hendene her og der. Men jeg synes ikke det hjelper mye på frizz akkurat, mer selve formen på krøllene.Anonymous poster hash: 693bb...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Har samme hår som TS og for noen år siden orka jeg ikke mer og begynte å rette det permanent hos frisør. Behandlingen jeg tar heter straight and shine og fungerer kjempebra. Håret blir lett og mykt og ikke minst enkelt å fikse om morgenen Anonymous poster hash: fbe39...da1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Har samme hår som TS og for noen år siden orka jeg ikke mer og begynte å rette det permanent hos frisør. Behandlingen jeg tar heter straight and shine og fungerer kjempebra. Håret blir lett og mykt og ikke minst enkelt å fikse om morgenen Anonymous poster hash: fbe39...da1 Har vurdert det. Hvilken frisør går du til? Dyrt?Anonymous poster hash: 693bb...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Har vurdert det. Hvilken frisør går du til? Dyrt?Anonymous poster hash: 693bb...3d8 Saks på Majorstua. Betaler 4000 kroner og det holder ca ett årAnonymous poster hash: fbe39...da1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Saks på Majorstua. Betaler 4000 kroner og det holder ca ett årAnonymous poster hash: fbe39...da1 meget fristende!!!Anonymous poster hash: 693bb...3d8
happiest Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Ok Det er lenge siden jeg har vært hos frisør. De pleier å klippe håret i forskjellige lengder i lag, om man kan si det sånn, og anbefaler gjerne et veldig dyrt produkt ved siden av De har stort sett bare sagt at jeg ikke burde gre det, men bruke deres produkter i det og "klemme" håret sammen med hendene her og der. Men jeg synes ikke det hjelper mye på frizz akkurat, mer selve formen på krøllene.Anonymous poster hash: 693bb...3d8 Vil ikke etasjer gi mer volum?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 meget fristende!!!Anonymous poster hash: 693bb...3d8 Jeg er avhengig Anonymous poster hash: fbe39...da1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville prøvd å gå innom en afrikansk salong, faktisk. Håret ditt høres ut som om du skulle vært halvt afrikansk, og da er det nok den type produkter du bør se på også. Mye olje, lite shampo, mye leave-in, kort fortalt. http://www.chocolatehairvanillacare.com/2010/09/overview-of-hair-types_08.html Her er en oversikt som gjør det lettere å finne ut hvilke produkter man kan trenge til krøller, og også mange hjemmeoppskrifter, og generell hjelp til hår. Wow! Tusen, tusen, tusen takk! Jeg er en 3a og nå kan jeg omsider finne gode tips til leave-in! Jeg tror du reddet året for meg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå