AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Må bare få ut en liten utblåsning! Vi har en nevø på 3 og 1 halvt som ikke eier oppdragelse. Her snakker vi fri oppdragelse. Han eier ikke folkeskikk og er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Vi har sagt til foreldrene at vi vil ikke passe han når han er slik. Slik oppfører han seg hjemme hos oss - Raserer hele leiligheten. Puter, tepper, klær, alt av leker, tegnesaker bare hiver han rundt seg og han nekter å rydde opp etter seg. Han sier bare NEI jeg vil ikke rydde. - Han hører IKKE på noen ting vi sier. Sier vi nei, så klikker han helt. Foreldrene sier aldri nei til han og han er vant med å gjøe hva han vil. Han slår seg helt vrang og sier alltid "Jeg får lov av mamma og pappa" - Han har begynt med å slå og sparke. Det tålerer vi ikke. Han både slår og sparker hardt. Det gjør vondt. Han bare fortsetter selv om vi sier nei. - Han er stygg med katten vår. Drar den i halen og slår. Hun bare gjemmer seg når han kommer. - Han kaller oss for stygge ord som drittsekk, bæsj, dumming, rasshøl osv. Jeg kan fortsette, men stopper her. Skjønner dere hvorfor vi ikke vil passe han her? Han er helt umulig jo. Tro meg, vi har prøvd. Det nytter ikke. Det er ikke koslig å ha han her. Bare styr og et stor kaos uten like! Bare etter en time er vi helt utslitte. Vel, Svigersøster mener vi er en skikkelig dårlig onkel og tante som ikke vill passe han. Javel? Kanskjje du burde få litt oppdragelse på gutten, så kan vi så klart passe han. Anonymous poster hash: 633c6...d04 30
Gjest Chloe87 Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Jeg hadde selv nektet å passe en slik unge. Jeg hadde sagt til foreldrene at jeg kan passe gutten når de har lært han å oppføre seg! Det er stygt å si det, men de virker jo ganske ubrukelige som foreldre.
smalls Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Hva er det med foreldre som bare lar ungene sine gjøre som de vil?? Jeg skjønner det ikke Helt enig med dere. Ikke søren om jeg ville passe en ungen som oppfører seg så dårlig. Jeg skjønne godt dere blir slitene. Hadde jeg å blitt. Hun svigersøsta di virker jo helt blåst!! 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Slike unger blir som regel dårlig likt, og det er foreldrenes skyld, De MÅ lære ungene å oppføre seg, det er det dårlig med nå til dags. Ser jo at skoler klager på dårlig oppførsel av barna, og det er det jo foreldrene som har ansvaret for. Altså.... Dårlig oppførsel dårlig oppdragelse.... Anonymous poster hash: 191e4...684 12
Gjest Doh Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Skjønner deg godt jeg. Hadde aldri orket å passe en sånn unge selv. 4
Alice123 Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Men i alle dager... hvor har gutten lært et slikt språk? Jeg hadde aldri giddet å passet en unge som ikke oppfører seg. Og min absolutte grense er når barn plager dyr. 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Skjønner dere. Men guttungen har ei tante som aldri har passet han, og hun har aldri tilbydd seg heller. Og Farmora synes han er en drøm å passe. Men jeg kaller henne ikke for noe dårlig tante fordet… Og synes heller ikke de har rett til å kalle dere for dårlig onkel og tante fordi dere ikke vil passe en villstyring som raserer leiligheta deres :O Anonymous poster hash: 7686d...f9c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Ville aldri i verden passet en slik unge heller. Hadde elevert han tilbake til foreldrene så firt han oppførte seg slik. Anonymous poster hash: 0cfc0...322 2
Gjest Akiko Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Skal jeg passe unger må de som et minimum høre etter. Jeg gidder ikke små tornadoer som attpåtil er frekke. 1
SoftKitty Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Ingen barn som plaget katten min hadde fått være her hos meg iallfall, der går grensen min. Hun bor her, det gjør ikke andres barn, om de så skulle være i familie... Ønsker foreldrene at han skal ha fri oppdragelse eller vet de bare ikke bedre hvordan man kan sette grenser osv? Kanskje de kunne trengt litt hjelp...høres ikke ut som et barn som er velbalansert og trygt akkurat. Er han sånn hos besteforeldre også, kanskje dere kan alliere dere litt med dem og be dem ta det opp med foreldrene? 6
Titti72 Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Har en niese i min familie, hvor foreldrene oppdrar etter "Fri oppdragelse" som de kaller det. Jeg kaller det å ikke gidde og oppdra ungen. Nå har det gått så langt at jeg syns ungen også er ufordragelig! Synd men sant. Jeg har gitt beskjed om at de ikke får komme på besøk, men jeg reiser selvsagt og besøker den i ny og ne. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville ikke vært med drittungen i 1 minutt en gang! Sånna unger har jeg virkelig ikke tålmodighet til altså. Da holder jeg på å bli gæren Synes det er teit å bli sur fordi dere ikke vil passe han. De må skjønne ingen vil passe barn uten oppdragelse. Anonymous poster hash: eebda...861 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Forresten så var det bedre i gammle dager. Idag er jo foreldre late og gidder ikke en gang å oppdra sine egne barn Anonymous poster hash: eebda...861 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Ts her igjen. Takk for at dere forstår. Det som fikk oss til å tippe over berget var da han fikk tak i en skappel og løp rundt med den. Han stakk den i kneet til samboeren min og nektet å gi den til oss. Til slutt måtte han bare dra den ut av hånda på han og han blødde som bare det. Samboeren min. Men det er jo farlig når guttungen løper rundt med en skappel. Dette var for ca 2 uker siden da han skulle sove her og var helt umulig. Da sa jeg bare til samboeren min etter guttungen hadde lagt seg "Nå orker jeg ikke å ha han mer" Han var helt enig med meg. Anonymous poster hash: 633c6...d04
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Ts her igjen. Takk for at dere forstår. Det som fikk oss til å tippe over berget var da han fikk tak i en skappel og løp rundt med den. Han stakk den i kneet til samboeren min og nektet å gi den til oss. Til slutt måtte han bare dra den ut av hånda på han og han blødde som bare det. Samboeren min. Men det er jo farlig når guttungen løper rundt med en skappel. Dette var for ca 2 uker siden da han skulle sove her og var helt umulig. Da sa jeg bare til samboeren min etter guttungen hadde lagt seg "Nå orker jeg ikke å ha han mer" Han var helt enig med meg. Anonymous poster hash: 633c6...d04 Unnskyld avsporing, men hva i all verden er en skappel? Mener du skalpell? Anonymous poster hash: 9b371...43c 3
Gjest Marmot Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Men i alle dager... hvor har gutten lært et slikt språk? Jeg hadde aldri giddet å passet en unge som ikke oppfører seg. Og min absolutte grense er når barn plager dyr. Tror ikke treåringen min har hørt ordet rasshøl, men de tre andre ordene TS nevner har han lært i barnehagen. Jeg skjønner dere godt, jeg hadde heller ikke orket å passe en som oppførte seg sånn. 2
Tabris Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Hadde aldri passet på en slik unge, og hadde også gitt beskjed til foreldrene om hvorfor. Hvis de da i tillegg mener at du er en dårlig tante, så er de blottet for selvinnsikt. Da får de bare mene det, så får du ha minst mulig med dem å gjøre. 1
Zeroholic Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Forstår godt at dere ikke vil passe ungen!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Unnskyld avsporing, men hva i all verden er en skappel? Mener du skalpell? Anonymous poster hash: 9b371...43c Ja jeg stavet det litt feil :sjernert: Anonymous poster hash: 633c6...d04
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Anonymous poster hash: 633c6...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå