Gå til innhold

Kvinnehat: sarte sjeler eller hersketeknikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser mange beskyldninger om kvinnehat på forumet ofte på tynt grunnlag. Har noen lenket til en artikkel hvor kvinner kommer dårlig ut er det kvinnehat, lenker man derimot til en tråd hvor innvandrere kommer dårlig ut så er det selvsagt ikke hat det er fakta.

Sier en mann han ikke stoler på kvinner så er han bitterpikk, kvinnehater og gud vet hva.

Sier en kvinne at hun ikke stoler på menn så er det menn som fortsatt er kvinnehatere for hun har jo ikke disse følelsene uten grunn!

Så er spørsmålet, er kvinner sarte sjeler som selv på et kvinneforum hvor de er i flertall virkelig føler at de bli hatet, eller er det et kynisk spill?

På nettforumer kan man være anonym og slenge dritt, KG er blant de får forumene hvor kvinner er i flertall, da er det kanskje lett for de som mobbet i skolegården å fortsette sin gamle hobby?

Endret av Summers
Videoannonse
Annonse
Gjest Polyektues
Skrevet (endret)

I de fleste tilfeller er det en form for hersketeknikk.

Shit ble jeg akkurat en kvinnehater nå ?

Endret av Polyektues
Gjest New_Girl
Skrevet

Mange slenger ut ordet "kvinnehat" alt for ofte, det er jeg enig i. Det må gå an å diskutere negative sider ved noen uten at man nødvendigvis "hater". Men i de aller fleste tilfeller dreier dette seg om måten man formulerer seg på og hvor fokuset i innlegget ligger.

Jeg kan for eksempel godt være med å diskutere de negative konsekvensene av at kvinner har mange sexpartnere, men jeg orker ikke hvis trådstarter(som er som regel en mann) slenger om seg med uttrykk som "billig", "hore", "ludder" og lignende.

• Liker 1
Skrevet

Mange bitre menn der ute som har blitt totalt overkjørt av kvinner. Men å si kvinnehater er vel å dra den litt langt :nissekonekyss:

Anonymous poster hash: 81f08...c58
Skrevet

Kan dere ikke vær så snill slutte å bruke ordet BITTER. Er så LEI! Og hva er galt med å være bitter egentlig? Jeg har mine grunner, like mye som mange mannfolk har sine. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så sinte når noen sier de hater kvinner etc. Jeg hater menn, og det er tydeligvis skikkelig fy her på kg. Jeg kan jo ikke bli sint fordi noen jeg ikke kjenner hater kvinner? Jeg har mine grunner til å hate menn, likevel klarer jeg å oppføre meg ordentlig rundt dem, og oppretter ikke hundre tråder om at menn er svin.

Alle trådene om at vi damer er så løse er jeg også lei av å lese..

Anonymous poster hash: 341d3...471
  • Liker 1
Skrevet

Mange slenger ut ordet "kvinnehat" alt for ofte, det er jeg enig i. Det må gå an å diskutere negative sider ved noen uten at man nødvendigvis "hater". Men i de aller fleste tilfeller dreier dette seg om måten man formulerer seg på og hvor fokuset i innlegget ligger.

Jeg kan for eksempel godt være med å diskutere de negative konsekvensene av at kvinner har mange sexpartnere, men jeg orker ikke hvis trådstarter(som er som regel en mann) slenger om seg med uttrykk som "billig", "hore", "ludder" og lignende.

Veldig enig med dette. For meg går det også mye på hvordan man formulerer seg. Hvis man starter et innlegg med bombastiske uttalelser om hvordan "kvinner er", eller til og med skriver at man "hater kvinner" - da blir man behandlet deretter.

Det er noe helt annet enn en saklig diskusjon om kvinner og samfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...