Gå til innhold

Skal jeg gi opp venninnen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gode venner i drøyt ti år, men det siste året har vi hatt lite kontakt. Hun har vært opptatt med jobb og sofasitting. Ingen av oss har familie ennå, og hun har ingen hobbyer utenom TV titting. Jeg har prøvd å ringe, SMSe, sende e-post og svinge innom, men ofte får jeg ikke svar. De gangene jeg får svar kan vi prate i timesvis og alt er ved det normale. Det er ikke første gangen vi har hatt en slags pause, men da har den gjerne vart noen måneder ikke et helt år. Jeg føler at det alltid er jeg som tar kontakt, og jeg begynner å forstå at jeg nok setter mer pris på henne enn hun gjør på meg. I sommer sendte jeg henne en e-post hvor jeg skrev at jeg synes situasjonen var trist og at jeg hadde satt pris på en slags forklaring eller en beskjed om hun ikke ønsket mer kontakt eller om det var noe jeg kunne hjelpe henne med. Hun svarte at det ikke var noe veien, og at hun gjerne ville fortsette vennskapet. Siden har jeg barehørt fra henne tre ganger hvorav jeg kontaktet henne samtlige.

Vi har vært nærmest som søstre og jeg synes dette er veldig trist, men jeg lurer på om jeg bare burde gi opp? Det er tydelig at ingenting skjer. Vi har egentlig en avtale i norgen, men jeg har ikke hørt noe fra henne om den.

Anonymous poster hash: 783c0...ebd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri gi opp et vennskap.

Høres ut som om hun går gjennom en tøff tid. Gi henne tid, støtt henne (selv om det virker vannskelig når hun ikke svarer). Du trenger kanskje ikke bruke like mye tid på å pleie vennskapet, men ikke slutt å vær der for det.

Anonymous poster hash: 9e4f5...92d
  • Liker 1
Skrevet

Den dagen du føler venninnen din sårer deg mer enn hun gleder deg er det på tide og gi opp.

Anonymous poster hash: 8e268...f01
  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Aldri gi opp et vennskap.

Høres ut som om hun går gjennom en tøff tid. Gi henne tid, støtt henne (selv om det virker vannskelig når hun ikke svarer). Du trenger kanskje ikke bruke like mye tid på å pleie vennskapet, men ikke slutt å vær der for det.

Anonymous poster hash: 9e4f5...92d

Denne innstillingen har jeg også i utgangspunktet,men i enkelte tilfeller så når man et punkt hvor man innser at vennskapet gir deg mer vondt enn godt,og da er det bedre å avslutte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...