Gå til innhold

au pair

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har erfaringer med å ha au pair? Bør man bo i en by når man skal ha det? Tenker litt på au pairens sosiale liv, at vi kanskje burde bo i nærheten av andre au pairer..

hvilke land er de fleste fra og har de som regel erfaring med barn? Er det voksne jenter som søker seg til slikt eller er det "umodne småjenter"? Er det mange som har vært misfornøyd og byttet, og hvilke problemer er det vanligst å møte på?

Bør en gå gjennom et byrå, som for eksempel atlantis, eller er det mulig å ordne slikt på egenhånd?

hvor mye får au pairen betalt? Leste på atlantis sine hjemmesider at det var snakk om ca 3000 kr i måneden, er ikke det lite lommepenger (de skal betale skatt også).

Vi vurderer sterkt å etterhvert ha au pair, som en tilleggsperson i huset slik at jeg slipper å være så mye alene med barna (samboer er sjømann og borte 3 mndr om gangen). Jeg er også student og har perioder med mye stress (eksamener og sånn), og da blir barnas (en foreløpig, men regner med at nr to er her neste sommer) tiværelse også stresset. Det er snakk om å ha au pair når jeg går siste året på skolen, og at denne au pairen har minstemann hjemme når jeg evt er på skolen (er da på skolen gjennomsnittlig 2 til 3 dager i uka), og storemann har halv plass i barnehagen. På den tiden vil vi også få kontantstøtte som da vil gå til å betale for au pairen, så økonomisk sett vil vi jo kommer bedre ut av de enn i dag hvor vi betaler for full barnehageplass. Au pairen vil få kjellerstuen som hybel og eget bad. Vi bor landlig til, men er bare 10 min til byen. Høres vi ut som en ideel au pair familie? Ikke vil hun trenge å jobbe så mye, samtidig som jeg får selskap i et stort hus, og barna får en roligere hverdag, og jeg vil få hjelp til litt husarbeid (noe som jeg hater!)

Er det noen som har en formening om denne planen og kan komme med hva mer vi bør tenke på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Det er litt sent så jeg vil ikke svare deg på alt nå.

Du bør bruke et byrå første gangen og Atlantis er

seriøse folk som jeg kan anbefale.

Ca 3000 er ikke veldig mye men du må også

dekke kost og losji. Hvis du tar en vanlig lønn

og trekker fra det man bruker på mat og bolig så vil

du se at man skal faktisk litt opp i lønn før man sitter

igjen med 3000. Så det er noe bedre enn det høres

ut til.

Au pairer finner du innen hele aldergruppen 18

til 30 og de kommer først og fremst fra de nordiske landene,

de baltiske landene, mellom og Østeuropa (spesielt Polen og Russland)

og noen fra mer eksotiske steder som Peru, Thailand etc.

Skrevet

Jeg har skrevet ganske utførlig om au-pair før, ta et søk så finner du det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...