AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Ja, tåpelig overskrift, men i det selskapet jeg skal i imorgen så forventes det at man drikker alkohol. Hvis ikke blir jeg sett på som festbrems,kjip, osv, så jeg føler jeg ødelegger for de andre hvis jeg er edru. Det er nesten så jeg vurderer å fylle på eplejuice på ei vinflaske og ikke nevne noe om det. Noen andre gode tips til å unngå alkohol? Grunnen til at jeg ikke vil drikke er at jeg tåler alkohol dårlig, spyr en til to dager etter jeg har drukket, får angst av det og blir veldig utmattet, selv om jeg bare har drukket fem små øl Ila en kveld.. Anonymous poster hash: 79615...0b2
Gjest Roookk Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Si det som det er, og drit i hva de tenker om deg. :-) 9
Gjest bustyvel Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Jeg hadde revurdert den omgangskretsen dersom de ser på det slik at du ødelegger for dem om du er edru... 20
Gjest New_Girl Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Da hadde jeg faktisk latt være å dra på fest. Og vurdert om jeg trenger å finne noen nye mennesker å være sammen med. De kan ikke ha det så alt for morsomt i utgangspunktet da, hvis en hel fest blir ødelagt av at èn person ikke drikker. 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Skyld på medisiner, f.eks. antibiotika? Eventuelt at du må kjøre og hente noen sent på natten og av prinsipp ikke drikker samme kveld, selv med noen timer mellom? Alternativt fylle alkoholfri vin på en flaske som egentlig inneholder vin med alkohol - det blir litt som med eplejuicen, men om du er redd for at noen lukter eller smaker? Anonymous poster hash: 7b1bc...866 6
Lilla-damen Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Jeg skjønner godt hvorfor du vurderer å late som du drikker. Det er ofte et enormt drikkepress fra "alle de andre" Ta med deg et par bokser øl/cider. Gå rundt med boksen - lat som du drikker fra boksen. (Hell gjerne av litt i en blomst eller på badet/kjøkkenet.) La de se deg med boksen i hånden - ingen får med seg at du ikke drikker og problemet er løst. Kos deg!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Og jeg er i prinsippet helt enig med de som sier at du helst bør finne en annen omgangskrets, dersom de virkelig ikke aksepterer at du ikke vil drikke. Det ideelle er å slippe unna hele presset. Men nyttårsaften er allerede i morgen, og jeg kan godt se for meg at det ikke egentlig er aktuelt, selv om det lyder fornuftig. Det er derfor jeg kom med noen forslag. Anonymous poster hash: 7b1bc...866 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Føler det har blitt litt "in" å si man er avholds nå, jeg. Synes du skal være ærlig, teit prinsipp å måtte lyve om alkoholkonsum, og ikke minst svært flaut dersom noen vil smake litt vin av deg og kjenner du har med eplejuice. Anonymous poster hash: bdd1d...904 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Jeg skjønner godt hvorfor du vurderer å late som du drikker. Det er ofte et enormt drikkepress fra "alle de andre" Ta med deg et par bokser øl/cider. Gå rundt med boksen - lat som du drikker fra boksen. (Hell gjerne av litt i en blomst eller på badet/kjøkkenet.) La de se deg med boksen i hånden - ingen får med seg at du ikke drikker og problemet er løst. Kos deg! Ikke hell det i plantene da! Det er dårlig gjort da, hadde blitt ganske oppgitt om jeg hadde invitert folk hjem til meg også ødelegger gjestene levende interiør med vilje Ta boksen med det på toalettet eller hell litt i kjøkkenvasken når ingen følger med. Anonymous poster hash: bdd1d...904 12
Gjest New_Girl Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Jeg skjønner godt hvorfor du vurderer å late som du drikker. Det er ofte et enormt drikkepress fra "alle de andre" Ta med deg et par bokser øl/cider. Gå rundt med boksen - lat som du drikker fra boksen. (Hell gjerne av litt i en blomst eller på badet/kjøkkenet.) La de se deg med boksen i hånden - ingen får med seg at du ikke drikker og problemet er løst. Kos deg! Hadde aldri klart å kose meg dersom jeg måtte late som jeg drikker når jeg egentlig ikke vil. Hdde bare gått rundt å bekymret meg for om jeg ble oppdaget. 3
Gjest Magdalene Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Kan du ikke bare ha vin i glasset, og late som du drikker av det i ny og ne? Ingen som merker om du faktisk drikker eller ei 😉
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har tidligere byttet etikketer på øl flasker fra alkoholfritt til alkohol øl. Ellers kan du også kjøpe noen alkoholfrie på polet som ikke er så gjenkjennelig som de i butikken. Så sier du ingenting, er det noen som merker at du har alkoholfritt, så sier du bare at du ikke følte for å drikke denne festen, ,men koser deg med alko fritt i stedet. Vanligvis er det ingen som merker at du har en spesial alkoholfri øl/vin Men du slipper å lyge da. Anonymous poster hash: 17bc3...739 1
septemberbrura Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Ja, tåpelig overskrift, men i det selskapet jeg skal i imorgen så forventes det at man drikker alkohol. Hvis ikke blir jeg sett på som festbrems,kjip, osv, så jeg føler jeg ødelegger for de andre hvis jeg er edru. Det er nesten så jeg vurderer å fylle på eplejuice på ei vinflaske og ikke nevne noe om det. Noen andre gode tips til å unngå alkohol? Grunnen til at jeg ikke vil drikke er at jeg tåler alkohol dårlig, spyr en til to dager etter jeg har drukket, får angst av det og blir veldig utmattet, selv om jeg bare har drukket fem små øl Ila en kveld..Anonymous poster hash: 79615...0b2 Det enkle er oftest det beste. La være å drikke alkohol og gi katta i hva andre måtte si og mene. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville gitt faen og sagt det som det er. Men jeg ville revurdert omgangskretsen og. Jeg kutta ut "drikkevenner" for leeeenge siden selv.Anonymous poster hash: 06f13...64c 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Det enkle er oftest det beste. La være å drikke alkohol og gi katta i hva andre måtte si og mene. Problemet er at det ikke nødvendigvis ER det enkleste, hvis man er på fest med feil type mennesker. Scenario 1: TS later som om hun drikker. Ingen bryr seg med drikkevanene hennes. Festen turer frem som naturlig. Scenario 2: TS tar med alkoholfritt. 5 minutter inn i festen starter spørsmålene og kommentarene "Jasså, du drikker ikke? Hvorfor ikke?" "Erru gravvid eller? Høhøhøhø." "Du tror kanskje at du er bedre enn oss som drikker?" "Alkohol er ikke så farlig vettu." "Koser du deg med safta di?" "Her - ta en drink da! Kom igjen. Kom igjen. Jooo, kom igjen da!" "Skål a, festbremsen!" "...men HVORFOR?" Fordel disse jevnt utover hele kvelden, med flere repetisjoner. Hvilken synes du høres ut som en enklest og hyggeligst kveld? Nå trenger det selvfølgelig ikke bli sånn, men ut fra TS sier så har jeg mine mistanker her. Jeg ville nok bare valgt det som ville gitt meg en enklest og hyggeligst mulig kveld selv. Og hatt som nyttårsforsett å finne nye og litt mer voksne venner.Anonymous poster hash: dd486...6e5 8
septemberbrura Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Problemet er at det ikke nødvendigvis ER det enkleste, hvis man er på fest med feil type mennesker. Scenario 1: TS later som om hun drikker. Ingen bryr seg med drikkevanene hennes. Festen turer frem som naturlig. Scenario 2: TS tar med alkoholfritt. 5 minutter inn i festen starter spørsmålene og kommentarene "Jasså, du drikker ikke? Hvorfor ikke?" "Erru gravvid eller? Høhøhøhø." "Du tror kanskje at du er bedre enn oss som drikker?" "Alkohol er ikke så farlig vettu." "Koser du deg med safta di?" "Her - ta en drink da! Kom igjen. Kom igjen. Jooo, kom igjen da!" "Skål a, festbremsen!" "...men HVORFOR?" Fordel disse jevnt utover hele kvelden, med flere repetisjoner. Hvilken synes du høres ut som en enklest og hyggeligst kveld? Nå trenger det selvfølgelig ikke bli sånn, men ut fra TS sier så har jeg mine mistanker her. Jeg ville nok bare valgt det som ville gitt meg en enklest og hyggeligst mulig kveld selv. Og hatt som nyttårsforsett å finne nye og litt mer voksne venner.Anonymous poster hash: dd486...6e5 Jeg skjønner at scenario 2 kan være en reell mulighet i enkelte miljøer. I så fall er det på tide både at TS blir voksen og viser hvem som bestemmer over hennes liv - og går ut og finner seg noen ordentlige og voksne mennesker til omgangskrets - som respekterer henne og de valg hun gjør. 2
Erazor Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Som oftest fungerer det bra å kontrollere alkoholinntak ved å bruke vodkadrinker. Ta gjerne med en flaske som ikke er helt full, eller del med andre slik at innholdet går ned. Bruk blandevann som du har i kjøleskap, slik at du kan gå på kjøkkenet for å fylle på. Om noen vil smake, kan du si at du er forkjølet og at de kan forsyne seg selv, eller hvis de må drikke av glasset ditt kan du si at du blander svakt så du ikke blir full for fort. Er for øvrig enig i at det beste er å kunne la være å drikke uten at det blir mas av det, men har forståelse for at det ikke alltid fungerer slik i praksis.
Vanillalilla Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Det er ikke alltid bare å droppe venner på grunn av dette. De er jo sikkert kjempefolk egentlig som oppfører seg litt tullete på fest. Jeg skjønner problemstillingen! 1
super-s Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Synes det er utrolig at noen må late som at de drikker alkohol for at vennene ikke skal legge merke til at de ikke drikker! I min omgangskrets er det alltid noen som er edru, og det er ingen som spør dem om hvorfor. Jeg synes også at du skal revurdere omgangskretsen din. Men nå er nyttårsaften her i morgen, og det blir for kort tid til å finne seg nye venner. Hvis du skal fylle i noe i en vinflaske, ville jeg gått for alkoholfri vin, i tilfelle noen smaker på vinen din. Hvis du fyller på eplejuice så merker de det med en gang! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Du kan jo se om du finner en alkoholfri vin som frister her: http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article813362.ece%C2'> Håper du får en fin nyttårsaften! Anonymous poster hash: 176a0...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå