AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Hva er beste, mest virkningsfulle og effektive atferd overfor mann hvis humør i småbarnsfasen er irritert på meg (alt jeg gjør, sier, ikke gjør, ikke sier) og masse kommunikasjonsmisforståelser/uklarheter i det daglige? Småbarnsfase, null sex, sykdom, oppussing, flytting...Say No More.Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Skjerp deg? Til han altså...?Anonymous poster hash: bde97...72e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Skjerp deg? Til han altså...?Anonymous poster hash: bde97...72e Da sier han bare at det er jeg som må skjerpe meg. Har foreslått PREP-kurs men han sier jeg gå alene.Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Move on. Anonymous poster hash: f3e74...12d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Har det på samme måte, gitt. Anonymous poster hash: d14aa...dc9
Gjest Heartbeat Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Latt han sture alene og hatt det morsomt på egen hånd..altså gått videre i livet
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Kanskje dere må ha sex igjen. Det er en ond sirkel. Kan hende han er seksuelt frustrert og ikke uttrykker det i klartekst. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Synes han i så fall bør invitere mer; å ligge på sofaen og spise og se TV er jo sexdødare nr 1. Hvis han stadig irriterer seg over vesen og væremåte vil vel ikke sex hjelpe. Ond sirkel brytes hvordan av begge?Anonymous poster hash: 21caf...675
Berit Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 La han være i fred. Spørre om du kan gjøre noe som gjør ham glad og blid. Er lett å bli irritert på en som er irritert, men da brytes ikke sirkelen. Vis at du i hvert fall er blid, men at du krever at dere begge snakker til hverandre med respekt. Jeg spør irritert-mann om det er noe som han er lei seg for, noe jeg kan hjelpe ham med. At han er nå søt selv om han er irritert, men så mye hyggeligere og enda flottere om han viser glede og engasjement 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Synes han i så fall bør invitere mer; å ligge på sofaen og spise og se TV er jo sexdødare nr 1. Hvis han stadig irriterer seg over vesen og væremåte vil vel ikke sex hjelpe. Ond sirkel brytes hvordan av begge?Anonymous poster hash: 21caf...675 OK, jeg forstår. Selv om det kan være lite fristende, ta initiativ en gang bare. Prøv en gang til hvis du ikke allerede har gjort det. Ser dere hverandre ofte? Er dere rundt hverandre hver eneste dag liksom? Har han et eget rom å gå til uten at du roper etter han om et eller annet hvert 5. minutt? Jeg er mann selv, og vet hva som irriterer og gjør meg irritabel for alt - og det er å ikke være i fred i blant. Man trenger tid for seg selv uten beskjeder om gjøremål hvert 5 minutt. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 OK, jeg forstår. Selv om det kan være lite fristende, ta initiativ en gang bare. Prøv en gang til hvis du ikke allerede har gjort det. Ser dere hverandre ofte? Er dere rundt hverandre hver eneste dag liksom? Har han et eget rom å gå til uten at du roper etter han om et eller annet hvert 5. minutt? Jeg er mann selv, og vet hva som irriterer og gjør meg irritabel for alt - og det er å ikke være i fred i blant. Man trenger tid for seg selv uten beskjeder om gjøremål hvert 5 minutt.Anonymous poster hash: 9b19d...4d7 Nettopp. Og jeg har også stort behov for eget "rom" og tid til meg selv. Vi har små-små barn og bor i en for liten bolig men er nå i ferd med å flytte til større hus! Mye er strevsomt med omgivelser og ting rundt oss men forhåpentligvis vil mye bli bedre med ny og stor bolig. Å få barn har endevendt livene og det er sykdom og annet tyngende over oss. Jeg får ikke trent før vi har flyttet og føler meg ikke sexy selv om jeg ikke ser så aller verst ut, ja. Men selvfølelsen ift utseendet og faglig selvtillit falt etter at barn kom. Er ikke spesielt motiverende å tenke sex når kun praktiske ting som klesvask, gulvvask, lage mat, passe barn, jobb...står på dagsorden og jeg finner min samboer noe tam i så måte. Ond sirkel ja...har foreslått PREP kurs.Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 La han være i fred. Spørre om du kan gjøre noe som gjør ham glad og blid. Er lett å bli irritert på en som er irritert, men da brytes ikke sirkelen. Vis at du i hvert fall er blid, men at du krever at dere begge snakker til hverandre med respekt. Jeg spør irritert-mann om det er noe som han er lei seg for, noe jeg kan hjelpe ham med. At han er nå søt selv om han er irritert, men så mye hyggeligere og enda flottere om han viser glede og engasjement Takk for bra innspill, du og andre her. Er for sliten til å være den blide med overskudd slik det mer var før.Anonymous poster hash: 21caf...675 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Ingen mann med æren i behold vil gå med på PREP-kurs. Nettopp. Og jeg har også stort behov for eget "rom" og tid til meg selv. Vi har små-små barn og bor i en for liten bolig men er nå i ferd med å flytte til større hus! Mye er strevsomt med omgivelser og ting rundt oss men forhåpentligvis vil mye bli bedre med ny og stor bolig. Å få barn har endevendt livene og det er sykdom og annet tyngende over oss. Jeg får ikke trent før vi har flyttet og føler meg ikke sexy selv om jeg ikke ser så aller verst ut, ja. Men selvfølelsen ift utseendet og faglig selvtillit falt etter at barn kom. Er ikke spesielt motiverende å tenke sex når kun praktiske ting som klesvask, gulvvask, lage mat, passe barn, jobb...står på dagsorden og jeg finner min samboer noe tam i så måte. Ond sirkel ja...har foreslått PREP kurs.Anonymous poster hash: 21caf...675 Blir garantert bedre å flytte i større hus... Så slipper dere å gnage på hverandre. Og hvis begge er i kobb så er det rett og rimelig at han gjør noen huslige sysler. Eller så får du true med å gå ned i stillingsprosent for å ta deg av huset og unger. PREP-kurs vet jeg ikke om jeg ville ha gått med på. Ville sett på det som en falitterklæring at jeg som mann ikke ville taklet problemer på egenhånd. Flaut rett og slett. Det jeg heller ville gjort var å bare si at han må kutte ut å være grinete, og spørre rett ut om hva problemet er, om han får for lite sex eller hva det er for noe. Menn liker direkte beskjeder, ikke gå rundt grøten, og bli driti ut på kurs og møter. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Hva prater du med han om hver dag? Hva er typisk samtaleemne? Er det noe annet enn unger, hus og gjøremål? Noe annet enn fremtidsplaner rundt unger og hus? Man kan bli irritert på noen som bare prater om gjøremål og atter gjøremål og ærend. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Kanskje han er deprimert? Visst han ikke har pleid å være sånn, kan det være det er noe som plager han. Anonymous poster hash: 468c1...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Ingen mann med æren i behold vil gå med på PREP-kurs. Blir garantert bedre å flytte i større hus... Så slipper dere å gnage på hverandre. Og hvis begge er i kobb så er det rett og rimelig at han gjør noen huslige sysler. Eller så får du true med å gå ned i stillingsprosent for å ta deg av huset og unger. PREP-kurs vet jeg ikke om jeg ville ha gått med på. Ville sett på det som en falitterklæring at jeg som mann ikke ville taklet problemer på egenhånd. Flaut rett og slett. Det jeg heller ville gjort var å bare si at han må kutte ut å være grinete, og spørre rett ut om hva problemet er, om han får for lite sex eller hva det er for noe. Menn liker direkte beskjeder, ikke gå rundt grøten, og bli driti ut på kurs og møter. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7 Eh, ok...nå har han sagt "ja" til PREP-kurs over to dager. Men nå ble jeg usikker. Vet at han egentlig ikke vil. En kvinne, i alle fall jeg, har behov for å dele og lufte med andre, gjerne de med god erfaring og kunnskap om temaet. Om mannen skal "ordne opp" selv blir jo alt i samme spor, tenker jeg. Samtidig er det også feil å drasse ham med når han egentlig ikke vil. Ham blir gal av mine svar. Han vil jeg bare skal svare ja eller nei. Men jeg er et drøftende menneske og kommer svært ofte med på den ene siden, på den andre siden..og dermed konklusjonen (som er svaret). Han synes jeg er treg med alt, jeg synes han er for rask. Jeg spiser sakte, han fort (og, jeg synes ikke han spiser voldsomt dannet heller). Han ser sport på TV-nyheter, jeg hater det. Han kritiserer meg for å ikke gjøre der jeg sier, jeg mener det er han selv som ofte er slik. Han kommer ofte med uttalelser som "Du skal alltid..." Og "Du er alltid..." Han kaller meg tenåring, trassig og masekjerring om vi krangler. Jeg driver ikke name calling. Jeg synes han er for lite galant og høflig, han kaller meg adelig. Ikke bra, vi har låst oss fast. Før barn kom hadde vi det fint men selvsagt, alt var ikke perfekt. Helsestasjoner og barn tar sexdrepen hos meg (sikkert hos ham også). Han drømmer nok om andre damer skulle jeg tro og jeg tar meg selv i å tenke på gode ex'er etc. Dilemma.Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Hva prater du med han om hver dag? Hva er typisk samtaleemne? Er det noe annet enn unger, hus og gjøremål? Noe annet enn fremtidsplaner rundt unger og hus? Man kan bli irritert på noen som bare prater om gjøremål og atter gjøremål og ærend.Anonymous poster hash: 9b19d...4d7 Før barn var det kimofilmer, konserter, uteliv, en bok, en nyhet, musikk...nå er det mest status oppussing og gjøremål. Aldri flørt eller romantikk. Før var det litt dansing til og med. Nå er alt borte. Føler ikke at han bryr seg lengre. Da strever ikke jeg heller. Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Vi hadde (lagt på hyllen i småbarnsfase?) flere felles interesser. De er i bunnen. De større verdilinjene er de samme men han er mer miljøbevisst enn meg. Han tenker også mer på fattige og er mer ideell og ansvarlig anlagt. Jeg finner ham litt tung noen ganger. Før var det ikke et problem. Nå legger jeg mer merke til det. Men vi ler vesentlig mindre etter å ha fått barn.Anonymous poster hash: 21caf...675
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Barn er drepen på mye sosialt og aktiviteter... Men fyren din høres tung ut ja... Miljøbevisst... er han bedreviter og skal alltid ha rett også eller? Hvis ingen av partene gjør noe for forholdet så er det ganske dødfødt. Men konfronter han som nevnt tidligere. Ikke i en "vi må ta en prat" - det betyr "ånei nå får jeg kjeft". Nevn disse tingene mens dere holder på med noe. Og så prøver du å gi KORTE svar. Da har du iallefall gjort ditt. Og så må dere hoppe i senga - annenhver dag. Anonymous poster hash: 9b19d...4d7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Eksen min (sammen i ti år) var en surmuler. Langsint var han også... Husker han kunne sture inne på rommet vårt i to uker, og bare komme ut av rommet pga jobb, mat, dusj, toalett. Han ble fullstendig fanget av sinnet sitt, da.. endte opp med knuste gjenstander, brøling, og stårtåa hans ble bare større og større. Æsj, Anonymous poster hash: 72a7a...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå