Kuley Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Humbug eller fakta folkens? Åpne armer - Energisk, åpen og muligens sårbar. En god måte å vise at du er imøtekommende på, spesielt kombinert med åpne håndflater. Håndflatene opp / åpne hender - Forsvaret er nede, og man har et åpent hjerte. Håndflatene på brystet - Når en person har åpne håndflater som innimellom berører brystet, signaliserer det ærlighet. Utover og oppovervendte håndbevegelser - Dette uttrykker et positivt budskap Foldede hender - En forsvarsmekanisme som viser at personen ikke er åpen for det som blir sagt - Kan bety avvisning - Signaliserer kulde og gjenstridighet Lukkete hender - Et lukket hjerte - Kjedsomhet Knyttede never - Sinne - Kulde - Anspenthet - Triumferende (når de holdes opp i luften) Føttene under stolen - Iver Vandrende blikk - Ønsker å komme seg unna - Tenker på noe annet - Lei av situasjonen/ samtalen Stryke seg på haken - Evaluerer Gjesping - Kjeder seg - Trøtt Nikking - Lytter og er interessert i det som blir sagt. Overdreven nikking - I ferd med å miste interessen - Begynner å kjede seg. Kremting - Kan signalisere angst, men også sår hals eller uvane Blunking med øynene - Interessert i noen - Nervøsitet - Vurdering Lene seg bakover - Avvisning - Vil forlate situasjonen Sammensunken stilling - Kjeder seg - Lav selvtillit Krysser bena - En kvinne som er seksuelt interessert vil ofte veksle mellom å sitte med bena i kors og sitte med åpne ben Skuing - En kvinne som ser lenge på en mann, for så å se fort bort når han oppdager det er seksuelt interessert. Munnen vil gjerne være litt åpen Lav stemme - En kvinne vil ofte snakke med lav stemme når hun er interessert i noen Drar hånda langs låret - Signal på seksuell interesse Drar hendene langs begge lår - Signal på at hun gjør seg klar til å gå Trommer med fingrene - Utålmodig Åpen munn - Overrasket, opprørt - Prøver å si noe, men slipper ikke til Peker med fingrene - Tegn på selvsikkerhet - Tegn på aggresjon Ser deg inn i øynene uten å stirre - Selvsikker Unngår øyekontakt - Manglende tillit - Prøver å lure deg Biter negler - Er nervøs. Personen føler seg ikke trygg. Flakkende blikk - Kan være tegn på usikkerhet, men også en indikasjon på uærlighet. Definitivt bedrag dersom personen samtidig tar seg til nesen. Man ser vanligvis ned og til venstre når man lyver. Drar fingrene gjennom håret - Er frustrert Fikler med hår eller smykker, retter på slipset, justerer kragen osv - Synes den andre er attraktiv Fikler med eller drar seg i øreflippen - Ubesluttsomhet eller et mulig bedrag. Stikker fram brystet - Signaliserer at en mann synes en kvinne er attraktiv Speiling Å speile noen er et tegn på at to personer går godt overens. De kopierer hverandres kroppsspråk uten å være klar over at de gjør det. Speiling skjer ved bruk av: - Pusten - Bevegelser - Øyebevegelser - Lening - Å krysse bena og åpne de igjen når den andre gjør det - Talemønster - Armbevegelser - Bruker samme energiuttrykk som f.eks avslapning eller oppgløddhet Dersom du gjør dette bevisst, så vær for all del diskré, eller kan det oppleves veldig ubehagelig for den du prøver å speile! Dans er også kommunikasjon som foregår kun med kroppsspråk! Så hva mener dere? Er dette måten å finne ut om folk er bra folk eller ikke på? Endret 30. desember 2013 av Kuley
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Dette er i alle fall sant om kroppsspråk: med en gang det blir publisert noe om det: på internett, i et blad, i en bok. Så mister det sin betydning. Særlig slike "kjennetegn på at noen flørter eller lyver" ect. ect. blir bare humbug når alle vet at f.eks." lyvere unngår blikk-kontakt. Anonymous poster hash: acd96...d3d 1
Kuley Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2013 I avhør av forbrytere og når noen skal stilles til ansvar for noe er kanskje dette noe man kan ha i bakhodet, men hva med personer med angst og lav selvfølelse? Jeg er interessert i å finne ut av hva som er fakta for gjennomsnittet:)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Selv drar jeg hånden gjennom håret når håret mitt faller ned og skygger for øynene, jeg drar hånden langs låret hvis jeg blir svett i håndflaten, jeg folder hendene når jeg slapper av, jeg lener meg bakover når jeg er komfortabel og jeg unngår generelt øyekontakt mer enn de fleste enten jeg er uærlig eller ikke. Dette har sikkert en bedre treffprosent enn hvis du tar alle kroppslige signaler og alle følelser, skriver dem ned på lapper og trekker dem opp to og to av en hatt. Det er likevel så godt som umulig å si noe sikkert basert på denne listen alene. Anonymous poster hash: 02a7d...2e9 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er for komplisert til å leses på den måten. Kan være stupforelska og likevel bli avlest som avvisende og mislikende. Godt gjort, men, hvem vet... Anonymous poster hash: a61a0...c42 1
Steinar40 Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Humbug. Man kan ikke se på enkelte ting folk gjør eller ikke gjør. Man må se på helheten over tid.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Et tegn i seg selv kan vel ikke tolkes helt svart-hvitt, men hvis en person viser mange av disse tegnene som peker mot samme ting, kan det ofte gi et godt pekepinn. Igjen er mennesker forskjellige og vi har alle våre egne "tells", noen mer vanlige enn andre.Anonymous poster hash: dea12...7fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå