Gå til innhold

Hvordan bli kjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ei jente på 20 som er flyttet til Kristiansand, og for å si det enkelt så kjenner jeg ingen der! Jeg går ikke på Uia og jeg er i jobbsøking for øyeblikket, så jeg har vanskeligheter for å bli kjent med nye folk.
Er det noen dær ute som har forslag om tiltak jeg kan gjøre for å bli kjent med både folk og by? :)

Beklager litt rotete innlegg, og takker for svar på forhånd.

Anonymous poster hash: 27630...062
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en hobby, meld deg på et kurs eller et enkeltemne på universitetet. Meld deg på en turgruppe eller lignende :)

Anonymous poster hash: 13785...135
  • Liker 1
Skrevet

Dra ut på byen og livet!

Anonymous poster hash: 27630...062
Skrevet (endret)

Alder, hobbyer, har du dyr eller barn?

Jeg er altså ikke kjent der, men;

Gå på kafe, et senter, kino, teater og vær blid og hyggelig, prøv å legg opp til en liten prat..

Forsøke å holde i gang samtalen med nye personer ved å spørre om litt lokallivet, historie, spes. butikker, etc.

Treningssenter eller ridesenter eller folkebadet, gruppetimer.

Meld deg på noe artig kurs og lære noe nytt i samme slengen..

Meld deg som frivillig til et eller annet (besøksvenn, støttekontakt, turvenn, barnepass, avlastning, osv) og gjør noe koselig for andre i samme slengen som du gjerne får en venn selv også?

Har du hund kan man gjerne møte mange slik - dersom den er MEGET rolig og "ufarlig" av seg, da kunne den muligens fått tillatelse til å besøke eldre på gamlehjem..

Om du liker gå turer (kanskje fra hytte til hytte eller lign, ovrnatte i natur), søk etter partner(e) til det siden du ikke er kjent i terrenget?

Biblioteket er en fin plass å kanskje møte noen, diskutere en god bok.

Innlegg i lokalavisa om det er noen som vil bli med å noe opplegg, dersom det skjer noe gøyalt i fremtiden?

Eller om du er en skikkelig tøffing (I wish I was!): Bare... GÅ RETT OPP TIL EN FREMMED SOM SER INTR. UT, INTRODUSER DEG SELV OG SI AT DU ER NY I BYEN OG SE HVA SOM SKJER!

Huff, dette er vel i bunn og grunn en haug med tullete forslag dette, jeg er for det mestevenneløs selv. Mine eneste vennen er mannen min, fam. min og ellers er sykepleierne ved sykehuset mitt + ei til.

Endret av Crohnie
Skrevet

Kanskje noen her på Kg vil bli kjent med deg?

Anonymous poster hash: b09fd...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...