Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har det seg sånn st alt ordnet seg :-)

Endret av sofus
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil (ikke lett på mobilen) men dere skjønte vel :-)

Skrevet

Det er din mor som er nødt til å ta et ansvar her, kaste ut din far og leve alene med din bror.

Anonymous poster hash: d7494...b7d
  • Liker 2
Skrevet

Hvis ikke, bør du vurdere om din bror kan bo hos deg istedenfor.

Anonymous poster hash: d7494...b7d
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Okei....

Endret av sofus
Skrevet

Som du selv skriver: han må ville det selv, så det du kan gjøre er å snakke med ham om det, og du kan snakke med moren din og broren din om det. Du kan støtte dem som må leve med en alkoholiker.

Skrevet

Hvordan oppfører han seg når han drikker?

Anonymous poster hash: b5d1b...485
Skrevet (endret)

Sånn kan det gå

Endret av sofus
Skrevet

Han er sleip i kjeften og stygg i språket mot mamma.

Bortsett fra det så stikker han alltid av og drikker.. ser aldri at han drikker.. han gjemmer flasker over alt.. og tar gjerme bilen for en "kjøretur" og kommer sjenkt tilbake

Hvordan oppfører han seg når han drikker?

Anonymous poster hash: b5d1b...485

Skrevet

Jeg snakker med pappa om det når han er edru. Og det virker ikke som han bryr seg så mye om det. han mener vel egentlig at jeg å mamma alltid overdriver. Jeg snakker og med bror min om hvordan han har det.. men han vil ikke snakke særlig.. Jeg forteller han også at det ikke er mamma din feil.. bror min er i mye bedre humør mår det bare er oss tre hjemme. .

Jeg tror du gjør alt du kan gjøre. Du bryr deg både om faren din, moren din og broren din, men du kan ikke ordne opp helt på egen hånd. Det er faren din som sitter med nøkkelen til å løse problemet hans med drikkingen. Han må selv erkjenne at han har et problem, og han må selv ville gjøre noe med det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ok

Endret av sofus
Skrevet

Kanskje du skulle ta kontakt med en pårørendegruppe av rusmisbrukere. De skjønner hvordan du har det og kan gi deg råd.

Skrevet

Når var det drikkingen ble til et misbruk? Skjedde det etter at du flyttet hjemmefra?

Skrevet

Jeg snakker med pappa om det når han er edru. Og det virker ikke som han bryr seg så mye om det. han mener vel egentlig at jeg å mamma alltid overdriver. Jeg snakker og med bror min om hvordan han har det.. men han vil ikke snakke særlig.. Jeg forteller han også at det ikke er mamma din feil.. bror min er i mye bedre humør mår det bare er oss tre hjemme. .

Broren din er vel sint på moren sin fordi hun ikke setter ned foten og gjør noe? Hun skal jo beskytte barnet sitt!

Men han er selvfølgelig sint på faren også, men det er kanskje vanskeligere? Og han ser vel at faren ikke bryr seg?

Anonymous poster hash: 1d9b5...943

Skrevet

Mamma gjør og har alltid gjort alt i sin makt for å beslytte oss.. hun har skjult drikkingen til pappa så godt som mulig.. selvom det ikke alltid har godt. Hun er og redd for huset og penger og hvor de skal bo vist hun går fra han..

Broren din er vel sint på moren sin fordi hun ikke setter ned foten og gjør noe? Hun skal jo beskytte barnet sitt!

Men han er selvfølgelig sint på faren også, men det er kanskje vanskeligere? Og han ser vel at faren ikke bryr seg?

Skrevet

Om de skilles, får jo hun halvparten av alt?

Men før hun gjør det, bør hun prøve å fikse forholdet. Denne faren din må få hjelp. Men jeg tror moren din og broren din også trenger hjelp. De er jo skadet de og.

Hva med deg?

Skrevet

Når var det drikkingen ble til et misbruk? Skjedde det etter at du flyttet hjemmefra?

Nei.. det har vert veldig periode vis. Men jeg husker veldig godt pappa som full når jeg var yngre. Mamma sa ofte til meg at de skulle skilles. Og jeg husker han godt ofte som dritings.. men aldri sett han har drukke (har alltid smugdrukke) og kommet inn igjen full)

Skrevet

Om de skilles, får jo hun halvparten av alt?

Men før hun gjør det, bør hun prøve å fikse forholdet. Denne faren din må få hjelp. Men jeg tror moren din og broren din også trenger hjelp. De er jo skadet de og.

Hva med deg?

ja, jeg mener også at hun får halvparten..

Mamma trenger hjelp, brir min bør snakke med noen.. og meg selv..? Hmm.. vet ikke, jeg har vonde minner og vert oppi det hele livet. Så selv om jdg er blitt voksen så er det sårt for meg også..

Skrevet

Beklager, men når det kommer til broren din så er også moren din ansvarlig for at han har det vondt. Med forståelse for at det kan være vanskelig for deg å se dette siden det er familien din og du sikkert er glad i dem alle så må jeg likevel si rett ut at dette er en situasjon som broren din burde slippe å være i. Jeg skjønner at det virker umulig for deg å settes i den situasjonen hvor du stiller mor et ultimatum om å skaffe hjelp før du eventuelt tar saken videre til systemet, men du må huske at det først og fremst er din bror du bør ta hensyn til her.

Jeg kommer selv fra en familie med fyll, og i likhet med deg så har jeg klart meg fint, men det er virkelig ikke en situasjon jeg unner noen andre. Det er heller ikke slik at alle reagerer likt - at du har det fint nå betyr ikke nødvendigvis at det er trygt for broren din å bli i det hjemmet. I alle fall ikke med mindre faren din oppsøker hjelp.

Skrevet

ja, jeg mener også at hun får halvparten..

Mamma trenger hjelp, brir min bør snakke med noen.. og meg selv..? Hmm.. vet ikke, jeg har vonde minner og vert oppi det hele livet. Så selv om jdg er blitt voksen så er det sårt for meg også..

Dette er sikkert rart for deg å lese; men dette er ikkje ditt problem! Ja, du føler ansvar, men det er ingenting du kan gjere for mor og bror utanom å dele deira fortviling.

Anonymous poster hash: 235ef...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...