Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 4-5 dagene har jeg hatt ganske så mye trøbbel med pc'en min.

Etter at pc'en har stått på i 1-2 timer, så slutter alle linker å funke. dvs at pc'en ikke reagerer når jeg klikker på dem. når den bestemmer seg for å reagere, så spretter alle åpne internet explorer-vinduer sammen til ett hvitt vindu som ikke reagerer.

Dette gjør at jeg må restarte pc'en min for å få den til å fungere igjen. og det er veldig uheldig for meg, fordi pc'en ikke er min og systemet er slik at alle favoritter, alle snarveier, alt pc'en har autolagret ++ forsvinner når jeg restarter, slik at hver gang jeg skrur på pc'en så er det som å starte pc'en for første gang.

Hva er galt? kan det hende jeg har fått virus?

Begynner å bli veldig plagsomt å måtte restarte pc'en slik. hadde jo vært greit nok hvis systemet hadde vært annerledes, men sånn er det ikke.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sjekke for spy-ware og virus er jo en bra start.

Skrevet

I tillegg kan du sjekke hvor mye plass det er på systempartisjonen din (sannsynligvis C:, der du har Windows). Og kjøre defragmentering. Defragmentering pleier du å finne under Programs-> Accessories -> System Tools -> Defragmenting.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter at pc'en har stått på i 1-2 timer, så slutter alle linker å funke. dvs at pc'en ikke reagerer når jeg klikker på dem. når den bestemmer seg for å reagere, så spretter alle åpne internet explorer-vinduer sammen til ett hvitt vindu som ikke reagerer.

[/quote

Det tyder på at andre prosesser kjører på prosessoren. Det kan være spy-ware, ad-ware eller virus.

Gjest observatøren
Skrevet

Jeg anbefaler deg å finne et godt spy-ware program som fjerner den slags dritt. Du kan kjøpe et, men i mellomtiden er lavasoft sin ad-aware et godt og gratis alternativ. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...