AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Jeg lurer på hva folk tenker om at hun på 25 og han på 20 blir et par? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg i helgen traff en på 20, og jeg er da hun på 25 som dere sikkert skjønner. Vi rotet og hadde det moro og han ble med meg hjem både fredag og lørdag da vi var ute. Det skal sies at jeg virkelig ikke trodde han var 20, han ser eldre ut og er ganske moden for alderen. Jeg trodde han var rundt min alder så jeg fikk hakeslep da han sa han var 20. Til og begynne med så var det vell ment som en flørt, men han likte meg godt og jeg liker han....tror jeg... Er veldig usikker pga aldersforskjellen... Hva tenker folk der ute om dette? Kunne du date noen med den forskjellen? Har noen her vært borti noe lignende kanskje?Anonymous poster hash: 573fc...cce
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Jeg vil si det kommer helt an på livssituasjonen jeg. Altså, hvis du er ferdigutdannet, vil kjøpe deg hus og få barn ganske tidlig, mens han er en student som vil leve livet og ikke er klar for barn ogsånn på 10 år, så kan det bli litt vanskelig. Men har dere ganske lik tankegang når det kommer til slike ting, så ser jeg ikke problemet i det hele tatt :-) 5 år er ikke så mye, spesielt ikke når man kommer litt opp i årene Anonymous poster hash: 10dcd...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Jeg tenker at det ikke er noe å bry seg om. Har en venninne som ble sammen med en 20-åring når hun var 25, det er der ingen som har stusset over.. Men så er jeg også sammen med en 14 år eldre kar, så hva vet vel jeg...?Anonymous poster hash: 67719...995 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 jeg er selv 23, kjæresten min er 29. går helt fint. som oftest er kvinner litt mer modne enn menn da.. Jeg er jente, og føler selv at gutter som er på min alder og yngre, er umodne. fins unntak.. du får bare bli kjent med han å se om han er moden nok Anonymous poster hash: 16625...c34
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 5 år er ingenting. Sambo er 5 år yngre enn meg. Kjør på Anonymous poster hash: 4b665...7a0 1
Cascade Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Betyr alderen noe om det er den man vil ha? Tror ikke det nei. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Er mann. Eksen min var det 7,5 års forskjell på Ikke noe problem. Min partner nå er det 6,5 års forskjell på. Hun holder seg sinnsykt godt og. Kanskje jeg har en ting for kvinner som er eldre enn meg? Det funker iallefall veldig bra! Go for it. Genialt for deg da. Statistisk sett dør menn før kvinner også, så kanskje dere legger på røret likt! Anonymous poster hash: 4c8b5...038 2
Marie90 Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg ville tenkt at det var null problem hvis det var en fling, men bortkastet tid hvis hun ultimat sett vil ha noe seriøst, gifte seg osv. Edit: er selvsagt noe annet når han er eldre, det skjønner jo alle. Endret 30. desember 2013 av Marie90 1
Fashionistaen Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Min forlovede er seks år eldre enn meg og vi har det like fint sammen som om jeg skulle vært like gammel som han. Merker ikke noe til aldersforskjellen heller, men det har mye å gjøre med at jeg er moden for alderen og at vi er veldig like som personer. Så om alt annet stemmer mellom dere er det bare å go for it imo! Endret 30. desember 2013 av Fashionistaen 1
Gjest Superwoman! Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Jeg tenker at ingen bryr seg, og de som gjør må ha et kjedelig liv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 5 år er ingenting. Når han er 25 er du 30, når han er 30 er du 35. Dere kommer nærmere og nærmere i alder for hvert år som går. Det går fint å få barn når du er 32 og han er 27 f.eks. Anonymous poster hash: 64d49...e02
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er 20 nå, om en av mine kompiser hadde fått seg en på 25 hadde jeg nok blitt litt overrasket. Mest fordi de vennene jeg har på den alderen ikke er heeelt over den barnslige kneiken ennå. Men vet også om mange som virker voksne. Anonymous poster hash: 9a074...977
Djungelvrål Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Tenker ingenting. Er ikke det en helt normal forskjell? 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Når mannen er 25 og jenta er 20, så er det jo greit.. så da burde det da ikke gjøre noe om det er andre veien, så lenge dere har god kjemi, er på bølgelengde og trives. Anonymous poster hash: 2ad73...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Utifra hva du skriver har dere såvidt bare blitt kjent - du har derfor ikke noe grunnlag for å uttale deg om han er veldig moden eller ikke. Gutter rundt 20 er i perioden hvor de er mest barnslige sammenlignet med jenter på sin egen alder og er også perioden hvor de er mest opptatt av å herje rundt. Han vil mest sannsynlig ønske å reise, studere osv før han ser for seg å slå seg ned, og da er du mest sannsynligvis allerede 30 mens han er 25. Da spørs det jo litt hva for planer du selv har. Om du derimot ikke har utdannelse, har store ønsker om å reise og vente en god del år før du vurderer barn, bolig og slike ting er dere jo på samme sted sånn sett. Og da er det ikke noe problem. Siden han er bare 20 er det også en stor sannsynlighet for at han vil flytte vekk for studier. Er du da villig til å flytte etter? Avstandsforhold fungerer svært sjeldent, iallefall når den ene parten er ung, ny student og lar seg rive med i fadderuke og det som er. Da er det veldig lett å ønske å være singel. Spør du meg er det uansett alt for tidlig å begynne å spørre om slike ting, ha det gøy, bli kjent, ta det osm det kommer. At statistikken ikke er med deg i det lange løp betyr jo ikke at man ikke kan ha litt kortsiktig morro. Anonymous poster hash: 92008...a30 2
MarianneE Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Har dere det bra sammen så keep up the good work!
Hjertefisk Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Jeg kjenner flere par som har vært sammen siden de var 18 og som fortsatt holder i hop og som attpåtil har fått barn og giftet seg nå 7 år etterpå. Så ung alder er ikke nødvendigvis det samme som useriøs. En på 30 kan være like barnslig, umoden, rastløs og redd for å binde seg som en 20åring. Sånt varierer fra person til person og store personlighetsforskjeller finner man som regel fort ut av. 5 års aldersforskjell er ikke mye, selv om det kanskje kan høres slik ut når man er så ung. Har flere par i min omganskrets der dama er eldre, opptill 12 år der mannen er 26. Selv er jeg 2 år eldre enn min kjæreste. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Jeg tenker ikke at dette er noen aldersforskjell. Alt under ti år tenker jeg ikke over, så lenge begge er over tjue. Anonymous poster hash: 37db4...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå