AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har nylig begynt å bruke neglelakk, både til fest og hverdags. Som "nybegynner" har jeg det problemet at det bare sitter i en dag, før det begynner å flasse. Har skjønt at dette med under- og topplakk skal funke, men etter min erfaring flasser det enda lettere når jeg har flere lag. Men ja, noen tips? Vil være neglefin til nyttårsaften Har foreløpig kun erfaring med Essie og Isadora (da jeg jobber i butikk som selger dette), men er selfølgelig åpen for å prøve andre ting, og skal ut å handle fler imorgen. Anonymous poster hash: 2f5ca...21a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Prøv Gellack fra Depend Tynne lag og hold deg vekk fra kanten av neglen, så holder det i 2 uker! Anonymous poster hash: fb756...9dd 2
Gjest Citronella Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Når du tar på overlakk, stryk på lakken horisontalt på tuppen av neglen (overlakken er blank, så du kan dra på litt). To lag med overlakk på denne måten, så vil den sitte mye lengre. Gellack er et helvete å fjerne, men det sitter. Det skal den ha.
Crash Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Synes ikke det er så vanskelig å fjerne, er bare å pille av fra kantene
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Det med å stryke lakken horisontalt høres ut som noe som er verdt å prøve. På jobben min selger vi også gellack og led-lampe, men det høres veldig styrete ut og ønsker jo å skifte farge litt oftere enn hver 2. uke. Noen som har noen merker (som er å få tak i i norske butikker) å anbefale? Og over/underlakk. Anonymous poster hash: 2f5ca...21a
Athene Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Essie er et godt merke, en av mine favoritter. Jeg bruker alltid deres underlakk, men sverger til OPI quick dry overlakk. Dersom lakken skaller raskt er ofte grunnlaget problemet. Fil neglene, ikke klipp dem. Og fil inn mot midten. Rens neglen med neglelakkfjerner, skyll raskt i vann og tørk godt. Fettrester og annet som sitter på neglen hindrer lakken i å sitte godt. Legg et tynt lag med underlakk, la det tørke. Ett eller to tynne lag med lakk som du lar tørke litt mellom hver gang. Legg quick-dry overlakk for å herde neglen. Bruk hansker ved husvask/oppvask, og hansker utendørs slik at hendene slipper store temperaturforskjeller. (også viktige poeng for å holde hendene yngre og rynkefrie i flere år).
pandabear Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Det med å stryke lakken horisontalt høres ut som noe som er verdt å prøve. På jobben min selger vi også gellack og led-lampe, men det høres veldig styrete ut og ønsker jo å skifte farge litt oftere enn hver 2. uke. Noen som har noen merker (som er å få tak i i norske butikker) å anbefale? Og over/underlakk. Anonymous poster hash: 2f5ca...21a Jeg syns Orly Bonder er den beste underlakken , og Seche Vite er den beste overlakken
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Jeg syns Orly Bonder er den beste underlakken , og Seche Vite er den beste overlakken Hvor kan jeg få tak i dem? Å handle med barnevogn idag var helt umulig, så "neglelakkshoppingen" ble utsatt til imorgen formiddag. Anonymous poster hash: 2f5ca...21a
pandabear Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Hvor kan jeg få tak i dem? Å handle med barnevogn idag var helt umulig, så "neglelakkshoppingen" ble utsatt til imorgen formiddag. Anonymous poster hash: 2f5ca...21a Seche Vite finnes på Kicks og Vita, orly Bonder er jeg litt mer usikker på om man får kjøpt i butikk. Forresten, jeg pelier alltid å dra over neglene med litt neglelakkfjerner på en bomullsdott før jeg lakker de. De holder seg bedre uten fett og smuss
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Bestilte fra ebay, regner med at det er billigere enn i butikk, så får det bare være om nyttårslakken bare sitter i et døgn. Skal prøve ut tipset om neglelakkfjerner før jeg påfører også Nå gjenstår det bare å velge farge! Endte opp med å kjøpe alle luxeffets-lakkene fra Essie da vi hadde kampanje på jobb. Synes de ser helt fantastisk ut (på bilde, iallefall...) Anonymous poster hash: 2f5ca...21a
pandabear Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Bestilte fra ebay, regner med at det er billigere enn i butikk, så får det bare være om nyttårslakken bare sitter i et døgn. Skal prøve ut tipset om neglelakkfjerner før jeg påfører også Nå gjenstår det bare å velge farge! Endte opp med å kjøpe alle luxeffets-lakkene fra Essie da vi hadde kampanje på jobb. Synes de ser helt fantastisk ut (på bilde, iallefall...) Anonymous poster hash: 2f5ca...21a Ja, det er jo mye billigere på Ebay, så godt valg Jeg syns ofte glitter sitter litt lengere på neglen, og nyttårsaften er jo perfekt til å kjøre glitter på neglen! Er forresten litt småmissunnelig for at du innehar alle luxeffekts-lakkene fra Essie, de er jo bare så fine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå