Gå til innhold

Hvordan finne ut om noen lyver?

silusjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det som regel veldig lett å se på kroppsspråket. Små detaljer avslører og litt sjekking kan få frem det meste. Kan jo være vanskeligt nu om dager når alle logger seg på med passord bare de kjender og har kode på mobilen, men her har vi ikke det endda, kommer sikkert, men ikke fra min side, jeg har ikke noe å skjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikket. Hvis blikket flakker rundt omkring eller stirrer intenst i øynene dine. Hvis puppillene blir unormalt små, kan det også være et tegn

Anonymous poster hash: c106d...7e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tar seg i ansiktet eller håret når de lyver. Det er underbevisstheten som forsøker å hindre at ordene kommer ut

I tillegg hvis personen begynner å stamme eller bruker forferdelig lang tid på å forklare noe. En løgner vil prøve å gjøre historien full av unødvendige detaljer for å virke troverdig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansikt til ansikt: kan virke stresset, for eksempel bruke mye småord jaaa, nei tjaa for å prøve å komme på hva de skal si videre, vanligere å slite litt med å formulere setninger, enten unngå blikk-kontakt eller holde den intenst. Men det kommer helt an på hvordan personen er (noen kan jo være nervøse av natur), og det spørs om løgnen må improviseres der og da eller om det er en innøvd løgn.

Men det finnes også noen som er veldig flinke til å lyve, så egentlig ville jeg aldri brukt kroppsspråk som et tegn med mindre du kjenner personen godt og plutselig ser avvik.

Anonymous poster hash: c6445...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste en gang at hvis de kikker opp til høyre så er det løgn. Eller var det venste?

Kan faktisk kjenne meg igjen der.. Ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye stoff om dette. Men ikke overanalyser, det at en person kikker til høyre betyr slettes ikke at vedkommende helt sikkert lyver.

Tror i grunn det å avsløre løgn har mer med magefølelsen å gjøre. Jeg vet stort sett alltid om folk lyver, uansett om de er latterlig dårlige eller fremragende løgnere. Har sikkert noe å gjøre med at jeg lyver mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, telefonerte min samboer om at hun måtte se noe på tv akkurat der og da, hun hadde ikke tid til å prate men skulle ta det opp og se det senere. Dagen etter kl. 18.35 sendte hun melding at hun nå hadde sett det.

I etterkant, oppdaget via en melding på telefonen at hun var sammen med en date i hans hus da jeg ringte, og dagen etter var hun på jobb fra 9.00-18.00 (sagde hun), og programmet blev sendt i reprise 08.30. Så ja, noen ganger må man være litt detektiv, og ha flaks for å oppdage det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tar seg i ansiktet eller håret når de lyver. Det er underbevisstheten som forsøker å hindre at ordene kommer ut

I tillegg hvis personen begynner å stamme eller bruker forferdelig lang tid på å forklare noe. En løgner vil prøve å gjøre historien full av unødvendige detaljer for å virke troverdig

Nei, bare det at man er uenig kan gjøre at man klør i ansiktet eller fikler med håret. Det kan også bety mange andre ting, særlig det med håret.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang at hvis de kikker opp til høyre så er det løgn. Eller var det venste?

Opp til høyre er når du tenker på noe...

Forsøk selv dette på noen. Spør om personen kan huske en gang de hadde vondt i magen som barn, observer hvor øynene beveger seg. Veldig mange som får et 'tenke' spørsmål vil bevege øynene opp til høyre.

Anonymous poster hash: d05af...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be personen gjenta historien i omvendt rekkefølge. En løgn er som oftest innøvd og da i en spesiell rekkefølge, derfor er det veldig vanskelig å gjenta den i omvendt rekkefølge! Tenk på alfabetet, du har lært den i en rekkefølge, for å si alfabetet andre veien må du ofte igjen og igjen tenke den riktige rekkefølgen for å huske hva som kommer den andre veien.

Edit: blir jo så klart litt rart å spørre en person om å gjøre dette, men men :)

Endret av Kiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var til høyre. Den kreative delen av hjernen, man må jo komme opp med løgnen fra et sted, så man må tenke fantasifullt.

Om man ser opp til venstre kan det hende man tenker for å huske hva som faktisk har skjedd. Jeg har ihvertfall begynt å tenke over dette hver gang jeg får spm om noe og jeg merker at jeg må tenke meg om, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var til høyre. Den kreative delen av hjernen, man må jo komme opp med løgnen fra et sted, så man må tenke fantasifullt.

Om man ser opp til venstre kan det hende man tenker for å huske hva som faktisk har skjedd. Jeg har ihvertfall begynt å tenke over dette hver gang jeg får spm om noe og jeg merker at jeg må tenke meg om, haha

Det er omvendt. Om personen forsøker å huske noe, har øynene en tendens å gå til høyre. Om man dikter opp noe, vil de heller gå mot venstre. Men det er nok ikke grunnlag nok for å beskylde noen for å lyve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En løgner vil også forsøke å unngå pauser siden de er redde for at det som har blitt sagt skal bli evaluert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omvendt. Om personen forsøker å huske noe, har øynene en tendens å gå til høyre. Om man dikter opp noe, vil de heller gå mot venstre. Men det er nok ikke grunnlag nok for å beskylde noen for å lyve

Burde lære meg på forskjell på høyre og venstre snart. Har retningsdysleksi...

Men ja, da var det, det jeg mente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre. Men dette er ikke et sikkert tegn, heller ikke flakring med blikket. Man må som oftest kjenne personen godt for å vite når de lyver. Noen er det heller ikke mulig å se det på

Anonymous poster hash: aebf8...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løgner vil også forsøke å unngå pauser siden de er redde for at det som har blitt sagt skal bli evaluert

Feil. En som lyver bruker pauser til å kjøpe seg tid til å finne opp en historie

Anonymous poster hash: aebf8...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...