AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Mitt eget: Frokost (velger ett av alternativene) Eggerøre med grønnsaker, et glass juice og en frukt. Fruktsalat med yoghurt og en håndfull nøtter og et glass juice Gresk yoghurt med honning og nøtter Pannekaker og et glass juice Pannekaker laget av banan og havregryn Havregryn med banan og et glass juice Havregrøt et glass juice og en frukt Croissant, yoghurt et glass juice og en frukt Grove scones, yoghurt og en frukt Bagels, en frukt og et glass juice Knekkebrød med fårepølse eller ost Lunch (velger ett av alternativene) Ostesmørbrød og en frukt Smørbrød med peanøttsmør og en gulrot Tortilla med bønner og diverse grønnsaker Avocado med olivenolje Couscous med grønnsaker Salat med en eller annen proteinkilde Middagsrester Smørbrød med kalkunpålegg Smørbrød med tunfisk Brødskive med fårepølse Brødskive med salami Middag: Varierer veldig. Spiser rødt kjøtt maks en gang i uken, fisk to ganger i uken og de resterende dagene varierer det mellom kylling og vegetarisk. Jeg spiser alltid masse grønnsaker til middagen. Dessert: Sjokolade Bær med vaniljekesam En frukt Iskrem Jordbær med vaniljekesam Kveldsmat Ingenting fast,men spiser alltid noe. Anonymous poster hash: d4132...980
Pringle Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Frokost (ett av alternativene): Bløtkokt egg, Husman knekkebrød med fiskepålegg, melk, frukt og grønt. Havregryn med melk, frukt og grønt. Lunsj (ett av alternativene): Ett til to knekkebrød med pålegg, kan være leverpostei, gulost, tunfisksalat + frukt og grønt. Grønn salat med pasta, kylling, ost + frukt. Yoghurt med müsli eller peanøttsmør eller lønnesirup/valnøtter + grønt. Middag - en kombinasjon av: Laksefilet, kryddersild, svinekotelett, biff eller kyllinglår/vinger/filet Jasminris, spaghetti, poteter, søtpotetmos eller byggryn. Erter eller aspargesbønner. Hvis magert kjøtt, lager jeg gjerne spaghetti med fløtesaus. Eller en grønnsakssuppe. Hvis kalorifattig middag, blir det gjerne dessert: Frukt, yoghurt, kakao, eller pudding av noe slag. Kveldsmat/mellommåltid blir et kompromiss mellom det jeg har lyst på, det jeg må få spist opp, og hva som må til for å balansere dagens inntak, feks: Sursild, ost, yoghurt, kakao, nøtter, frukt, grønt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Jeg spiser frokost, lunsj og har omtrent 3 mellommåltider fram til middag. Spiser middag i 5-6 tiden. Et lite mellommåltid + en liten kvelds etter det. Spiser altså mesteparten av kaloriene mine tidlig på dagen. Det passer best for meg En dag kan se slik ut: Frokost: Cottage cheese med kanel Mellom 1: en frukt/ skyr Lunsj: middagsrester/ salat med skinke eller annet protein/ omelett med mye grønnsaker i Mellom 2: suppe (da kun suppe uten brød, egg og annen topping)/ skyr Mellom 3: frukt Middag: kylling/ fisk/ magert kjøtt eller magre skinkeprodukter med grønnsaker til. (Suppe, wok eller gryterett) Friske grønnsaker ved siden av også slik at det blir MYE grønnsaker. Mellom 4 (dessert): 2 stk dobbel 00 yoghurter og en frukt/ et beger mager vaniljekesam Kvelds: cottage cheese/ oppkutta grønnsaker med dip/ fruktsalat/ suppe Slik spiser jeg normalt sett 4-5 dager i uka. Regner med at jeg i snitt en gang i uka er med på noe sosialt som endreret eller flere måltider.. I tillegg spiser jeg feks pizza, sjokolade, søt bakst e.l. omtrent en eller to kvelder i uka. Målet er å følge kostholdet over 5 dager i uka Kort oppsummert: protein, magre meieriprodukter, frukt, bær og grønt i hverdagene. Karbs og feitere mat et par ganger i uka. Anonymous poster hash: a3f03...d5e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Jeg spiser som regel ett eller to måltider til dagen. Og det variererer veldig hva jeg spiser. Kjøtt & saus & grønnsaker, hjemmelaget pizza, taco uten skjell/lefser, tapas, gryterett, suppe, omelett, egg & bacon, yoghurt & hjemmelaget müsli, hjemmelagde knekkebrød (av nøtter og frø), salat og så videre. Jeg er dårlig på å planlegge måltider. Jeg kjøper bare inn basisvarer og så blir det ett-eller-annet. Som regel noe godt. Felles er at det er LCHF og at jeg spiser ca 5% karbohydrat, 20% protein og 75% fett. Anonymous poster hash: 5ec7f...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå