Gå til innhold

Valp og ventetid og er desperat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få tiden til å gå litt fortere? Jeg venter på en valp som skal bli parret i januar og fødes i mars? Jeg har to hunder fra før og alle er av samme rase. Den eldste av hundene mine var den aller første hunden min. Jeg var å besøkte oppdretter og måtte velge mellom to valper i forskjellig farger. Da bestemte jeg meg at jeg hadde lyst på akkurat den fargen som jeg ikke valgte til neste gang jeg skulle ha hund. Så dukka det opp en valp i annen mønster og tegninger og jeg falt pladaks for den. Nå skal jeg ha hund nummer tre og den skal være akkurat som den jeg valgte bort første gangen. Det er en veldig sjelden rase og ca. Ett - to kull i året.

Hvordan skal jeg få tida til å gå? Og når de får kullet i mars hva gjør jeg om det kun kommer valper i andre farger og tegninger? Jeg er så spent fordi er skikkelig gira på å få meg en valp i de rette fargene og tegningene. Hva jeg gjør om det ikke kommer aner jeg ikke da jeg er i valpemodus nå og er veldig gira på å hente valp i mai. Ønsker jeg kunne visst hva framtida bringer. Ventetida er uutholdbar og jeg ser på bilder av andre hunder i de fargene og tegningene. Pappaen i dette kullet er akkurat sånn jeg vil ha bare i hann hundvalp da de to jeg har fra før av er hannhunder.

Bare så dumt at jeg er så utolmodig. Er så nysgjerrg på dette kullet. Hva gjør dere for at tida skal gå fortere? Når jeg vil ha en valp i hann og i spesiell farge og tegninger er det mindre sannsynlighet på valp. Men jeg er så desperat og lurer på hva jeg gjør om sånn valp jeg vil ha ikke kommer.

Måtte bare få det ut. Tida går sååå saaaakte...

Anonymous poster hash: f1fd5...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke det med å være så opphengt i utseendet til valpen, personligheten må da være mye mer interessant...

Ikke meningen å dempe gleden din altså, kan godt forstå at du gleder deg, men er tegningene på hunden så viktige?

Anonymous poster hash: e7dd2...3db
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er fargen på hunden så utrolig viktig?

Skrevet

Så fint at du har funnet en oppdretter som godtar at du kun vil ha en spesiell farge/ tegninger. Når jeg var på valpejakt ble oppdretterne ofte sure og gretne da jeg sa jeg ønsket en spesiell farge. Heldigvis fant jeg tilslutt en som forsto, og jeg fikk akkurat den jeg ville ha.

Det tok tid, og ventetida var fryktelig, men det var verdt det. Nå har jeg verdens vakreste gullegutt som ofte blir stoppet på gata fordi folk syntes han er ett vakkert eksemplar av rasen.

Kos deg med de to du har og prøv å ikke tenk for mye på valpene, selv om det ikke er lett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...