Gå til innhold

Blir irritert over skrivemåten til flørten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et litt teit "problem" men jeg flørter med en gutt som jobber offshore, så det blir en del skriving, og ikke så mye møting.

Mannen er 24 år, men skriver som en fjortiss! Etter hver setning er det "xD" " :P " " ;D " osv.. og i tillegg skriver han h på slutten av mange ord.. sånn typisk " jaah xD ". "gjør på dah? ;D "

Føler jeg skriver med en liten unge.. og kjenner ikke på følelsen når jeg skriver med han som når jeg er med han i virkeligheten.. blir rimelig irritert. Er som en annen person. Det er slik som jeg og venniner skriver til hverandre når vi kødder, og sånn vi skreiv når vi var 13.. Er jo litt pinlig når han skriver sånt på veggen min også.. :fnise:

Siden det blir mye skriving i periodene han er borte, og jeg ikke får møtt han er jo dette den eneste måten vi kan kommunisere på. Men det er nesten som jeg ikke har lyst til å prate med en "annen person".. og det går utover følesene mine for han faktisk.

Jeg vet jeg ikke kan forandre han, og at han er som han er. Vil heller ikke si til han at han skal slutte med det, for det er jo bare sånn han er. Så jeg lurte på om noen vet hvordan jeg kan greie å "takle" dette her?

Ser nå at det hele ser sinnsykt dumt og teit ut.. men det begynner faktisk å bli et problem..

Anonymous poster hash: 98cef...429
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får skrive når han legger til h-er at skal han bruke halvemål så må han gjøre det korrekt

viss ikke han kan det får han bruke norsk rettskriving

halvemål er at h blir uttalt der den ikke skal vere og fjernet der den skal vere

Skrevet

Jeg irriterer meg over alle som legger til en. Hva er poenget med det? Er det noe fjortisgreier?

Anonymous poster hash: 3569e...02b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at du reagerer på dette. Det hadde jeg også gjort, iallefall siden han er mye borte og alt du har da er faktisk måten han skriver på.

Jeg ville faktisk spurt han, "hvorfor legger du alltid til en H der den ikke skal være? Jeg bryr meg ikke om rettskriving og sånn alså" .. Eller noe sånnt :P

• Liker 3
Skrevet

Spør deg oftere "hvorfor skal jeg bry meg om dette?". Finner du ikke et godt svar så slutt å bry deg. Er sikkert ganske mye du kaster bort energi på å irritere deg over om smiletegn er på listen over ting du ikke takler.

Ikke bare blir det lettere for deg å finne en du liker, men større sjanse for at fyren vil holde ut med deg også. Hvem har egentlig lyst til å bli sammen med en som blir irritert for alt muligrart?

• Liker 5
Skrevet

Hadde aldri klart å snakke med en som skrev sånn.

Snakker selv mye med flørten over tekst og vi klarer helt fint å snakke med hverandre og skjønne hverandres følelser uten overdrevent bruk av smileys. Og det er jeg veldig glad for da jeg ikke klarer å ta folk seriøst når de bruker emoticons bak hver setning.

Anonymous poster hash: 0005b...b7e
Skrevet

Det er omtrent sånn ei jente på 14 på vennelista mi oppdaterer statusen sin.

Anonymous poster hash: 3569e...02b
  • Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg blir litt flau bare av å lese det du skriver :-P

Kanskje du kan be han slutte med det ? evt. spørre han hvorfor han skriver sånn? De aller fleste voksne synes jo en sånn skrivemåte er helteit.

Har en gammel klasseveninne på facebook som skriver på den måten (vi er 27!) og hun pleier vi andre å parodiere! "sjikkelig diggh åh komme yt av dysjen nåh jahhh!"

*grøsse*

Anonymous poster hash: 0c90f...a45
  • Liker 1
Skrevet

Dump' en!

Anonymous poster hash: ab245...a42

Skrevet

Dump han. La han finne seg en som setter pris på hvem han er og hva han gjør. Man kan jo bare tenke seg hva slags andre filleting du kommer til å reagere på, eller irriterer deg over hvis dere bruker mye tid sammen.

Anonymous poster hash: 88aba...238
  • Liker 2
Skrevet

Blir flau! Hadde skevet han en slik sms:

Åhhh. Når duh skriver zlik som duh gjør meh masse h-er og xD og -,- tegn så føler jeg at jeg zkriver med et lite barn og ikke en wokzen mann! bLiR iKkE kÅt aV dEtH. Kam duh skrive vanlig norssskh? Kozemoseoverdoze!!!!!!

Anonymous poster hash: 89271...d71

• Liker 7
Gjest hulderjenta
Skrevet (endret)

Jeg skriver med en som bruker xD og ^^ mye, han er 29. Det er riktignok ingen ekstra h'er eller annet tull, han har et veldig godt språk ellers og skriver feilfritt. Så jeg har gått fra å synes det er rart og barnslig til å synes det er småsøtt, heldigvis. :-)

Skjønner godt hva du mener likevel, jeg synes selv dårlig språk og fjortisspråk i utgangspunktet er en stor turn-off...

Endret av hulderjenta
Skrevet

Hater xD og :P !!

Pleier å si det med en gang noen bruker det...

Men vanskelig problemstilling, synes samtalen blir så mye mindre intelligent om man skriver på den måte han gjør, og litt vanskelig å ta opp uten å virke frekk.

Dere kan jo ringes oftere i de periodene han er borte da?

• Liker 1
Skrevet

Altså, enten så sier du noe eller så biter du tennene sammen.

Men har den skrivemåten noe å si egentlig? Jo kanskje litt irriterende, men hvis dette er en fyr du liker så er det jo bagateller. Jo mer du tenker over det jo verre blir det, og så ender det opp med en post på KG som heter "Hvorfor er jeg alltid singel?"

Skrevet

Fikk klage på at jeg skrev altfor "stivt" selv. To jenter som har kommentert det. Endret en del på det siden da. Merker jo at man får flere muligheter til å bli mer fargerik i språket så det har ikke vært noen omveltende forandringer.

Synes forresten det er lettere å lese det som er korrekt skrevet/stavet.

• Liker 2
Skrevet

Wtf, omfg, sry, men serr! LOLLLLL!

Passsse lei etter 10.000 x "sry" selv asså....

Anonymous poster hash: 376cd...04d
Skrevet

Jeg bare sier rett ut hva jeg mener. Sender rettelse tilbake, så blir det gradvis bedre. Slemt av meg kanskje, men jeg gidder ikke gå rundt grøten. Må vel innse at jeg er av den kverulante typen...

Anonymous poster hash: a7176...b24
  • Liker 1
Skrevet

Er enig med deg jeg, TS.

Syntes det er ufordragelig slitsomt å lese slike tekster og enda verre, skrive med folk som holder på sånn.

Forstår godt hvordan det blir irriterende. Føles som man snakker med små barn da.

Det reflekterer jo som oftest åpenlyst modenheten til vedkommende som skriver hva enn, og er det umulig å holde seg til Norsk slik det er riktig å både skrive og bruke språket, og å være i stand til å uttrykke seg selv uten en overdreven bruk av fjortissmileyer så burde man jo definitivt finne noen mer likesinnede da.

Og dårlige norskkunnskaper, både særskriving og generell grammatikk, er uten tvil dealbreakers i min bok.

Anonymous poster hash: 84f01...7ff

• Liker 1
Skrevet

du får skrive når han legger til h-er at skal han bruke halvemål så må han gjøre det korrekt

viss ikke han kan det får han bruke norsk rettskriving

halvemål er at h blir uttalt der den ikke skal vere og fjernet der den skal vere

Hahah, dette var så konkret at jeg klaaaarer ikke å dy meg! Hvis han har noen h-er for mye, så har du noen for få :P "Viss" skrives "hvis"...

Unnskyld - jai skammah maih!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok du bare må se sjarmen i måten han skriver på. Han har sikker skrevet slik siden fjortisårene og aldri husket å slutte med det. Hvis du svarer på normal måte vil han kanskje ta etter deg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...