AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Hvordan kan jeg få meg venner? Jeg er utrolig sjenert, klarer ikke å holde i gang en spennende samtale, er veldig kjedelig, ikke spesielt pen, kjenner ingen og klarer ikke å få kontakt med folk. Jeg er 25 år, har jobb, men er ikke så mange der på min alder. Jeg kjeder meg utrolig om dagene, og har ingen ting å finne på. Jeg har ikke noen spesielle hobbyer jeg kan drive med hvor jeg kan møte folk. Hvordan i alle dager skal man finne seg venner da? Alle andre har haugevis med venner, så er nok ikke mange som ville blitt venn med kjedelige meg da. Anonymous poster hash: 2d243...d63
Gjest Summers Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har ikke noen spesielle hobbyer jeg kan drive med hvor jeg kan møte folk Anonymous poster hash: 2d243...d63 Har ikke, eller det er ikke mulig for deg å få?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 08553...87c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Har ikke, og er ikke noe spesielt jeg interesserer meg for så tror ikke jeg kan få noe heller. Jeg bor i nærheten av Trondheim. Anonymous poster hash: 2d243...d63
Steinar40 Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 TS bør begynne å interessere seg for noe. Det vil uansett utvikle personligheten og gi litt mer mening i tilværelsen.
tore55 Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 få en hobby. synge? sjakk. bridge Har ikke, og er ikke noe spesielt jeg interesserer meg for så tror ikke jeg kan få noe heller. Jeg bor i nærheten av Trondheim.Anonymous poster hash: 2d243...d63
Gjest Summers Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 TS bør begynne å interessere seg for noe. Det vil uansett utvikle personligheten og gi litt mer mening i tilværelsen. Enig.
Surriball Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Se om det er en aktivitet eller to du kan begynne med? Da har man noe til felles som man kan prate om I Trondheim er det mange kor, og et bra brettspillmiljø. Det er også mye idrett. Det finnes masse lavterskeltilbud! Hva med volleyball eller bandy? Det er typiske idretter man kan være med på uten å ha spilt i 14 år først. Da blir man jo kjent mens man holder på, og det er fokus på det sosiale. Tenker at det er lett å gå i fella og tenke at man ikke interesserer seg for noe og at man er kjedelig, men hvorfor ikke prøve noe nytt? Gi aktiviteten en trening/øvelse eller fire før du bestemmer degfor om det er noe for deg
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Jeg synes det er vanskelig å begynne på noe sånt alene, spesielt siden det ikke er noe jeg interesserer meg for. Er heller ikke flink til noe, idrett for eksempel, så tror jeg bare hadde kommet til å dummet meg ut da. Vet man ikke må være flink i alt når man starter og sånn, men blir vanskelig å bare starte med noe da. Anonymous poster hash: 2d243...d63
Surriball Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Dra på lavterskeltilbudene og ikke tenk så mye på om du er flink eller ikke! Det er garantert andre som har det likedan, og er det et nybegynnerkurs eller et b-lag så er det ingen som forventer noe stort av deg Det er ikke noen som driver med noe sånt på jobben da? Noen unge kollegaer du kan henge deg på?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Takk for fine tips om hobbyer, men er ikke så interessert i å skaffe meg en hobby. Det jeg vil ha er noen venner jeg kan finne på ting med iblant, dra på kino, cafe og lignende. Anonymous poster hash: 2d243...d63
Steinar40 Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Takk for fine tips om hobbyer, men er ikke så interessert i å skaffe meg en hobby. Det jeg vil ha er noen venner jeg kan finne på ting med iblant, dra på kino, cafe og lignende. Anonymous poster hash: 2d243...d63 Livet er ikke sånn at du bare kan sitte på ræva og få alt oppi fanget.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 Jeg vet det, og har lyst til å gjøre noe med det. Derfor jeg spør her om råd. Anonymous poster hash: 2d243...d63
tore55 Skrevet 29. desember 2013 #14 Skrevet 29. desember 2013 og da må følge råd. komme ut av sofaen og prøve.
Cascade Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Kan være litt vanskeligt. Jeg har mange venner men ingen jeg kan prate med....
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Er ikke alle det er like lett å bare komme seg ut av sofaen å prøve på. Jeg prøver så klart, men møter mange utfordringer da jeg ikke er like sosial som det alle andre ser ut til å være. Anonymous poster hash: 2d243...d63
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Jeg begynte på tegnekurs og tok pianoundervisning, jeg som aldri har spilt piano! Liker å tegne, så jeg traff likesinnede på tegnekurset. Pianoundervisning er alene med lærer, men vi hadde julekonsert og sommerkonsert, og flertallet var barn og tenåringer, men det var noen voksne der også, så kom litt i kontakt der. Anonymous poster hash: 75d62...39b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har vært venneløs i perioder, mannen jobber offshore, og vi har flyttet litt rundt, men du må huske på at det først og fremst er du som kan gjøre noe med situasjonen din. Folk legger dessverre ikke så godt merke til at andre er ensomme, så her er det bare å brette opp ermene og gjøre noe med situasjonen din selv. Husk også at mange driver med hobbyer fordi det er hyggelig og sosialt. Det er ikke nødvendigvis slik at de hadde interessert seg så mye i det hvis de ikke hadde noen å snakke med det om eller gjøre det med! Forslag: - Meld deg inn i turistforeningen, bli med på fellesturer. Du kan jo for eksempel starte med turer som er korte og enkle, kanskje blir du kjent med noen hyggelige folk. - Få deg en hund og få kontakt med folk som driver med hund i ditt område. Her jeg bor finnes det ulike forenininger som møtes og drar på kortere og lengre turer sammen, gjerne etter rase, søk litt rundt. - Meld deg som frivillig. Jeg har solgt billetter, bakt kaker og stått dørvakt i diverse kulturarrangementer, tro det eller ei, men det er faktisk veldig spennende. - Er du religiøs? I såfall finnes det jo masse menigheter som har mange sosiale arrangementer og ikke minst bruk for frivillige. - Er du politisk bevisst? Meld deg inn i et parti og hør hvordan du kan bidra i lokallaget, ofte veldig sosialt! - Meld deg på deltidsstudier eller et språk-kurs ol. og få med deg medstudenter på kollokvie, veldig mange bonder over kaffe og eksamensangst. - Hold øynene åpne for alt av f.eks. idrettsarrangementer eller festivaler osv. i området og meld deg som frivillig. En avslappende måte å møte mennesker på, av og til arrangeres det fester for de frivillige som "takk for hjelpen" også videre. - Meld deg inn i en hjelpeorganisasjon, røde kors har for eksempel masse aktiviteter for forskjellige aldersgrupper. Og en god bonus er muligheten til å hjelpe og lære noe nytt. Anonymous poster hash: 19911...b06 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 mitt aller beste forslag er å bli medlem av Trondheim eller Nidaros Roller Derby. Hvis du ikke vil spille eller trene så trenger de folk som hjelper til på treningene og kampene. Da får du deg venner for livet og noe å gjøre 3 ganger i uka. Det er et veldig sosialt miljø og det skjer mange ting utenom trening og. Jeg skjønner at du ikke har lyst til å få deg en hooby, men noen ganger må man bare gjøre ting man ikke har lyst til for å oppnå et mål. Det er ikke sånn at venner plutselig dukker opp på døra di. Eller så kan du gjøre som en venninne av meg. Hu fikk høre hele tiden at hu var så kjedelig. Hu var stille,sjenert og ganske lite spennende, man måtte grave etter ting for å holde en samtale i gang. Hu bestemte seg rett og slett for å forandre seg. Selv om hu syns det var vanskelig med en gang så bare tvang hu seg til å "være litt mer gæren" som hu sa. Hu snakket ,fortalte historier og prøvde å være morsom selv om hu ikke følte hu var det. Hu tok iniativ til å finne på ting og etterhvert ble hu mindre og mindre kjedelig og sjenert Hvis ikke kan du jo dra på spontanfylla aleine på et utested. Tvinge deg til å prate med folk melde deg inn i en studentforening bli student ta et kurs bli med på et idrettslag nettdate ( om ikke dere blir kjærester, så kanskje du får en kompis?) drive med frivillighetsprosjekter melde deg inn i aktivitetsvenner.no bli kjent med de på jobb (noen av mine venner er over 20 år eldre enn meg) Finn deg en stamcafe som du tar en kaffe på annenhver dag. Etterhvert blir du kanskje kjent med den som står i kassa, om det så bare blir til et lite "hei"..kanskje dere møtes tilfeldig et annet sted en dag så har dere noe å snakke om ? Jeg tror ikke du er så stygg, kjedelig og sjenert som du sier selv. Det gjelder å bare presse seg til å gjøre ting man er ukomfortabel med. Still alltid et spørsmål tilbake så er samtalen i gang. Hvis du treffer noen som heter f.eks Heidi så si " å jeg gikk i klassen med en som heter heidi, hu var skikkelig god i sjakk, Er du og det eller?" Jeg er veldig sosial og har mange venner og de jeg syns er kjedeligst er de som ikke svarer på annet enn det man spør om. F.eks - hva jobber du med da? - frisør. Det koster så lite å pakke det inn i en setning som fører til noe mer f.eks "jeg er frisør! Så da vet du hvem du kan gå til neste gang du skal klippe deg" Anonymous poster hash: 5afb3...385 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Jeg tror ikke du er så stygg, kjedelig og sjenert som du sier selv. Det gjelder å bare presse seg til å gjøre ting man er ukomfortabel med. Still alltid et spørsmål tilbake så er samtalen i gang. Hvis du treffer noen som heter f.eks Heidi så si " å jeg gikk i klassen med en som heter heidi, hu var skikkelig god i sjakk, Er du og det eller?" Jeg er veldig sosial og har mange venner og de jeg syns er kjedeligst er de som ikke svarer på annet enn det man spør om. F.eks - hva jobber du med da? - frisør. Det koster så lite å pakke det inn i en setning som fører til noe mer f.eks "jeg er frisør! Så da vet du hvem du kan gå til neste gang du skal klippe deg" Anonymous poster hash: 5afb3...385 Veldig godt poeng! Ikke vær redd for å smøre litt på, så lenge det ikke blir helt falskt. Virk interessert i andre mennesker, selv de som du ved første øyekast kanskje ikke har noe til felles med. Dersom Laila i hundeklubben har bobil og du knapt har sett en bobil så spør henne litt om det, hvor bruker hun å reise i bobilen? Hva er fordelen med bobilen? Osv. Hvis de du møter på er folk du ikke har noe til felles med, ikke se på det som et hinder, se på det som litt spennende, selv om det kanskje i utgangspunktet ikke ser ut til å være det. Hvis du møter noen som er flinke i noe - spør om de har tid til å lære vekk en gang. Kanskje Gunnar på jobben har lyst til å gi en sjakktime - en utmerket unnskyldning til å finne på noe en dag. Å spørre om å bare henge med noen du ikke kjenner kan ofte føles litt direkte, særlig hvis du er sjenert. Å bruke slike ting som unnskyldninger kan være helt genialt for å komme i gang med ting, så slipper du å tenke over hva dere skal finne på eller snakke om. Så får det bare være at du kanskje synes at sjakk er litt kjedelig. Nøkkelen til å få flere venner ligger nok først og fremst i å være litt åpen mot alle typer folk og aktiviteter uten å henge deg så mye opp i om det er innenfor din interesse eller din aldersgruppe. Greit så trenger du kanskje ikke å hoppe i fallskjerm hvis du har høydeskrekk eller dra på bingo med masse 80-åringer hvis du er 25, men kjennetegnet på de fleste som har stor vennekrets er ofte det at de er veldig åpne mot folk og ideer og ikke begrenser seg til hva de tror de foretrekker. Foreslå for eksempel noe sosialt med jobben. Selv om de er litt eldre enn deg og kanskje ikke bff-materiale så er det vel uansett å foretrekke foran å sitte alene? Hvis du tar et glass vin ute med hun på 40 år, så kanskje dere møter hennes venninne på 30 år og vips så har du et nytt bekjentskap som er litt mer på din alder. Anonymous poster hash: 19911...b06 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå