Gå til innhold

Dater dame med barn og ekskjæreste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg dater en dame som har en unge på 9 måneder. Hun og barnefaren gikk fra hverandre i august. Jeg begynte å date dama rundt oktober.

De to krangler mye og jeg merker det går krafitg innpå hun. Det har jeg all forståelse for.

Hun sier hun ikke er klar for noe forhold enda, men at vi får se på sikt hva det bringer.Det er i orden for meg.

Det jeg sliter med er alle svingningene mellom hun og eksen og hvordan det påvirker hun og dermed hennes forhold til meg. Merket de siste dagene at hun har vært mer reservert, ikke svart på alle meldinger (selv om det ikke har vært noe spørsmål pleier hun normalt å svare noe). Fikk vite hun hadde hatt en svær krangel med eksen igjen, og mistenker det kan være derfor.

Uansett er det en veldig komplisert situasjon og det gjør meg frustert. Veldig.

Hva vil dere anbefale? Burde jeg ha all forståelse for dette og bare ta det rolig? Eller burde jeg si at vi lar meg og hun ligge litt og se senere når ting er litt mer i "balanse"?

Alle svar mottas med takk!

Anonymous poster hash: 3fccc...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt meg unna, hun virker vinglete og ustabil. Det er ganske drøyt å velge å få barn med noen man ikke holder ut med lengre enn til ungen er halvåret, hun må da ha ekstremt dårlig vurderingsevne, noe som kan gå utover deg i fremtiden. Når hun i tillegg ikke er ferdig med denne eksen hadde jeg holdt meg unna, og i hvert fall brukt kondom.

Anonymous poster hash: 9ff06...f49
  • Liker 1
Skrevet

Ungen var ikke planlagt og prevenasjon blir brukt. Andre innspill?

Skrevet

Har selv barn fra før, og jeg og eksen er ikke alltid like enige vi heller. Men vi har igrunn et veldig greit samarbeid.

Men min mann har også barn fra før, og i begynnelsen av forholdet vårt, så brukte hun barnet mot han, var ei skikkelig heks til tider. Og det påvirket meg veldig! For jeg fikk jo med meg han kranglet på tlf, hva hun har sagt, også fikk jeg lese hva de har skrevet i samtale på nettet. Det var veldig slitsomt!.

Men nå har ting blitt mye bedre. Var helst de 2-3 første årene vi sleit med henne.

Men nei, jeg hadde ikke orket å funnet meg en fyr enda engang med barn og en eks som hadde dårlig samarbeid. Men nå ble jo det mye likere etter hvert med de to, så nå er det ikke problem lengre. Men ville bare si det kan bli slitsomt. Kanskje eksen får en reaksjon at hun har funnet seg en ny, og lager mere styr av den grunn. Det jeg trur var tilfelle med min manns eks. Virket sånn, for da vi flytta ilag, så ble det bare enda værre. Men det roet seg etter 2-3 år..

Anonymous poster hash: e7b54...2ed
Skrevet

Har selv barn fra før, og jeg og eksen er ikke alltid like enige vi heller. Men vi har igrunn et veldig greit samarbeid.

Men min mann har også barn fra før, og i begynnelsen av forholdet vårt, så brukte hun barnet mot han, var ei skikkelig heks til tider. Og det påvirket meg veldig! For jeg fikk jo med meg han kranglet på tlf, hva hun har sagt, også fikk jeg lese hva de har skrevet i samtale på nettet. Det var veldig slitsomt!.

Men nå har ting blitt mye bedre. Var helst de 2-3 første årene vi sleit med henne.

Men nei, jeg hadde ikke orket å funnet meg en fyr enda engang med barn og en eks som hadde dårlig samarbeid. Men nå ble jo det mye likere etter hvert med de to, så nå er det ikke problem lengre. Men ville bare si det kan bli slitsomt. Kanskje eksen får en reaksjon at hun har funnet seg en ny, og lager mere styr av den grunn. Det jeg trur var tilfelle med min manns eks. Virket sånn, for da vi flytta ilag, så ble det bare enda værre. Men det roet seg etter 2-3 år..

Må bare tilføye. For ble jo ikke noe svar ut av innlegget mitt. Men jeg har villet sett an litt. Som sagt så er ikke allti jeg og eksen enig i alt alltid heller. Og da er det godt å ha mannen min å blåse ut min frustrasjon :) Men blir det sånn som det var med min mann og eksen i begynnelsen, så er det veldig slitsomt for den som står på sidelinjen. så ville ha vurdert det litt, og tenkt over om du er en person som takler mye styr som blir ut av et dårlig samarbeid mellom to foreldre som har gått fra hverandre. Nå er jo bruddet ikke så gammelt heller, så kan være de roer seg begge to, og at ting blir bedre etterhver. Det ble det jo med min mann og hans eks. Må tilføye at jeg har alltid passet på å hatt en vennlig tone mot hans eks, så jeg ikke skaper uvennskap mellom meg og henne. For det blir bare dumt, og enda mere styr.

Skrevet

Hun kan ikke kutte ut kontakten med eksen og bruddet er veldig ferkst. Å få barn med en person, det bruddet man har og at man i tillegg må ha jevnlig kontakt? Å date noen 3 måneder etterpå er i min verden alt for tidlig. Selv om du ikke hadde hatt kontakt med personen ville det for svært mange vært vanskelig.

Vet du om dette er seriøst fra hennes side? Eller er dtet mest at hun føler seg ensom og savner noen å støtte seg til? Å være aleneforelder i den perioden hvor barnet er så avhengig av foreldrene er veldig tungt og ensomt.

Den konflikten som er mellom hun og barnets far vil holde på helt til hun enten klarer å distansere seg fra det, eller at de begge får tatt et oppgjør med de følelser, svik, skuffelse eller hva annet som ligger bak. Det er noe du bare må akseptere om du ønsker å fortsette ting med henne. Barnet hennes vil alltid komme først og dermed kan hun heller ikke kutte ut kontakten med barnefaren.

Det er selvsagt svært destruktivt for alle, både foreldrene, barnet og frmetidige partnere når slikt skjer. Svært ofte handler det om skuffelse og såre følelser koblet med dårlig kommunikasjon og missforståelser. Begge kan føle seg tråkket på og misstolker alt den andre sier i verste retning. Så har man det gående.

Skrevet

Hei,

Jeg dater en dame som har en unge på 9 måneder. Hun og barnefaren gikk fra hverandre i august. Jeg begynte å date dama rundt oktober.

De to krangler mye og jeg merker det går krafitg innpå hun. Det har jeg all forståelse for.

Hun sier hun ikke er klar for noe forhold enda, men at vi får se på sikt hva det bringer.Det er i orden for meg.

Det jeg sliter med er alle svingningene mellom hun og eksen og hvordan det påvirker hun og dermed hennes forhold til meg. Merket de siste dagene at hun har vært mer reservert, ikke svart på alle meldinger (selv om det ikke har vært noe spørsmål pleier hun normalt å svare noe). Fikk vite hun hadde hatt en svær krangel med eksen igjen, og mistenker det kan være derfor.

Uansett er det en veldig komplisert situasjon og det gjør meg frustert. Veldig.

Hva vil dere anbefale? Burde jeg ha all forståelse for dette og bare ta det rolig? Eller burde jeg si at vi lar meg og hun ligge litt og se senere når ting er litt mer i "balanse"?

Alle svar mottas med takk!

bare at disse kranglene kommer iallefall til å vare de neste 3 årene...

og at eksen kommer alltid til å være der pga. barnet..

så får du ta stilling derfra

Skrevet

Takk for svar. Vurderer det dithen at jeg burde avvente litt og se hva som skjer.

Plager meg at forholdet dem imellom gjør at hun "ignorerer" meg ift. meldinger etc. At hun verken sender eller svarer spesielt. Burde vel kanskje ha full forståelse for dette og?

Skrevet

Takk for svar. Vurderer det dithen at jeg burde avvente litt og se hva som skjer.

Plager meg at forholdet dem imellom gjør at hun "ignorerer" meg ift. meldinger etc. At hun verken sender eller svarer spesielt. Burde vel kanskje ha full forståelse for dette og?

Synes ikke du trenger å ha forståelse for at hun ignorerer deg og ikke svarer på meldinger fordi hun har krangla med eksen!! Et dårlig utgangspunkt å starte et forhold på når hun ignorerer deg hver gang de krangler. Trur jeg hadde styrt unna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...