Colargol Skrevet 15. mai 2004 #1 Skrevet 15. mai 2004 Må bare spørre med det samme jeg er her. Noen andre enn meg som har fått høre at de er resistente mot p-piller? Det har jeg nemlig og kan hverken bruke vanlige p-piller eller minipillen. Går på P-sprøyte nå! Rare greier!
Gjest Yoni Skrevet 15. mai 2004 #2 Skrevet 15. mai 2004 Hva er det med p-sprøyten som gjør at du ikke er resistent mot den? Den inneholder jo en av de to hormonene som finnes i p-piller. Det er jo også samme hormon i minipiller som i p-sprøyte?
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #3 Skrevet 15. mai 2004 Jeg regner med at du er APC resistent? Altså, ikke resistent mot p-piller? Det er vel ca 10% som er resistente mot APC i norden, så du er ikke alene
zmurfette Skrevet 18. mai 2004 #4 Skrevet 18. mai 2004 For å være bittelittegranne nesevis: Det går ikke an å bli immun mot p-piller. P-piller har ingenting med immunforsvaret å gjøre....
Gjest Lizbet Skrevet 19. mai 2004 #6 Skrevet 19. mai 2004 Skjønte ikke helt hvordan du kan være resistent mot p-piller. Ut i fra det jeg leste her: http://www.legemiddelverket.no/bivirk/prep...fok/ppiller.htm går jeg ut i fra at du rett og slett ikke kan bruke p-piller pga faren for blodpropp??
Colargol Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2004 Beklager at jeg svarer litt sent tilbake! Brukte vel ordet immun feil :oops: , men det er da altså snakk om at jeg hverken p-piller eller minipillen fungerer for meg. Jeg har like stor sjangs til å bli gravid med pillene som det å ikke bruke noe i det hele tatt. Etter en abort for en stund siden ble jeg testet og de fortalte meg at jeg ikke kunne bruke disse prevansjonsmidlene men at jeg kunne bruke p-sprøyte. Jeg fikk ikke noe mer detaljert forklaring, så jeg lurer på om jeg skal be om en ny test. P-sprøyta fungerer perfekt for meg altså, men er jo litt greit og vite! Jeg regner med at du er APC resistent? Altså, ikke resistent mot p-piller? Det er vel ca 10% som er resistente mot APC i norden, så du er ikke alene Jeg lurer også som Ethereal på hva det er?
Gjest Lizbet Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Det er en genfeil....søk på det på nettet, det gjorde jeg. Men, tror ikke jeg forstod det godt nok til at jeg kan gjenforklare det. Har det da noe med metabolismen din å gjøre? At hormonene blir for raskt nedbrutt når du får de systemisk?? Synest det var litt interesant.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå