Gå til innhold

Anbefalinger i sminkepungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal jeg ENDELIG fornye sminken min. Det vil si, ALT skal kjøpes på nytt. Jeg trenger litt hjelp og anbefalinger fra dere kjære kg-damer :sminkedokke:

Det jeg trenger nytt er ;

fondation

concealer

primer

maskara

pudder

finish pudder

og contour pudder

+ børster.

Er det noen som vil gi meg noen tips ? :)

Jeg har fet hud og blir ekstra shiny i t-sonen. Har litt urenheter (rødemerker) som jeg gjerne vil ha dekket. Jeg kan bruke en del penger, men helst til ok priser da. Har hørt en god del om bobbi brown fondation - noen som har prøvd den ut?

Fortell meg om deres vidunderprodukter ! :hoppendeglad:

Skal også kjøpe ny contour børste + stippling brush - noen anbefalinger av koster og?

TUSENTAKK

Anonymous poster hash: 7cd59...9a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan også legge til at jeg har medium hudtone og kler best varme farger

Skrevet
fondation

Bobbi Brown Long Wear Even Finish Foundation og Max Factor Whipped Cream Fondation.

Concealer

The Balm TimeBalm Anti Wrinkle Consealer.

Primer

Gosh Cosmetics Velvet touch Line perfector. For øynene er det Artdecos øyeskyggebase i krukke som gjelder.

Maskara

Har en fra Isadora, den er grei.

pudder

finish pudder

og contour pudder

Contour: Den matte paletten i bruntoner fra Isadora.

Børster fra Gosh Cosmetics.

Skrevet

Bobbi Brown Long Wear Even Finish Foundation og Max Factor Whipped Cream Fondation.

The Balm TimeBalm Anti Wrinkle Consealer.

Gosh Cosmetics Velvet touch Line perfector. For øynene er det Artdecos øyeskyggebase i krukke som gjelder.

Har en fra Isadora, den er grei.

Contour: Den matte paletten i bruntoner fra Isadora.

Børster fra Gosh Cosmetics.

Tusen takk for svar!

De fondationene du nevner, passer det bra til fet hud? Og hvor er det jeg kan gå for å kjøpe det?

The balm finner du vel bare på nettet, det er litt kjipt .. Tenkte å gå ut imorgen å kjøpe alt

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar!

De fondationene du nevner, passer det bra til fet hud? Og hvor er det jeg kan gå for å kjøpe det?

The balm finner du vel bare på nettet, det er litt kjipt .. Tenkte å gå ut imorgen å kjøpe alt

Max Factor finner du overalt og den kan alle hudtyper ha, jeg har feit t-sone og det går bra det altså. Artdeco og Isadora også.

Endret av Gjest
Skrevet

Den Bobbi Brown skin Foundation SPF 15 er noe av det verste jeg har prøvd, veldig tynn og dekker ingenting, lukter ikke godt, den klør på huden, den er svindyr og det verste av alt, den gir meg masse urenheter :danse:

Må si jeg var veldig fornøyd etter å ha brukt fakkings 400kr på den

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg:

Glo Minerals Pressed Base mineral Foundation - dekker det meste, matter ned for de som har fet hud

Concealer - Glo minerals glo camouflage til ansiktet (dekker røde områder/kviser/arr perfekt, og Glo Minerals Under Eye concealer til under øynene

Finishing powder - The Balm Sexy Mama Anti Shine Translucent Powder,

Hvis du bruker finishing powder over vil jeg anbefale Terre dòc mineral Foundation, elsker den mineral foundationen også.

Glo Minerals Pressed Base kan tørke ut huden litt hvis du har lett for å få fuktfattig hud, men denne kan jeg fint bruke hver eneste dag, og gir en fin glød.

Kjøper du begge har du en matt til de dagene du ønsker det, og en litt glødende til de dagene du ønsker det. Disse to dekker fint alle mine behov.

Koster syns jeg er tricky. Jeg har brukt koster fra Kicks. Men investerte før jul i Sigma koster, da jeg har hørt så mye bra om disse.

Men jeg tør påstå at Kicks sine koster er like bra. I hvertfall syns jeg ikke det er store forskjellen. Prisen er ikke mye forskjellig heller.

Av primer har jeg ikke forsøkt så mange, da jeg mener at Foundation i seg selv skal holde. Men til spesielle anledninger bruker jeg det.

Bruker da Smashbox sin primer, men det er også den eneste jeg har testet, så sikkert både bedre og dårligere primere der ute.

Bruker jeg den hver dag får jeg urenheter, men så har jeg også veldig sensitiv acne prone hud. Men bruker jeg den en sjelden gang når det er noe spesielt går det bra.

Mascara er jeg fortsatt på leting etter den perfekte, helt siden min absolutte favoritt gikk ut av produksjon for over 6 år siden har jeg aldri funnet en jeg har blitt helt fornøyd med...dessverre.

Anonymous poster hash: 2c8f6...5d4
Gjest Ingaborga
Skrevet

Foundation; bruker og liker true match, har ikke funnet noe annet som virker like bra for meg, men skal prøve true match lumi når den jeg bruker går tom, fordi jeg vil ha litt mer glød.

True match har veldig bra fargeutvalg, for både varme, kalde og nøytrale undertoner, dekker bra, og kan også legges på i flere lag uten at den blir "kakete". Den er i tillegg veldig lett på huden :)

Mascara; bruker og elsker mascaraen fra makeup mekka, favoritten akkurat nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg ENDELIG fornye sminken min. Det vil si, ALT skal kjøpes på nytt. Jeg trenger litt hjelp og anbefalinger fra dere kjære kg-damer :sminkedokke:

fondation Vitalumiere aqua av Chanel er veldig fin til fet hud ettersom den er vannbasert. Jeg liker også Dior sin BB-cream.

concealer MAC, den på en liten glassflaske. Maybelline har gode concealere i flytende form men jeg finner ikke lengre lys nok farge for meg. Ellers har Nilens Jord en veldig god concealer som kommer med en flytende del og en stick (en i hver ende).

primer Smashbox (med god foundation skal du egentlig ikke trenger det til hverdags)

maskara Lancome Hypnotic og L`oreal telescopic

pudder Mineralpudderet til Laura Mercier er fantastisk.

finish pudder Samme som over

og contour pudder Jeg bruker solpudderet til body shop til contouring. Det er matt og ikke for mørkt.

+ børster. Tricky! Mine er fra Gosh og Mac, er sånn passelig fornøyd.

Er det noen som vil gi meg noen tips ? :)

Jeg har fet hud og blir ekstra shiny i t-sonen. Har litt urenheter (rødemerker) som jeg gjerne vil ha dekket. Jeg kan bruke en del penger, men helst til ok priser da. Har hørt en god del om bobbi brown fondation - noen som har prøvd den ut?

Fortell meg om deres vidunderprodukter ! :hoppendeglad:

Skal også kjøpe ny contour børste + stippling brush - noen anbefalinger av koster og?

TUSENTAKK

Anonymous poster hash: bd8d4...5da

Skrevet

fondation Laura mercier Silk creme foundation, den har matt finish, dekker bra, har airbrushed finish

concealer Mac studio pot concealer

primer Bobbi Brown vitamin enriched base

maskara clarins high impact, eller lancome doll eyes

pudder Mac skinfinish

finish pudder mac prep+prime invisible loose powder

og contour pudder En taupefarget øyenskygge, pass på å ikke kjøpe en varm brun til kontur farge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...