Gå til innhold

spiser 1000-1200 kalorier hver dag, får så mye pepper, men jeg spiser meg mett hver eneste dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger på rundt 1000 kalorier hver dag, spiser meg god og mett på dette. Likevel blir jeg skjelt ut av selverklærte treningsguruer som mener jeg sulter meg til døde, er det mulig! Hadde jeg sultet hadde kroppen min sagt i fra, og den er god og mett. Jeg spiser meg mett hvet eneste dag, samtidig som jeg får i meg minst 5 om dagen og rikelig med proteiner. Må legge til at jeg ikke er store jenta er såvidt 160 cm høy og veier ca. 62 kg vil gå ned til 55kg. Jeg har alt gått ned 3 kg på den måten. Jeg trener ikke hver dag, de dagene jeg trener (2 ganger i uka) spiser jeg 300 kalorier ekstra. Jeg spiser ikke mer i helgene, men unner meg et kakestykke i ny og ned, så lenge jeg holder kaloriene innen maks grensen min som er 1200. Er dette utrolig usunt? Eller er det bare vennene mine som er hysteriske? Jeg lider som sagt ingen nød, og 2000 kalorier som er anbefalt daglig dose er anbefalt aktive kvinner som er 20 cm høyere enn meg og som i tillegg har en aktiv livsstil, I motsetning til meg som har en krevende stillesittende jobb. Og ikke raser jeg ned i vekt heller, går ned ca. 3 kg i måneden, noe som er normalt.

Anonymous poster hash: 1a3f7...128

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Du dør nok ikke, men du vil miste verdifull muskelmasse og få en skjevfordeling mellom muskler og fett som vil senke forbrenningen din og gi deg et magert utseende fremfor et fit utseende.

Ville iallfall ikke gått under 1300 kcal og pluss på 300 som du gjør nå de dagene du trener.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Gi ett eksempel på hva som er normalt for deg å spise en dag :)
Frokost, lunch,middag,kvelds evt. mellom måltider..
Så kan vi la kvinnene på KG bestemme om du er utsultet eller ei? xD

Skrevet

Synes det er merkelig at du kan spise så lite når du trener. Det er BMR som bestemmer ca hva du bør få i deg på minimum, BMR er energien som går til vitale funksjoner. Hjertet er også en muskel som trenger energi.

Anonymous poster hash: 0b836...8da
  • Liker 4
Skrevet

Frokost: 250g cottage cheese + eple

Lunsj: 2 kokte egg + salat (salatblader, 1 paprika, 1 tomat, 1 /2 agurk)

Middag: 500 g wokblanding/ annen grønnsakblanding + 1 kylling filet. Stekt i 1 ss rapsolje

Deler som regel middagen i to og spiser det samme til kvelds. Drikker vann, kaffe, usøtet saft i løpet av dagen.

TS

Skrevet

Synes det er merkelig at du kan spise så lite når du trener. Det er BMR som bestemmer ca hva du bør få i deg på minimum, BMR er energien som går til vitale funksjoner. Hjertet er også en muskel som trenger energi.

Jeg spiser ca.1500 kalorier de dagene jeg trener. Spiser kun 1000-1200 kalorier de dagene jeg ikke trener.

Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, altså sikter på 1000 men treffer innen 1000-1400, stort sett. Har gått ned 11 kg og har det fint, men innser at dette er en rask og tøff metode som neppe er det beste for folk flest... Jeg klarer meg fint med dette kostholdet tross mye trening, men må av og til tillate meg en dag med 2000 hvis jeg merker at kroppen er litt daff. Jeg hadde ganske høy fettproseent i utgangspunktet, men ville fokusere på å beholde og å øke muskelmasse. Høres ut som et umulig prosjekt om du skal tro alle "fitnessfolka", men det har faktisk gått helt fint. Blir sterkere og strammere, og får fettprosenten og vekten ned.

Tror bare du skal være litt forsiktig fremover så du er nøye med å lytte til kroppen og se hva som funker for deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, altså sikter på 1000 men treffer innen 1000-1400, stort sett. Har gått ned 11 kg og har det fint, men innser at dette er en rask og tøff metode som neppe er det beste for folk flest... Jeg klarer meg fint med dette kostholdet tross mye trening, men må av og til tillate meg en dag med 2000 hvis jeg merker at kroppen er litt daff. Jeg hadde ganske høy fettproseent i utgangspunktet, men ville fokusere på å beholde og å øke muskelmasse. Høres ut som et umulig prosjekt om du skal tro alle "fitnessfolka", men det har faktisk gått helt fint. Blir sterkere og strammere, og får fettprosenten og vekten ned.

Tror bare du skal være litt forsiktig fremover så du er nøye med å lytte til kroppen og se hva som funker for deg.

Slik er det med meg også. Jeg spiser 2000 kalorier innimellom da jeg har lyst på noe godt. Spiser også 1500 kalorier de dagene jeg trener. Dette fungerer fint for meg, sulter aldri.

Skrevet

Hvis du fortsetter slik så er du jo ferdig med vekttapet om to måneder. Hva er planen da?

Anonymous poster hash: 2a140...c0b
Skrevet

Jeg veier mer enn deg, men vi er omtrent like høye, og små damer trenger mindre mat enn lange damer. Jeg legger meg på omtrent BMR - 1400 kcal - nå mens jeg går ned, men noen dager er det vanskelig å komme så høyt, jeg antar at jeg er mett fordi jeg har spist alt det kroppen trenger. Min har da også litt fett å tære på :fnise: Jeg har sett på hva du spiser, og det forekommer meg noe "ensformig", litt mye melkeprotein og grønnsaker, litt lite frukt og fett, og kjører du fullstendig karbofritt? Ville også ha slengt inn noen nøtter hist og her. Men så lenge det funker for deg, og det kjenner du, så gjør du det sånn. Hvis du blir slapp, sulten eller frossen, så vet du vel hva du har å gjøre.

Skrevet

Slik er det med meg også. Jeg spiser 2000 kalorier innimellom da jeg har lyst på noe godt. Spiser også 1500 kalorier de dagene jeg trener. Dette fungerer fint for meg, sulter aldri.

Hvis du har slike "oppfetingsdager" som jeg kaller dem så kan jeg forstå at det funker for deg, det blir litt annereldes enn å følge 1000-1200 slavisk.

Skrevet

Det hørtes utrolig lite ut. Blir du virkelig mett på 2 egg og litt salat?

Skrevet

Jeg veier mer enn deg, men vi er omtrent like høye, og små damer trenger mindre mat enn lange damer. Jeg legger meg på omtrent BMR - 1400 kcal - nå mens jeg går ned, men noen dager er det vanskelig å komme så høyt, jeg antar at jeg er mett fordi jeg har spist alt det kroppen trenger. Min har da også litt fett å tære på :fnise: Jeg har sett på hva du spiser, og det forekommer meg noe "ensformig", litt mye melkeprotein og grønnsaker, litt lite frukt og fett, og kjører du fullstendig karbofritt? Ville også ha slengt inn noen nøtter hist og her. Men så lenge det funker for deg, og det kjenner du, så gjør du det sånn. Hvis du blir slapp, sulten eller frossen, så vet du vel hva du har å gjøre.

Jeg får i meg karbohydrater fra grønnsaker og frukt, spiser også knekkebrød med pålegg til lunsj, istedenfor salat innimellom. Nøtter er jeg dessverre allergisk mot, men jeg er enig i at dette er litt ensformig, og noe kjedelig i lengden.

Skrevet

Jeg spiser da mer i løpet av dagen, og husk dette er det jeg spiser på dager jeg ikke trener.

Skrevet

Hvis du fortsetter slik så er du jo ferdig med vekttapet om to måneder. Hva er planen da?

Anonymous poster hash: 2a140...c0b

Da er planen å trene 4 dager i uka og spise ca. 1500-1800 kalorier hver dag, og kanskje gå ned et par kilo til, aller helst bare holde vekten.

Skrevet

Er en boks med cottage cheese mye melkeprotein?

Anonymous poster hash: 6e534...11e

Skrevet

Jeg spiser da mer i løpet av dagen, og husk dette er det jeg spiser på dager jeg ikke trener. Anonymous poster hash: 1a3f7...128

Forsto det. Men det hørtes lite ut, selv til et mellommåltid å være.. Du sier du har en krevende men stillestående jobb. Husk at du trenger kalorier for å holde hjernen og konsentrasjonen gående selv om du ikke er så fryktelig aktiv.

Skrevet

Er en boks med cottage cheese mye melkeprotein?

Jeg synes det er mye i en diett med så få kalorier.

Skrevet

Litt off topic, men for meg er egg noe av det mest mettende jeg kan spise. Syns ikke det høres så ille ut som lunsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...