AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Nå skulle guttungen igrunn avgårde til samvær fra 27.des til 1.jan, siden han skal være der i år. Natt til 27 fikk han spysyken, det kom begge veier, han hadde feber og klarte ikke å holde på mat eller drikke. den dagen sa barnefaren det ikke var noe problem. Neste dag er formen til guttungen fremdeles dårlig, og jeg sender ny melding til barnefaren om at han er syk enda, og jeg sender han til samvær før han har blitt bedre, jeg ville at han skal klare å spise og drikke og holde på det! og at feberen skulle ned FØR jeg sendte han avgårde. Da ringer bf opp igjen og er rasende! Ble en kjempekrangel! Utover kvelden i går kom formen seg til guttungen litt, diaren ga seg og han klarte å spise og drikke. I dag så var feberen nede også, så sendte melding igjen om at formen nå var bedre, så han kunne komme da når han skulle. Hadde jo sagt til bf at han skulle få dagene sine, men at de ble litt forskjøvet, siden han var syk. Så avtalen ble da forskjøvet med to dager (og det var jo greit første dagen, men ikke andre dagen) I døren lager han et helvete, og rett truer meg på at slike brudd på samværsavtalen vil få alvorlige konsekvenser for meg og truer meg med både det ene og det andre.. Helvetes idiot står jeg og tenker og ber han ta det opp under neste rettsmekling (har det årlig..) Om guttungen har vært snørrete, forkjølet, småslapp, så sender jeg han avgårde likevel. Men ikke f*** om jeg sender han avgårde når det kommer begge veier, han har feber og ikke klarer å holde på vått eller tørt.. Dette er første gang på to år jeg har holdt han hjemme pga sykdom, men ifølge bf så kunne ikke jeg bare gjøre dette når det passet meg! Herregud sier jeg bare.. Dagens utblåsning!!! Det er så synd at det skal være slik! Det er ingen oppegående foreldre som sender en så syk unge avgårde på samvær! Anonymous poster hash: f7354...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Når man er så sjuk er det best å bare holde sengen enten man er hos mor eller far, samvær får bare være samvær. Foreldres rett til samvær skal ikke gå utover helsa til barnet! Tror ikke du skal bekymre deg for at han tar det opp under rettmegling, men tror kanskje jeg ville skrevet ned datoer, tidspunkt, hva som skjedde etc. for å ha en logg å vise til, og når loggen ble skrevet. Bare at man har noe å vise til er jo et pluss. Anonymous poster hash: 63067...94b 16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Når man er så sjuk er det best å bare holde sengen enten man er hos mor eller far, samvær får bare være samvær. Foreldres rett til samvær skal ikke gå utover helsa til barnet! Tror ikke du skal bekymre deg for at han tar det opp under rettmegling, men tror kanskje jeg ville skrevet ned datoer, tidspunkt, hva som skjedde etc. for å ha en logg å vise til, og når loggen ble skrevet. Bare at man har noe å vise til er jo et pluss. Anonymous poster hash: 63067...94b Logg skriver jeg grundig! er blitt ganske så mange sidene gjennom et helt år :/ Jeg skjønner ikke hvorfor han skal lage et sånt spetakkel om det her, er jo ikke akkurat slik at jeg frarører han samværstid, siden han får to dager lengre nå. Det ble jo bare forskjøvet.. Nei, han kommer nok ingen vei med å ta det opp, men hva er vitsen med å stå og true meg? Anonymous poster hash: f7354...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Grunnen til at han blir irritert,er at du tar avgjørelser som berører ham, uten at han blir spurt. Du har antakeligvis presentert dette for ham som en ferdig beslutning, uten å spørre hva han faktisk tenker om saken. Dermed har du antatt at du har bedre greie på dette enn ham, og dette reagerer han på. Hva som hadde vært best for barnet avhenger selvfølgelig av distansen mellom hjemmene. Hvis det er en lang reise skal ikke ungen flyttes. Hvis den er relativt kort, så har gutten det like bra hos far som hos deg, selv når han er syk. Anonymous poster hash: b1c17...c06 28
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Du skulle kanskje bare latt han komme til deg og se med egne øyne hvor syk har var. Hadde sikkert klabba kjeften igjen da. Anonymous poster hash: cdd53...ea6 1
oeas Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Grunnen til at han blir irritert,er at du tar avgjørelser som berører ham, uten at han blir spurt. Du har antakeligvis presentert dette for ham som en ferdig beslutning, uten å spørre hva han faktisk tenker om saken. Anonymous poster hash: b1c17...c06 Skal man ikke kunne forvente at guttens far er enig i at han skal få være i ro dersom han spyr, har diarre og feber? Eller er guttens far så barnslig at mor må kamuflere en slik opplagthet med å spørre om han er enig? Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. Jaha? Hva har det med saken å gjøre her? Påstår du kanskje at ts lyver om sønnens helsetilstand? Anonymous poster hash: ab110...7a0 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. Kjenner jeg blir så irritert av et slikt utsagn. "Mange jenter"? Er det?? Jeg skulle ønske at ungene mine var mer hos faren. For ungenes skyld, for min skyld. Men det passer ham ikke. Tror nok dette er virkeligheten for langt flere enn din teori om "mange jenter". Anonymous poster hash: ab110...7a0 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. Er ikke å snyte for samværstid, når samværet bare blir forskjøvet, og han får samme antall dager nå som han skulle hatt. Anonymous poster hash: f7354...0a1 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. Men barnefaren ble jo ikke snytt for noen ting. Han fikk bare forskjøvet samvær. Måtte da være mer takknemlig for å ha en frisk gutt som han kunne tilbringe tid med, da han først har samvær, enn et dårlig barn som kanskje bare ligger. Anonymous poster hash: 9939f...e13 8
BritneyBitch Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Faren er jo forelder han og, bør ikke han ha noe han skulle sagt oppi dette? Han klarer vel å ta vare på barnet sitt selvom barnet er sykt. 8
smalls Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Han ble nok sur siden du ikke snakket med han om det først. Det kan jeg jo egentlig forstå. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 Faren er jo forelder han og, bør ikke han ha noe han skulle sagt oppi dette? Han klarer vel å ta vare på barnet sitt selvom barnet er sykt. Nei. det mener jeg at han ikke gjør. Ikke på samme måte som meg. Faren ser dessverre ikke lengre enn nesetippen sin, og kjenner jeg han rett så blir det andre som passer guttungen, mens han gjør andre ting. Er dessverre mange ganger guttungen har fortalt det, at de bare drar på besøk til andre, andre er la med han på kvelden osv.. Så jeg stoler ikke på faren, at han klarer å ta godt vare på guttungen når han er syk! For det er begrenset hva han tar seg av til vanlig.. og når det er snakk om så mange dager sammenhengende, så sender jeg ikke fra meg guttungen før han klarer å holde på mat og drikke! Anonymous poster hash: f7354...0a1 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #14 Skrevet 29. desember 2013 Skal man ikke kunne forvente at guttens far er enig i at han skal få være i ro dersom han spyr, har diarre og feber? Eller er guttens far så barnslig at mor må kamuflere en slik opplagthet med å spørre om han er enig? Jaha? Hva har det med saken å gjøre her? Påstår du kanskje at ts lyver om sønnens helsetilstand? Anonymous poster hash: ab110...7a0 Hvorfor skulle jeg måtte spørre om han er enig på en slik ting? Jeg er mammaen hans, og har hovedansvaret! har snakket med familievernkontoret om dette tidligere, da jeg går dit i perioder for å få utløp for frustrasjon og for å få råd om hvordan jeg skal forholde meg. De sa at hvis jeg som mor mente at det var barnets beste å være hjemme pga sykdom, så skulle jeg holde barnet hjemme. Anonymous poster hash: f7354...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Hvorfor skulle jeg måtte spørre om han er enig på en slik ting? Jeg er mammaen hans, og har hovedansvaret! har snakket med familievernkontoret om dette tidligere, da jeg går dit i perioder for å få utløp for frustrasjon og for å få råd om hvordan jeg skal forholde meg. De sa at hvis jeg som mor mente at det var barnets beste å være hjemme pga sykdom, så skulle jeg holde barnet hjemme. Anonymous poster hash: f7354...0a1 Ble postet før jeg ble ferdig.. Det var jo greit for faren første dagen, siden det bare ble forskyvd, men så plutselig dagen etter er han kjempesint og kommer med trusler? Anonymous poster hash: f7354...0a1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Jeg er glad jeg ikke har barn med deg. Anonymous poster hash: 7920c...2d7 9
Gjest Heartbeat Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 Mange jenter som bruker "sykdom" for å snyte barnefar for samværstid. Mange menn som driter i ungen og ikke møter til samvær Det TS snakker om her er at unger har diare og spyr. Hvem sender en syk unge som spyr og er dårlig ut i en bil eller offentlig transport? Nei TS, du har gjort det eneste rette, han overreagerer som mange menn gjør når de føler de mister kontrollen og de ikke får bestemme. Han tenker tydeligvis mest på seg selv og ikke på barnets beste 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #18 Skrevet 29. desember 2013 Jeg er glad jeg ikke har barn med deg. Anonymous poster hash: 7920c...2d7 For en saklig kommentar. Men får svare likedan tilbake, det er sikkert veldig mange som er glad for at de ikke har unger med deg heller.. Anonymous poster hash: f7354...0a1 8
skruf Skrevet 29. desember 2013 #19 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Det sier seg jo selv at en unge som spyr og har diare bør holde seg der ungen er når han er syk! Ville ikke vært noe kjekt for barnet å bli pakket inn i en bil, spy i bilen og i verste fall bæsje på seg. Omgangsyken er grusom når det står på som verst og det kommer i begge ender, hadde ikke maktet tanken selv på en kjøretur, så hvorfor skal et barn presses til det?? Virker som om flere her tenker mere på de voksne enn på barnet. Hadde barnet fått omgangsyken hjemme hos far så ville jo barnet holdt seg i ro der til spying og diare hadde gitt seg. Ts skriver jo at barnet ville dratt til far som avtalt hadde barnet bare vært litt forkjølet. Dessuten blir ikke faren snytt for samværet heller, han får akkurat det samværet han skal ha i antall dager. Synes det er fullstendig urimelig oppførsel av barnefaren, og jeg håper han ikke skjelte og smelte på moren foran barnet iallefall. Edit skriveleif Endret 29. desember 2013 av Pomperipossa 13
Silfen Skrevet 29. desember 2013 #20 Skrevet 29. desember 2013 Hvem vil nå ha spysyke unger på samvær? Da risikerer man jo selv å bli syk og man får ødelagt nyttår i dette tilfellet og risikerer å måtte sende barnet hjem før samværet er ferdig fordi man ikke kan ta godt nok vare på barnet. Herlighet, det er jo luksus å slippe det og ikke få barnet før det er friskt, likevel få fullt samvær og bare kunne kose seg! Hallo, liksom! 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå