Gå til innhold

Ungdom og nyttårsaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har jo tradisjoner på nyttårsaften. Hvor lenge er det greit å forlange at ungdom er med familien denne kvelden?

Anonymous poster hash: c3aec...d04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de?

Nyttårsaften blir fort en vennedag fremfor familiedag iløpet av tenårene. Jeg hadde etterhvert nyttårsfeiring med middag hos vennene mine, tror vi startet da vi var 15. Da jeg var yngre enn dette var jeg hjemme til middagen var overstått, så dro jeg ut etterpå.

Skrevet

Bør være hjemme å spise middag og evt. dessert iallefall :)

Anonymous poster hash: d5368...3e3
Skrevet

Hvor gamle er de?

Nyttårsaften blir fort en vennedag fremfor familiedag iløpet av tenårene. Jeg hadde etterhvert nyttårsfeiring med middag hos vennene mine, tror vi startet da vi var 15. Da jeg var yngre enn dette var jeg hjemme til middagen var overstått, så dro jeg ut etterpå.

16 åring. Går på videregående.

Bør være hjemme å spise middag og evt. dessert iallefall :)

Gjengen har planer om å lage middag, å hvis ungdommen må være med familien å spise middag, kan ikke foreldrene kjøre h*n til vennene etterpå pga at de tar alkohol til maten. Der resten av vennene skal være er et stykke unna, å ungdommen må kjøres.

Jeg synes det er urimelig av foreldrene å nekte ungdommen å være med vennene. Vennene skal være hjemme hos en av de andre, å foreldrene er i huset, så det er ikke snakk om hverken fyll eller fest, men at ungdommen skal være sammen denne kvelden.

Skrevet

Da synes jeg de absolutt burde få dra.

Skrevet

Når jeg var 13 feiret jeg nyttårsaften hos ei venninne for første gang, jeg spiste middag der også overnattet jeg. Etter dette har jeg vel ikke feiret nyttårsaften hjemme da jeg som regel har vært 4-5 timer unna med venner. Synes det er urimelig å ikke la ungdommen feire borte om de har et ønske om det og spesielt om det er vanskelig å komme seg dit senere.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg feira nyttårsaften hjemme frem til jeg gikk første året på vgs.

Skrevet

Da synes jeg de absolutt burde få dra.

Det mener jeg også. Jeg syns det er litt sært å forlange at ungdommen skal være med på den tradisjonelle feiringen med familien. I den alderen de er i nå, vil de jo gjerne være med vennene.

ts

• Liker 2
Skrevet

Gjengen har planer om å lage middag, å hvis ungdommen må være med familien å spise middag, kan ikke foreldrene kjøre h*n til vennene etterpå pga at de tar alkohol til maten. Der resten av vennene skal være er et stykke unna, å ungdommen må kjøres.

Jeg synes det er urimelig av foreldrene å nekte ungdommen å være med vennene. Vennene skal være hjemme hos en av de andre, å foreldrene er i huset, så det er ikke snakk om hverken fyll eller fest, men at ungdommen skal være sammen denne kvelden.

Når vi har tenåringer i huset er det uansett i mine øyne en god ide at minst en forelder er edru på slike store festdager.

Anonymous poster hash: 944fc...cd1

• Liker 2
Skrevet

Syntes at du bør la barna dine dra ut med venner etter at de har spist middag med familien! :) Nyttårsdagen er til for å ha det morro og feire med både venner og familie!

Skrevet

Syntes du bør la barna dine dra med vennene med en gang, de har vel vært nok med familien i jula! :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Når vi har tenåringer i huset er det uansett i mine øyne en god ide at minst en forelder er edru på slike store festdager.

Det er vel strengt talt en helt annen diskusjon.

Skrevet

Der er jeg enig, eller ihvertfall samarbeide med andre som er edru.

Nå drikker ikke jeg alkohol, så det er ikke noe problem for meg, er kjørbar jeg :)

Syntes at du bør la barna dine dra ut med venner etter at de har spist middag med familien! :) Nyttårsdagen er til for å ha det morro og feire med både venner og familie!

Er ikke min ungdom det er snakk om, men andre. Jeg lurte bare på hva den generelle oppfatningen var. Jeg syns det er sært, men sa ikke noe siden jeg ikke har noe med det, men jeg kan mene i mitt stille sinn ;)

Min ungdom får være med venner på nyttårsaften.

ts

Skrevet

Syntes du bør la barna dine dra med vennene med en gang, de har vel vært nok med familien i jula! :)

Ja, det tenker jeg å. Det har vært nok familiesammenkomster så jeg synes ungdommen kan være med venner på nyttårsaften.

ts

Skrevet

Fra jeg var 14 år feiret jeg nyttårsaften ute. Før det hadde vi ikke noe spesiell feiring hjemme.

Skrevet

Hvorfor skriver du to forskjellige ting? :P

Skrevet

Hvorfor skriver du to forskjellige ting? :P

Fikk ikke med meg det med at undommene hadde planlagt å spise hos vennene med det første, så da tenkte jeg at de kunne være litt med familien og så vennene etterpå, men siden jeg så at de ville spise med vennene så skrev jeg et nytt svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...