AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har selvfølgelig fått munnsår i dette julestresset. Tenkte jeg skulle ta litt sol ikveld for å "freshe meg opp" til fest, men er dette en veldig dum ide tro? Hjelper det om jeg har noe over såret? Munnsårplaster er jo gjennomsiktig så det hjelper vel ikke mye her, men en salve og litt papir eller plaster over? Anonymous poster hash: 71868...c24
loppekasse Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Jeg tror det skal gå helt greit. Jeg ville nok ikke tatt noe over akkurat når du skal inn i solariet, blir gjerne litt tett da?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Å utsette det for UV-stråler kan gjøre såret verre. Man skal aldri gjøre det med sår, det kan også forverre/utløse et herpesutbrudd (munnsår). Dekk til med en plasterbit (som ikke er gjwnnomsitig), eller dropp solingwn.Anonymous poster hash: c2d1a...66b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Å utsette det for UV-stråler kan gjøre såret verre. Man skal aldri gjøre det med sår, det kan også forverre/utløse et herpesutbrudd (munnsår). Dekk til med en plasterbit (som ikke er gjennomsiktig), eller dropp solingen.Anonymous poster hash: c2d1a...66b Edit: leifAnonymous poster hash: c2d1a...66b
Pysa Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Aner ikke ang soling, men vet du at emlakrem (apotek) stopper herpesutbrudd? smør på med en gang du kjenner at det prikker, så kanskje du slipper utbrudd fullstendig. Viruset blir bedøvet, visstnok. Fikk tipset at en lege, har brukt det et par ganger, og det virker fantastisk på meg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Aner ikke ang soling, men vet du at emlakrem (apotek) stopper herpesutbrudd? smør på med en gang du kjenner at det prikker, så kanskje du slipper utbrudd fullstendig. Viruset blir bedøvet, visstnok. Fikk tipset at en lege, har brukt det et par ganger, og det virker fantastisk på meg. Men det er jo bedøvelseskrem? Jeg bruker Antix om jeg kjenner noe, men som oftest (som nå) får jeg ingen forvarsel før det bryter ut, er heller ikke vondt. Bare ekkel, hoven leppe. Bruker kremen om natten og når jeg bare er hjemme da, eller plaster. Så går det fortere over, men tenkte på dette med solingen. Da prøver jeg med plaster over, vil jo ikke forverre det heller, men sol holder unna vinterdepresjonen, så :/ Takk for svar dere.♥Anonymous poster hash: 71868...c24
loppekasse Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Du kan kanskje ta en tur til legen din for å få medisin, som du kan ha liggende i tilfelle flere utbrudd? Medisinen heter Valtrex.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Du kan kanskje ta en tur til legen din for å få medisin, som du kan ha liggende i tilfelle flere utbrudd? Medisinen heter Valtrex. Joda, jeg kunne vel det.. men det kommer aldri noen ille utbrudd hos meg. Jeg er heldigvis heldig sånn. Anonymous poster hash: 71868...c24
loppekasse Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Joda, jeg kunne vel det.. men det kommer aldri noen ille utbrudd hos meg. Jeg er heldigvis heldig sånn. Anonymous poster hash: 71868...c24 Ah okei, det er jo kjempebra da! Krysser fingrene for at det forsvinner fort nå 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå