Tarsan97 Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 (endret) ...gjør du det. Noen hvite små løgner kansje ? Bare sånn for å ikke ta en lang diskusjon om noe dritt kansje. Eller kansje du bare kompromerer egen kredabillitet på foumet her inne med å legge inn noe under ett nick, for å å backe deg selv opp under anonym, eller med ett annet nick. Akkurat det er ikke så viktig, men det er ett eksempel på ryggradsløs oppførsel og tenking som kan ødelegge for deg selv. Det med å prøve å være litt "smart" på andres bekostning. Grunnen til att jeg fasineres litt av helt sånne basale og grunnleggende ting hos folk, som om de snakker sant, er att jeg ser att få tenker over det, så har det ofte store konsekvenser på sikt. Dette hendte for noen måneder siden. Vi har en kar (32) på jobben. Han er utrolig flittig å flink å arbeide og han har kun vert på denne bedriften Han er enn sånn andre spør om hvordan ting skal gjøres. Denne personen har et ting ved sin personlighet som er ett problem ,- han lyver. Og det mye ! Om allt mulig, jeg tror han er en slags lystløgner. Han lyver om helt uviktige ting. Hvem damer han har vert i lag med ( han har ligget til sengs med Mona Gundt), men det var under en reklameinnspilling alltså, han fikk prøve å taxe ett jagerfly i nord norge, bilen hans er trimmet på en hemmelig måte, teromosen hans holder kaffen varm i uker....det tar ingen ende på tullsnakket. konsekvensen er att han har ingen riktige venner, ingen hører på noe av det han forteller. Han lyver ikke så mye til toppsjefene, fordi han snakker sjeldent med dem. Men her om dagen sto vi i en klikk å snakket om ferier med en av toppsjefene, han som ansetter og klarerer folk b.la. Han slapp da en løgn om att han var på en øy i Hellas i sommer. Han glemte att han jobbet hos en liten entreprenør hele sist sommerferie og hadde klarert det hos kontorene siden denne entreprenøren er en konkurrent og han ville ikke komme i en lojalitetsklem da antageligvis. Denne entreprenøren er tidvis også kunde hos oss og snakker ofte med den samme driftssjefen. UPS! Nå fikk avdelingen hans en ny formann og han går rundt og surmuler og klager å lurer på hvorfor ikke han med all den erfaringen fikk jobben. Han nye er utenfra, vet ingenting om det vi gjør, men har litt administrativ erfaring. Jeg spurte driftsjefen her om dagen om vi ikke hadde folk som kunne tatt den jobben her selv, og han sa da,- første budet er att man har integritet og troverdighet når en kommuniserer ovenfor kundene.- Det var det svaret. Lyvingen hans kostet han alltså formannsjobben. Nå, og helt sikkert for alltid. Tenker vi egentlig nok på å beskytte vår egen troverdighet, vår egen kredabillitet som en sier ? Sannheten har det med å flyte opp til overflaten med litt tid ofte. En hvit løgn gjør att, nå vet alle att du er i stand til å lyve, og effekten av det kan være stor. Jeg er selv ikke en engel, men pokker meg, prøv aldri å lyve ! Det henger ved deg å folk glemmer det ikke ! En bagatell av en hvit liten løgn raserer bildet av att man kan faktisk tro på det du sier.... Tenk på det, å ha en fin uke. Endret 29. desember 2013 av Tarsan97
Gjest Polyektues Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Den som sier han\hun aldri lyver. Lyver 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 det er jo bare å ta en titt på facebook, folk har tydeligvis et tvangsmessig behov for å fremstille ting bedre enn de er og lyver i vei, selv om alle vet det ikke er sant, Kan ikke fatte at man får det noe bedre, men det er kanskje noe med at de tror på det selv til slutt Anonymous poster hash: cf45e...09e
Gjest ms_kwang Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg har vunnet i lotto, ikke flere millioner men ett par hundretusen.. Jeg har lappen og akkurat kjøpt meg ny bil. Jeg er gift...har 3 barn og er 32 år.... Jeg er utdannet lege og har ellers god lønn Jeg og mannen min har akkurat kjøpt oss ett nytt hus. Jeg er arbeidsledig Jeg er "fattig" jeg har kjæreste Jeg er 25år Jeg har ingen barn Jeg leier hos min mor og far jeg har ikke lappen og jeg vet ikke engang hvordan man starter en bil.. hvilken av disse to er sanne? egentlig på forum.. Så kan du være hvem som helst..Du kan lyve så mye du vil..Du kan endelig få lov til å ytre dine meninger Som du ellers aldri ville ha sagt blant dine venner.Du kan være den personen du har lyst å være. Er jo uansett ingen som vet hvem du er, så fremst du ikke står frem med fullt navn og hvor du bor og gjerne legger ut ett bilde av deg selv -.- Jeg lyver ikke på forum, men jeg sier det jeg mener om diverse ting.. OG jeg bruker ALDRI AB funksjonen Men jeg er forsiktig med å si sted,plass,hvem,hvor osv i tilfelle noen linker meg til noen de kjenner ytre andre ting har jeg facebook til xD Endret 29. desember 2013 av ms_kwang
Gjest Smiley_cat Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg kan unngå tema jeg ikke er komfortabel med, for å unngå å lyve. Jeg har vel heller ingen problemer med å si at jeg ikke ønsker å prate om noe/svare. Heller ikke problemer med å si at det vet jeg ikke. Jeg tror nok jeg unngår å havne i løgnproblemer på den måten. Man skal være en god administrator for å holde orden på løgnene sine. Jeg har heller ikke brukt ab-funksjonen her, da jeg sier ting jeg står for. -Jeg er sammensatt som de fleste andre, og har interesser både på seksualitet-, samlivs-, livssyn-, og andre underforum. Jeg kan ikke se at min "troverdighet" svekkes av den grunn. Har heller ikke flere brukerkontoer. Men vet om en tidligere kollega som gjorde dette i stort monn, og hadde store diskusjoner med seg selv (både som dame og mann). Jeg synes dette var svært latterlig. -Selv om dette bare bygde opp under teorien om at hun..."slet" med seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Helt ærlig prøver jeg i det lengste å unngå løgner, for jeg vet hvor mye det sårer. Jeg har en familien som lyver så mye at jeg og andre i familien min (og sikker andre folk rundt han) ikke vet når han er ærlig eller ei. Tviler liksom på alt han sier, noe som er slitsomt. Og det er ikke bare om store ting, alvorlige ting, for å komme unna med idiotiske ting han har gjort, men også små filleting som man egentlig ikke forstår hvorfor. Og det blir jo gjerne slik at man surrer seg så langt inn at man ikke vet hvor (eller hvem) man er lengre. Løgnene blir avslørt, og det tar så lang tid å stole på deg igjen. Jeg forstår at de fleste lyver, ihvertfall små, hvite løgner. Men det må da være utrolig slitsomt å gå rundt å lyve hele tiden? Anonymous poster hash: 7586b...17b
sol87 Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Ja, jeg lyver. Men ikke unødvendig. Jeg lyver ikke om hva jeg spiste til middag i går, eller dikter opp stormannsgale historier om meg selv. Men om mamma ringer meg klokka halv 10 en morgen, og hun spør meg om jeg har stått opp, så sier jeg "ja", uansett om jeg fortsatt befinner meg til sengs. Det hender også at jeg finner opp unnskyldninger som ikke helt stemmer for å slippe å komme på fest jeg egentlig har sagt ja til for eksempel, men det er sjelden, for jeg foretrekker å holde avtaler. Jeg lyver også for å være høflig. En venninne av meg klipte seg og farget håret. Det så HELT JÆVLIG ut, men hun virket utrolig fornøyd med resultatet, så jeg sa selvfølgelig at hun så fin ut. 1
Dricka Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Jeg er brutalt ærlig. Men noen ganger er jeg altfor god til å ljuge.
Gjest Heartbeat Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Ja, jeg kan lyve.. Men da en liten hvit løgn. Jeg lyver aldri om ting jeg mener eller om folk spør hva jeg synes. Av og til må man lyve til menn for å unngå å såre dem.
Gjest ms_kwang Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Ja, jeg kan lyve.. Men da en liten hvit løgn. Jeg lyver aldri om ting jeg mener eller om folk spør hva jeg synes. Av og til må man lyve til menn for å unngå å såre dem. Kom du? *jada* Liker du det? *jada* Er det godt? *jada* (ååh kan du ikke være stille slik at jeg faktisk KAN komme idag)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Lyver gjerne små hvite løgn som: - Jeg hadde telefonen på lydløs og hørte ikke da du ringte - jeg betalte mange regninger, så har bare akkurat nok til å leve av - Jeg forstuet ankelen og kan dessverre ikke gå på den skogsturen Men lyve for å virke som noe annet jeg ikke er i virkeligheten gjør jeg ikke. Eller man kan jo diskuterere hva disse løgnene skal forestille. Når jeg sier, jeg hadde telefonen på lydløs, som ikke stemmer, ee det fordi jeg vil unngå å såre den personen ved å si sannheten om at jeg ikke vil snakke med han/hun. Det betyr at jeg framstiller meg selv som god og hyggelig person som ellers ville snakket med vedkommende når de ringte, men i virkeligheten er jeg jo ikke så hyggelig? Anonymous poster hash: 2211d...bec
Lea2 Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Hvite løgner for å unngå at andre blir såret/skuffet osv av og til. Samt at jeg stadig tar meg selv i å lyve om å ha vært våken i timesvis om noen ringer tidlig på morgenen og vekker meg. Dette skjer automatisk og halvt i søvne.. men skader forsåvidt ingen. Jeg jobbet sammen med en person av samme kaliber som den i HI forresten. Han trodde garantert på løgenene sine selv. Det gikk på utdannelse (hadde nesten null, skrøt på seg titler), salg (ganget gjerne med 5 når tallene skulle frem muntlig), kunnskap (visste masse om alt), private eiendeler (kunne oppgradere boiligen sin muntlig selv foran folk som hadde vært hjemme hos ham), reiser (mellomlanding i en by gjorde ham til lokalkjent). Det var helt tydelig at han hadde bestemt seg for at dette var sannheten. Og faktisk fungerte det ofte ovenfor en viss type kunder at han var "storkar". Men med kollegaer og mer jordnære kunder var det heller omvendt. 1
Adhara Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå