Gå til innhold

Kontakt med barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg og barnefaren har hatt en trøblete periode i årene etter at det ble slutt mellom oss. Vi tenker nå å virkelig gå inn for å gjøre ting bedre mellom oss, for barnets del. Han har samboer, og hele tiden mens de har vært sammen har vi hatt minimalt med kontakt, men hun har møtt barnet og vet om både meg og ham. Nå lurer jeg på hvor mye kontakt det er vanlig å ha med barnefaren? Daglig? Ukentlig? Han og barnet ser hverandre ikke så fryktelig ofte, men vi har fast samværsordning som blir holdt. Vil bli venn med far igjen, for å få dette til å fungere, og ikke føle at jeg sender barnet til en fremmed når det er samvær, men samtidig vil jeg ikke skape problemer for ham og den nye - jeg kjenner ikke henne så jeg vet ikke hvordan hun vil reagere.

Anonymous poster hash: 6dd86...954
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :)

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville gått inn for å holde en fin og saklig tone og hatt som mål at kontakt ved behov er det som fungerer best. Det er intet mål i seg selv at at man må være venner, syns jeg, men man bør være siviliserte med hverandre.

Jeg ville heller fokusert på å ha et hyppig samvær, dersom mulig. Det viktigste med fars nye kjæreste er at hun kan ha et godt forhold til barnet fremfor at du skal være venn med far.

Skrevet

Jeg ville aldri sendt ungen min dit når jeg ikke visste noe om samboeren til barnefar. Det kan hende barnet ditt føler hun tar for mye plass og at han bare gir henne oppmerksomhet. Ville vente til barnet selv tar iniativ til å møte faren.

Anonymous poster hash: db104...7e2

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, Silfen! Det virker ikke som om far er særlig interessert i dette med å være venner heller, noe jeg virkelig synes er trist, for det ville gjort situasjonen mye lettere for alle tror jeg. Jeg var ikke klar over at han hadde kjæreste - og ihvertfall ikke samboer, før barnet fortalte at forrige helg hadde de sovet hos XXXXX (kjæresten hans). Det syntes jeg rett og slett var ekkelt, jeg sender ham jo til fremmede.

Per nå er ikke hyppigere samvær mulig pga avstand, økonomi, barnets helse, etc.

Skrevet

Jeg ville aldri sendt ungen min dit når jeg ikke visste noe om samboeren til barnefar. Det kan hende barnet ditt føler hun tar for mye plass og at han bare gir henne oppmerksomhet. Ville vente til barnet selv tar iniativ til å møte faren.

Anonymous poster hash: db104...7e2

Takk :) Barnet har sagt at "Pappa er snill. XXXXX er ikke snill". Så jeg tror det har blitt litt brått og mye kanskje. Jeg tror ikke hun er slem, men han fikk ikke blitt skikkelig kjent med sin far før en ny dame ble kastet inn i gamet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...