Gå til innhold

Spesielt kjæledyr?


~Ironic~Tiger~

Hvilket kjæledyr har du?  

  1. 1. Hvilket kjæledyr har du?

    • Hund
      12
    • Fugl
      2
    • Hest
      1
    • Gris
      0
    • Geit
      0
    • Reptil (iguana, slange osv)
      0
    • Gnager
      6
    • Fisker
      3
    • Annet
      4
    • Katt
      20


Anbefalte innlegg

Jeg har verdens skjønneste katt :D :D

Morsommere katt finnes ikke!

Pusen min sutter på halen hvis hun ligger i sengen min om natten. *smatt,smatt* Det er kjempe søtt :D

Hun koster også golvet med potene etter hun har spist.

Dette er vel ikke vanlig? Det er bare Pus som er unik :P

Har du dyr? Hvilket? Spesielle egenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Jeg har en nyyyydelig liten hund; en hann. Rase: Cairn terrier!

Han elsker å grave ned ting og tang; han graver de ned i blomsterkassen på balkongen, graver lekene sine ned under teppet i buret sitt og prøver å grave ned godbiter i sofaen :lol: (ikke med labbene da, bare med nesa :) )

Han er SÅ søt!!!!!!!!! Når jeg sitter på en stol og klapper på fanget mitt hopper han opp :lol: Han elsker å sitte på fanget mitt og se ut når vi kjører bil! (sambo kjører da... he he) Når jeg gråter så uler han litt og klenger skikkelig til jeg er glad igjen! Dessuten er han aldri redd. Kikker vi lenge nok på ham så går han ned i lekestilling og knurrer og hopper leken rundt :) Han er veldig glad i barn, og HATER å bade!

Se på linken:

http://www.terrierclub.com/ (den mørkeste hunden er en cairn, den hvite er en westie...)

Ikke min hund der, men han ligner! Min er dog litt mere velstelt med litt kortere pels! (men samme rampe-looken)! Idag måtte jeg dusje ham i badekaret pga møkkete labber og snute!

Han heter Jeppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så søt hunden var :D

Ser for meg hunden når du fersker den midt under en kriminell handling (les: rampestrek) Vedder på du ikke klarer å bli sint på det uskyldige fjeset.. :wink: (var ikke bare rampelook, den så litt uskydig ut også, eller hva?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Du gjennomskuer meg! Det kan bli litt sånn:

FY! SLEM HUND! HE HE...he... Næmmen nusken min da...hva har du gjort nå... (på dette tidspunktet har han satt seg ned og skakker søtt på hodet, vel vitende om at akkurat det smelter mammas hjerte!!!) Å du er nå bra søt! Sånn må du ikke gjøre! Kom her å få kos av mamma.... Lille bobo... OSV....

:lol::lol::lol:

Må forbedre oppdragelsen min ser jeg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det store dådyrøynet som er det magiske trikset jeg faller for hver gang. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjempesnill hund, som jeg forguder over alt annet :) Jeg tror jeg er usedvanlig glad i hunden, og det er nesten lille ungen min! Så det er sagt!

Ellers har jeg også fugler og marsvin.

Neste ønske er en katt, men min ikke fullt så dyrekjære samboer nekter dessverre. Jeg har ikke gitt meg enda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også fugler engang. To undulater. Måtte gi dem vekk pga at jeg ikke var så flink til å vaske buret, og de griste så mye. Jeg angrer kjempe mye på at vi ga dem vekk. :cry: Trodde ikke at jeg var såå knyttet til dem.. Savner dem ennå. 5år senere. (Høres kanskje patetisk ut, men de var verdens beste fugler!)Nå er jeg klar til å vaske bur :P Huffamei, måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, kom helt utav det i sted. Det jeg skulle si var du er kjempeheldig som har en snill hund, marsvin og fugler! Koooos deg med vofsen (og anbefal katt til din samboer fra meg, hehe.. :wink: )

Dyreglade Tigerjenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig kjedelig å vaske bur. Marvin 2-3 ganger i uka, fuglene 2. I tillegg er det fjær over hele gulvet rundt de.

Med hundehår og høyet til marsvinet kan du si jeg er blitt flink til å støvsuge. Så her er det rent og pent, og en haug av dyr :D

Angående den katten er samboeren ganske så bestemt at det skal vi ikke ha. En dag kommer jeg kanskje hjem med en likevel. Hvor glad han blir vet jeg ikke, men det er jo tross alt jeg som passer på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også verdens skjønneste voff! :P

http://www.adbsys.no/nphk/MemberPhotosPage...pageNo=Pevik-01

(Ikke bilde av han da, men han ligner på noen av dem)

I tillegg har vi en kanin og et marsvin. Når vi flytter og får hage skal vi ha katter og. Samboeren min er kattegal og ønsker seg en Birma. Jeg er mest hundemenneske men blir sikkert veldig glad i pusen også.. Hunden og småttingene går kjempebra sammen, kaninen pleier å sove i kurven sammen med hunden og marsvinet tråkker rundt oppå han uten at han bryr seg. Søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsi: Oj, vasker bare buret (til marsvinet og kaninen) 1 gang i uken jeg.. Men de er renslige da og går på dokassen sin utenfor buret. Hva bruker du i bunnen? Jeg bruker miljøstrø, synes det fungerer greit.

Klem, Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hunder er nydelige, og din hund var ingen unntak. Så skjønn den var , Vala! :)

Jeg har også vært innpå tanken om å skaffe meg en Hellig Birma, men slo det fra meg. Tror vanlig huskatt er katterasen for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del vil jeg gjerne ha en helt vanlig rase, men samboeren overtok en Birma fra en eldre dame engang og ble så glad i rasen. De skal visst ha veldig godt gemytt (om man snakker om det når det gjelder katter..haha) og så er de jo skjønne da..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker vanlig flis/spon, og det holder seg ikke så "rent" som miljostrø. Jeg synes det virker så hardt jeg...

Marsvinet mitt er ikke spesielt renslig heller da. Den har faktisk ikke skjønt poenget med doen sin, så det har jeg faktisk gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er min hund verdens søteste og beste! :D Han er en 7 måneder gammel cavalier (eller cavalier king charles spaniel, som er rasens fulle - og tunge - navn). Litt rampete, ja - men det skal jo valper være. Rampestrekene veies opp med at han er utrolig kosete og god! Mamma er sååå stolt!! :lol:

Hvis dere ikke vet hvordan en cavalier ser ut - her er en link: http://home.no/cavaliernett/fotogalleri.htm

Min lille kosegutt er trefarget (svart, brun og hvit). En cavalier er ikke bare søt, men utrolige snill og barnekjær. Dessuten liker den ikke regnvær! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsi: Jeg synes også miljøstrø virket hardt, men prøvde det en gang og begge to stortrivdes. Så har de jo høy over da, det vil si, buret har en høygrind men det første de gjør er å rive alt høyet ned.. hehe..

Når det gjelder renslighet så tror jeg faktisk det er kaninen som har lært opp marsvinet, for han skjønte ikke bæret i begynnelsen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Guro, heldig du, en søt liten valp!! Bare 7mnd, gitt. Hehe, det er vel akkurat rampe-seg-alderen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig, ja!! En liten ramp er han, men det er jo litt gøy også. Spesielt fordi han er en liten engel hjemme hos mamma'n og pappa'n sin og gjør rampestrekene når vi er på besøk. :wink: Han overnattet hos søsteren min for et par dager siden, og da presterte han å grave opp blomstene hun akkurat hadde plantet... :oops:

Det som er ekstra søtt med ham, er at han alltid må ha kosestund med meg om morgenen. Da sitter han på fanget og legger snuten inn mot halsen min - og storkoser seg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hva med ilder som avstemmingsalternativ???.......

Jeg har nemlig to ildere - Varga og Fenris - verdens herligste skapninger!!! I tilegg har jeg en Rhodesian Ridgeback valp som heter Embla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har en nydelig dobermann hanne ved navn Nero. :) Også har jeg to nydelige ildere! En viltfarget tomtejente med skjegg og hansker som heter Mia, og en liten pastelljente ved navn Gina. Alle tre er verdens beste venner! 8) Spiser, sover og leker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...