Gå til innhold

Er jeg feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1.72 cm høy. veier 83 kg. Er 59 cm rundt låret på det tykkeste, 78 cm rundt midje og 96 cm rundt hofter. bruker som oftest størrelse 40/m-l i klær.

Jeg har gått ned 20 kg og alle sier de ser det så godt og jeg er blitt så slank.

Men jeg føler meg så feit og stygg i forhold til alle andre. klarer ikke slutte tenke på det.

Når dere ser disse målene tenker dere at jeg er feit og unormal?

Anonymous poster hash: 2a55e...063
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du har litt å ta i, men ikke feit.

Anonymous poster hash: 1f6b3...41d
  • Liker 2
Skrevet

Du er heldig som har så lavt midjemål. Jeg er 175 og veier ca 80, mitt midjemål er 97 :(

Anonymous poster hash: c820a...9b6
  • Liker 1
Skrevet

172 og 83 kg = feit ja. Om du har gått ned 20 kg er du jo på god vei, so keep on it!

Anonymous poster hash: da0d1...17f
  • Liker 3
Skrevet

172 og 83 kg = feit ja. Om du har gått ned 20 kg er du jo på god vei, so keep on it!

Nei, TS er ikke innenfor fedme, men overvekt. Så hun er ikke feit, men hun har bare noen kilo ekstra

Anonymous poster hash: 96981...9e9

• Liker 8
Skrevet

For en stygg ting å si. Det vet ikke du noe om, hun kan da være godt muskuløs - i denne sammenhengen er det kroppsmålene som har noe å si, ikke vekt kontra høyde.

Nei, du høres ut som du har veldig fin fasong ts:-)

• Liker 6
Skrevet

Gå ned 10 kg til, det klarer du:) Du høres ut som en flott dame, men hvis du ikke føler deg vell så burde du gjøre noe med det. Vi lever bare en gang og da kan man ikke bruke tiden sin på å ha dårlig selvtilitt!!

Anonymous poster hash: b4e14...2ab

Skrevet

Om du tør, så kan du jo legge ut bilde?

Anonymous poster hash: c820a...9b6
Gjest Citronella
Skrevet

Gitt cm er du ikke fet. Men jeg undrer meg litt over cm kontra vekt. Men det kan jo hende du er svært veltrent.

• Liker 2
Skrevet

For en stygg ting å si. Det vet ikke du noe om, hun kan da være godt muskuløs - i denne sammenhengen er det kroppsmålene som har noe å si, ikke vekt kontra høyde.

Nei, du høres ut som du har veldig fin fasong ts:-)

TS ønsket svar. Jeg antar at TS ønsket ærlige svar, så jeg ga det. Ikke noe vits i å lyve eller pynte på ting. TS har allerede gått ned 20 kg, så om en 10-15 kg til vil hun være tynn og ikke feit lengre.

• Liker 7
Skrevet

du er ikke feit! hvis du ønsker så kan du gå ned i vekt, stramme inn kroppen din. men det må du gjøre for din egen skyld, ikke andres.

• Liker 1
Skrevet

TS her: Jeg tenker jeg skal ned til 75. Jeg har en ganske kraftig kropp så jeg vil nok aldri bli tynn tynn, men jeg er bare bekymret med tanke på at jeg bare er 8 kg unna målet og har slike tanker om meg selv, også tenker jeg av en eller annen grunn at venner og familie bare sier det for å være grei med meg.

Ville bare høre hva de fleste her sin første reaksjon på mine mål var. Godt å høre at de fleste ikke tenker jeg er feit, men fyldig :)

• Liker 2
Skrevet

TS her: Jeg tenker jeg skal ned til 75. Jeg har en ganske kraftig kropp så jeg vil nok aldri bli tynn tynn, men jeg er bare bekymret med tanke på at jeg bare er 8 kg unna målet og har slike tanker om meg selv, også tenker jeg av en eller annen grunn at venner og familie bare sier det for å være grei med meg.

Ville bare høre hva de fleste her sin første reaksjon på mine mål var. Godt å høre at de fleste ikke tenker jeg er feit, men fyldig :)

Venner og familie tenker nok at du er tynn i forhold til hva du har vært tidligere. Og det er du jo! 20 kg ned er jo en kjempeprestasjon! Så det skal du være stolt av! Stå på litt til, så vil du nok se veldig bra ut, og ikke trenge å ha slike bekymringer lengre :)

• Liker 1
Skrevet

Du er IKKE feit, rundt overvekt ja, men absolutt ikke feit. Feit er de folka som er med i "the biggest loser" .

Anonymous poster hash: 55085...87c

• Liker 1
Skrevet

Skummelt med slike tråder. Du risikerer å få ganske stygge svar her, men det er du vel kanskje forberedt på.

Uansett er det ikke nøye hva andre sier om vekta di. Hvor mange stygge kommentarer skal til for å knekke deg? Hvor mange komplimentener må til for å bygge deg opp igjen? Det er du selv som må komme med komplimenter - til deg selv.

Anonymous poster hash: cf22d...259
  • Liker 5
Skrevet

Gitt cm er du ikke fet. Men jeg undrer meg litt over cm kontra vekt. Men det kan jo hende du er svært veltrent.

Hva mente du med dette, Citronella? For jeg undrer også: Jeg er omtrent samme høyde, noe mindre midje- og lårmål, men noe mer over hoftene på det bredeste, og jeg veier 20 kg mindre enn TS!!!

Hvordan fungerer dette med mål og vekt egentlig? Utrolig at så få centimetre ekstra kan veie så mye hos TS!

Anonymous poster hash: 67681...75a

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Vekt sier veldig lite om kroppsammensettingen. Mange av disse superfite fitnessjentene er ofte mega slanke, markerte og null fettprosent og veier sjeldent under 60-65 kilo selv om de er knapt 160 høy. "Vanlige" jenter på den høyden veier gjerne 50 kilo for å se såpass slank ut.

Så balansen mellom fett og muskler, kroppsfasong etc har mer å si enn et tall på vekta.

Når jeg hører 172 og 83 kg så tenker jeg overvektig. Du er ikke min definisjon av feit. Da skal du være skikkelig amerikaner overvektig for å falle under den kategorien i mine øyne.

Hadde vært mye morsommere om du hadde lagt ut et bilde av kroppen din forfra og fra siden uten å nevne vekt og høyde. Da tror jeg du ville fått mye varierte svar :)

• Liker 4
Skrevet

Tror ingen her kan avgjøre om du er feit eller ikke, alle har forskjellig beinbyggning. Du er nokså høy, og vekten er kanskje litt for høy med mindre du har en del muskler.

Ifølge bmi så er du overvektig, men man kan ikke stole på sånne ting. Det viktigste er å komme seg til normalen så man slipper unødvendige sykdommer.

Så bra at du har gått ned 20 kg! Fortsett med å spise sunt og variert og hold deg aktiv. Da raser nok resten av overlødige kg ned :)

Ikke gå rundt å føl deg styggere og større enn alle andre, det er du ikke! Det er ivertfall ingen som tenker på hvor mye DU veier, det er kun du som tenker det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du er overvektig eller ikke vet jeg ikke (men feit er du ikke). Men når man har gått ned i vekt, henger ofte speilbildet igjen. Øynene venner seg ikke til at man har blitt slankere.

På dette stadiet er det ofte oppstramming som må til for å nå kroppen du ønsker. Evt. i tillegg til vektnedgang om du synes det er nødvendig.

Så flink du er som har klart 20 kg!

Endret av Jade
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Rainbow81, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...