AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Jeg har gått i "fella" at jeg sminker meg likt hver eneste dag. Har masse forskjellig sminke (har sett i overkant for mye på skjønnhetsvideoer og produktnabefalinger på youtube ) men ender alltid opp med det samme! Slik jeg sminker meg til vanlig er hudsminke (primer, foundation, concealer og pudder) eyeliner på øvre vippekant og maskara på de øvre vippene. Bruker litt blush og solpudder under kinnbena og i tinningene. Jeg er naturlig gyllen året rundt, brune øyne, brunt hår, har litt kviser her og der, liten panne, "bollekinn" og ansiktet midt er en mellomting mellom ovalt og rundt. Har også mørkebrunt hår (naturlig, aldri farga det) Er forresten 20 år. Og et annet problem jeg har er at jeg rett og slett tror jeg bruker for mye foundation og pudder. Spesielt pudder. Får en pudrete "look" om jeg kan kalle det det. Men jeg føler jeg MÅ bruke mye pudder for at ansiktet skal holde seg matt hele dagen. Får veldig blank hud og føler meg skitten og ekkel når nesen og sidene på nesen blir blank, og foundationen "svetter". Så om jeg bruker mye pudder så holder sminken seg mye finere resten av dagen, og det pudrete utseendet går bort etter noen timer. Noen tips?? Har også litt "angst" for at sminken skal forsvinne i løpet av dagen, så jeg tar mye på for at det skal sitte hele dagen. Det ser ikke helt grusomt og oversminka ut altså, og jeg bruker i en farge som er helt lik huden min, og pudderet jeg bruker er transparent. Men om jeg ser meg i et speil med sterkt lys (for eksempel på prøverom) så ser huden min virkelig ikke bra ut. Ser kakete ut, porene vises godt osv.. men i et normalt lys ser det ganske så greit ut.. Håper noen har noen tips? Har litt lyst å begynne å sminke meg på en helt ny måte! Kriteriene mine er at huden skal være matt/naturlig matt. Har som sagt en tendens til å bli fettete rundt nesen og i pannen. Og ikke en fin "glans", men en skitten en.. Anonymous poster hash: 2c788...f15
Gjest Kv84 Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Prøv et kit med alt i. Prøv ny farge på øyenskyggen hver dag, bytt på forskjellige farger på blushen og kutt ut foundation, bruk concealere på kviser og små områder som er røde. Husk å smil, det hjelper mye for hvor mye sminke man trenger, mindre altså. 1
Agathe Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Fullt sparklet ansikt kan bli en avhengighetsgreie, og hvis du selv tror du bruker for mye kan jeg nesten garantere deg at andre syns du gjør det Tror du du klarer deg med concealer på kvisene, og eventuelt en BBcream istedet for foundation + pudder? Og i stedet for å kjøre på med pudder utover dagen, bruk blotting paper til å ta bort glans 2
Zeroholic Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 1. For å unngå kakeansikt så bør du kutte ned på pudderbruken og være sikker på at du legger foundationen jevnt. Hva med å legge litt mindre pudder og heller pudre ansiktet mer i løpet av dagen når du ser at du begynner å bli blank? Kommer jo så klart an på hvilken foundation og hvilket pudder du bruker! 2. Du kan også investere i en setting spray for å viske bort den puddrete looken - problemet her er at huden fort blir "dewy", om du allerede er blank kan du se blankere ut. Setting spray hjelper også sminken å holde lengre. Eventuelt kan du bruke hårspray - bare lukk øynene og spray lett over ansiktet, men husk å holde hårsprayen iallefall 40-50 cm fra ansiktet. Pittelitt hårspray er nok. 3. Skitten glans = fet hud. Er iallefall sik jeg tolker det. Test ut forskjellige foundationer og pudder for oljete, fet hud. Har du derimot tør hud er dette ikke til å anbefale. Eventuelt få orden på huden din, at du blir ekstra fet rundt nesen og i pannen betyr at huden din er en smule fuktfattig. Huden din får panikk og produserer mer olje enn nødvendig. Jeg sier meg selv litt imot her, men du må enten tilføre mye fuktighet slik at de naturlige oljene i huden din holder seg i sjakk, eller så må du bruke oljefri foundation og pudder for fet hud. Ett av to! 4. Så til nye måter å sminke seg på.. Du skriver ikke noe om at du bruker øyenskygger - bruk øyenskygger! Velg farger som komplimenterer øynene dine og som passer til undertonen din. At du er naturlig gyllen tolker jeg slik at du har en varm undertone, så da bør du gå i den retningen. Varme farger! Fant et godt veiledende innlegg på Heidi Larsen sin blogg. 5. Bruk mascara på nedre vippekant, men bruk en mascara som er ment til å gi volum. Sjansen er da liten for at vippene klumper seg, bruker du for eksempel en mascara for fylde vil vippene gjerne bli for tykke og klumpe seg. Det er mye lettere å komme til med en liten, smal kost enn en stor og klumpete. Finnes jo også egne mascaraer til bruk på nedre vippekant. 6. Winged eyeliner er klassisk og fint. Er forskjellige teknikker man kan bruke og du kan variere lengde og tykkelse på vingene. Bruk leppestift eller lipgloss for å legge til farge på leppene slik at leppene ikke "forsvinner". Fyll inn brynene og marker dem (men ikke gjør dette feil, for guds skyld). Prøv deg på forskjellige teknikker når det gjelder øyenskygge - smokey eyes, cut crease osv. Håper dette hjalp litt!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Tusen takk for tips! Skal teste ut å bruke mindre på huden, er vel en vanesak som dere sier ja. Jeg har to ulike settingssprayer fra Urban Decay, "All nighter" og "De Slick". Bruker alltid "All nighter" over foundationen, før pudder. Blir ikke så dewy av det. "De slick" synes jeg kan ha en tendens til å tørke ut huden, og er egentlig ikke så veldig fan av den! Har en drøss med øyenskygger, blant annet naked palleter og en del fra mac osv.. Kan kanskje bli flinkere til å bruke de også! Men liker ikke å så godt å ha masse øyenskygge på, men det er vel også en vanesak. Anonymous poster hash: 2c788...f15
Athene Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Det at du må bruke så mye pudder for å unngå fet hud gjennom dagen skyldes nok enten at du bruker feil produkter, eller at du ikke blotter og pudder gjennom dagen. En god fuktighetskrem i bunn er avgjørende, ellers blir selv min normale hud fet rundt neseroten utover dagen. En riktig primer er like viktig, deretter en foundation tilpasset hudtypen. Jo bedre man treffer med farge og underlag, jo mer naturlig blir resultatet selv med en medium dekkende type. Du forsegler med et lett lag transparent løspudder og en god børste. Gjennom dagen kan du bruke blottingpapir og transparent kompaktpudder på problemområder. Når det gjelder nye ideer tenkte jeg umiddelbart på lepper, bryn og øyelokk. Bryn er ofte undervurdert, og de som sminker dem gjør ofte feil. Jeg synes bobbi brown brunpudder er best, og forsegler med mac øyebrynsgel. Resultatet blir helt naturlig. Øyeskygge er også undervurdert, og kan gjøre store endringer i ansiktet. Ikke gå rett på farger, glitter eller sterke farger. Jordfarger kler de fleste, og gir et naturlig resultat, teknikker finner du på youtube. Og primer er nødvendig for et godt resultat som varer.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Bruk en primer før foundation, den matter ned og gjør at det sitter bedre! Og prøv en fast foundation i pudderform, den absorberer mer fuktighet hvis du har fet hud. Pressed base til Glo Minerals er helt fantastisk, og frisk heller opp med pudder utover dagen heller enn å ta på for mye med en gang. Blotting paper og fungerer bra, da den trekker vekk olje fra ansiktet uten å fjerne makeupen:-)Anonymous poster hash: b1da3...7fd
fiddlesticks Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Istedenfor pudder, bruk heller en antishine primer Hvis du skal bruke blotting paper, bør du ikke bruk de med pudder, heller f.eks de blå fra mac!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå