AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Hei, poster denne som ab fordi jeg helst ikke vil bli gjenkjent. Min samboer har en venninne som jeg er noe sjalu på. De har hatt en greie gående for en del år siden - før han og jeg møttes, men i følge han var de aldri sammen, og har heller ikke hatt sex. De har vært venner siden dette. Da sambo og jeg ble sammen, snappet jeg opp at hun ble lei seg og skuffet over at han fikk seg kjæreste. Jeg spurte han, og han fortalte at hun gjerne ville treffe ham for å snakke, fordi hun trodde at de to hadde potensiale. Han spurte meg om hva jeg syns om det, og svarte at han bestemte selv, men at jeg ikke helt kunne forstå hva det var godt for hvis det var meg han ville være sammen med. Han bestemte seg for å ikke møte henne da, og trakk seg litt unna henne fordi han forstod at jeg var ukomfortabel med situasjonen. Vi har vært sammen drøyt to år, og det siste året har de hatt en del kontakt. Han vet at jeg er ukomfortabel med det, men sier at de kun er venner - og det stoler jeg fullt og helt på. Det som gjør meg usikker er hennes følelser for ham. Går hun fortsatt og håper at det kan bli de to? Min samboer sier at dette i tilfelle ikke er noe problem, så lenge han er uinteressert i henne. Hun bor ikke i Norge pga jobb, men er hjemme i ferier. Jeg har tidligere bedt om å slippe å omgås henne, og har også bedt om at han sier fra om de skal treffes. Nå i jula var sambo og jeg på fest, og hun kom. Hun visste veldig godt at min samboer kom til å være der fordi dette er en fast årlig greie som han er med på å arrangere. Når hun ankom festen snakket jeg med noen venner, og fikk med meg at samboer etter hvert hilste på sin venninne og stod og pratet en stund - naturlig nok. Når sambo og jeg snakket sammen like etter, spurte jeg om han ville introdusere oss, fordi jeg tenkte at hun da kanskje ble litt mer "ufarlig" i mine øyne. Men dette ville ikke samboer, fordi jeg tidligere har sagt at jeg ikke ønsker å ha noe ned henne å gjøre. I ettertid har vi diskutert dette, og jeg forklarte hva jeg ville oppnå med å hilse på henne. Han har sagt at han var redd for at dette var kanskje noe jeg ville angre når jeg ble edru, og lage en stor sak ut av. Det jeg egentlig lurer på, er om jeg overreagerer. Jeg kjenner at jeg blir nesten sur og litt lei meg når jeg ser at han sender melding med henne. Men han har aldri noen problemer med å fortelle hva de snakker om / vise meg meldingene, så jeg vet jo at det de skriver er ufarlig. Likevel plager det meg at de (stort sett) har daglig kontakt gjennom diverse medier, selv om jeg vet at de fysisk ikke treffes mer enn noen ganger i året. Sannsynligvis vil jeg ikke be kjæresten gjøre noen endringer i vennskapet hans med henne uansett, men jeg syns det hadde vært greit å høre om dette er en "normal" reaksjon, eller om jeg er helt på jordet....Anonymous poster hash: 0dbcf...c2b
Gjest Hjertesukk Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 wæææh. NEI, jeg hadde ikke syntes at dette hadde vært greit. Jeg hadde ikke likt at mannen min hadde ei dame på "vent" som sto klar så fort vårt forhold eventuelt går igjennom en tøff periode. (Som kan skje i forhold som varer over flere år). Ja, man skal stole på mannen sin, men det er da måte på. Er gaaaaanske sikker på at mannen min hadde hatt problemer med en eventuell annen mann som han visste var interessert i meg, og som han selv ikke hadde en relasjon til - men som jeg snakket med daglig.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Uffa meg. Har du bestemt deg for hva du vil gjøre, TS? Anonymous poster hash: 67e66...df5
Gjest TheRighteous Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Eh. Uaktuelt for min del. Nei, du overreagerer ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 du kan si hva du synes, men til syvende og sist er det han som bestemmer om han vil holde kontakten. Jeg hadde ikke likt det, som noen sier her, fordi jeg hadde følt det som han hadde henne i reserve. Synes også det er merkelig av henne å ville holde kontakten Anonymous poster hash: d1118...7bd
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Jeg synes ikke det er rart at han holder kontakten med en god venninne, men det får da være måte på hvor ofte man har kontakt med venner. Og at du ikke fikk hilse på - ærlig talt altså. Denne venninnen er en stor part av mannens liv, klart du skal hilse på.
Miss moneypenny Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Er jeg den eneste igjen i dette landet som ikke synes det er greit at man har kontakt med ei som ønsker å slå kloa i han selvom han har samboer? Du overreagerer overhodet ikke i mine øyne.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Er jeg den eneste igjen i dette landet som ikke synes det er greit at man har kontakt med ei som ønsker å slå kloa i han selvom han har samboer? Du overreagerer overhodet ikke i mine øyne. Jeg antar at en mann som er sammen med noen ikke jakter på andre. Det verste jeg selv vet er kjørester som skal holde partneren sin fanget slik at de må kutte kontakt med venner og bekjente fordi de har fått kjæreste. Dersom han begrenser kontakten fra flere ganger for dagen til en gang i mellom - max en gang eller to pr uke - skjønner også hun sin plass. Jeg orker selv ikke tanken på å leve i et forhold der enhver venn av det motsatte kjønn blir sett på som en trussel mot forholdet. Hvis jeg ikke kan stole på at mannen har valgt meg og at forholdet vårt er så sterkt at det faktisk tåler at det finnes andre her i verden så er det vel like greit at forholdet ender først som sist.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 De sender ikke sms daglig, men har "kontakt" i form av likes og kommentarer på face og insta + at de spiller feks wordfeud med hverandre.. Og jeg har fått med meg at det stort sett er hun som starter med å sende smser eller kommenterer hans bilder osv... Vi har jo diskutert vennskapet deres en del, og han sier at han ikke tror at hun er ute etter ham. Men, det kan jo ikke han vite, og hadde han visst at det var sånn, hadde han hvertfall ikke sagt noe til meg.. Han sier også at hun har få venner, og at det er derfor han sliter med å kutte henne helt ut. Han betrakter ikke henne som en nær venn. Anonymous poster hash: 0dbcf...c2b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Og takk for svar, forresten Godt å høre at følelsene mine ikke er helt urimelige. Anonymous poster hash: 0dbcf...c2b
Zeroholic Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Du overreagerer ikke, nei - men er jo flott at kjæresten din lar deg få se meldingene, slik at du vet hva de snakker om. Det viser egentlig at han ikke har noe å skjule, og det er jo bare lekkert! Om det derimot plager deg mye så bør du jo så klart ta det opp med han. For om det gjør at du føler deg usikker og kritisk til lojaliteten hans, så vil han nok kutte kontakten med henne om det bryr han - og om han ikke har følelser for henne. Edit: Skriveleif. Endret 29. desember 2013 av Zeroholic 1
Miss moneypenny Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Jeg antar at en mann som er sammen med noen ikke jakter på andre. Det verste jeg selv vet er kjørester som skal holde partneren sin fanget slik at de må kutte kontakt med venner og bekjente fordi de har fått kjæreste. Dersom han begrenser kontakten fra flere ganger for dagen til en gang i mellom - max en gang eller to pr uke - skjønner også hun sin plass. Jeg orker selv ikke tanken på å leve i et forhold der enhver venn av det motsatte kjønn blir sett på som en trussel mot forholdet. Hvis jeg ikke kan stole på at mannen har valgt meg og at forholdet vårt er så sterkt at det faktisk tåler at det finnes andre her i verden så er det vel like greit at forholdet ender først som sist. I utgangspunktet enig, samtidig som jeg syns at det er situasjonsbetinget. Jeg godtok en kvinnelig venn av samboeren min i mange år, enda hun prøvde seg på han hver gang de møttes. Og fant ut at sånn syns jeg ikke det er riktig at man skal ha det. Vi stiftet familie, og jeg orket ikke hennes forsøk på å ødelegge lenger. Syns ikke ts overreagerer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå