Millimani Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Da jeg gikk på barneskolen lærte jeg en julesang. Jeg husker ikke hele melodien og teksten, men den begynner med " Vi tenner et lys i vårt vindu og ser - omkring oss er det tent mange fler" og så er det noe med "Vi ønsker alle nå en god jul" eller noe sånt. Er det noen som kan den sangen? Det er rundt 20 år siden jeg sang den sist
Elanor Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Da jeg gikk på barneskolen lærte jeg en julesang. Jeg husker ikke hele melodien og teksten, men den begynner med " Vi tenner et lys i vårt vindu og ser - omkring oss er det tent mange fler" og så er det noe med "Vi ønsker alle nå en god jul" eller noe sånt. Er det noen som kan den sangen? Det er rundt 20 år siden jeg sang den sist Ja, jeg sang denne i barnekoret ca 1991 - på svensk: Vi tänder ett ljus i vårt fönster och ser, omkring oss har det tänts många fler. Vi gör så att mörkret ska skingra sig nu. vi ønskar att ni får en God jul, osv.. Den heter Jul- och nyårshymn. Musikk: Eva Karin Wärberger. Text: Margareta Billerström. Da er den nok opprinnelig svensk. Koselig sang. 1
Millimani Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2013 Tusen takk!! Tenk om jeg klarer å finne hele sangen med melodi og evt noter. Å nå ble jeg glad Da er den nok opprinnelig svensk ja. 1
Maggan1000 Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Hej! Sången heter "Jul- och Nyårshymn". Den ingår i sångboken "Stjärnor och ljus". Där finns text, noter och ackord för gitarr/piano. Till många av sångerna finns även dans-, rörelse- och spelförslag. Boken är utgiven på Gehrmans förlag i Sverige. Den kan köpas på www.gehrmans.se Eva-Karin Wärberger har skrivit musiken. Jag, Margareta Billerström (= Maggan1000 på forum.kvinneguiden.no), har skrivit några av bokens sångtexter, till exempel "Jul- och Nyårshymn". Vi är mycket glada över att den är översatt till norska! Många musikhälsningar från Maggan1000, e-post: [email protected] 2
Millimani Skrevet 24. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2014 Da har jeg sendt deg en mail
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå