Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan man si at de er vanskelige etter at de er tilbudt a) wok m/fisk alternativt kylling, b) dessert hvor frukt, krem etc. kan blandes etter eget forgodtbefinnende

og c) drikke hvor alt fra vann til friskpresset juice fra eple, appelsin. Cola osv. er inkludert. Og da selvfølgelig i tillegg til den menyen vi voksne spiste...

Jeg forstår jo i hvert fall hvorfor de er tynne disse 17-åringene. Og hadde jeg oppført meg på samme måten, så hadde jeg ligget seks fot under lenge før jeg fylte 17.

Godt å få det ut!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil de ikke spise, så ikke mas. Vil si de høres vanskelige ut ja, men det er ikke ditt problem.

Anonymous poster hash: d0303...8d5
Skrevet

Har en snart 17-åring selv, som er kresen. Hun får ingen alternativer. Vil hun ikke spise det som er servert så får hun bare sulte. Evt hun kan ta litt av tilbehøret.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Er jo ikke alle som liker asiatisk/wok. Hva med å bare kjøpe en pizza? Alle ungdommer liker det. Big One eller noe. Og så ha en isboks liggende? Jeg liker ikke krem, men is og bær er jo digg.

Endret av Runforit
Gjest Superwoman!
Skrevet

Husker vi fikk wok hver dag når vi var mindre, siden det var så raskt og enkelt å lage. Ble temmelig lei etterhvert..

Skrevet

Wok var bare et alternativ her. Middagen som ble servert var av en helt annet kvalitet...

Gjest Runforit
Skrevet

Wok var bare et alternativ her. Middagen som ble servert var av en helt annet kvalitet...

Om woken var eneste alternativ hva var selve middagen da?

Skrevet

Husker vi fikk wok hver dag når vi var mindre, siden det var så raskt og enkelt å lage. Ble temmelig lei etterhvert..

Neppe verken wok'en eller matkulturen sin feil!

Skrevet

Alternativet til wok på okse/kylling/svin var:

Fisk; Røkt blåkveite evt.torsk

Ferske, kokte poteter

Avsilt smør med reker/egg/vårløk/paprika/hvitløk

Agurksalat

Revet gulrot

Alt i alt; JÆVLIG EKKELT!!!

Skrevet

Ferske, kokte poteter

Agurksalat

Revet gulrot

Det hørtes jo godt ut.

Gjest Runforit
Skrevet

Ferske, kokte poteter

Agurksalat

Revet gulrot

Hehe. Skjønner at en ungdom kan synes det er blæh. Fisk og poteter var ikke noe jeg heller likte på den alderen.

Jeg ville gått for pizza og is. Ikke noe ekstra arbeid :P

Gjest Eurodice
Skrevet

Hehe. Skjønner at en ungdom kan synes det er blæh. Fisk og poteter var ikke noe jeg heller likte på den alderen.

Jeg ville gått for pizza og is. Ikke noe ekstra arbeid :P

Jeg hadde ikke laget i stand noe ekstra for en nesten voksen, kresen, "æsj, liker ikke" tenåring. Pizza i tillegg til en velsmakende middag hadde ikke kommet på tale. Da får heller tenåringen gå til en eller annen pølsebod og kjøpe noe for egne penger.

• Liker 2
Skrevet

Be syttenåringen om å lage sin egen mat/ta med ingredienser til deg og tilberede selv..

Anonymous poster hash: f290c...d80
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med Arabella. En 17-åring er gammel nok til å forstå at man må spise sunt, og er de så kresne at de nekter å spise noe av fisk eller wok hvor de kan velge mellom 3 (!!) forskjellige typer kjøtt, da kan de ha det så godt, eller lage seg noe selv. Jeg ville ikke laget noe annet til dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 17 selv og jeg spiser det som blir servert selv om jeg ikke liker det om jeg er på besøk hos noen. Smaker i alle fall litt på det.

Men torsk og kveite er ekkelt, og jeg er absolutt ikke kresen. Spiser sei, laks, ørret osv. Min kjæreste på 21 spiser verken wok eller torsk eller kveite han heller, så kan ikke ha kun med alder å gjøre. Han spiser dog så og si alt annet.

Jeg bor for meg selv og spiser veldig sunt og variert, men lager aldri wok eller torsk. Det er rett og slett ikke noe førstevalg hos meg.

Da jeg bodde hjemme og ikke likte maten, fikk vi tilbud om å evt koke nudler eller spise en brødskive om det absolutt ikke gikk an å spise det.

Anonymous poster hash: 2fcf9...3e6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...