AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hei, har litt problemer med pcen og tenkte å spørre noen "eksperter" her siden jeg egentlig ikke har noe særlig peiling. Har en sony-pc, har ikke hatt den lenge rundt et halvt år. Synes det er merkelig at den skal fucke seg sånn opp. Har vært å søkt rundt på nettet om svar før jeg spør her, men finner ikke det jeg leter etter. Problemet er da at jeg ikke får pcen på, altså den går på men skjermen er bare helt svart, det går kanskje en halvtime så kommer jeg til innloggingen, logger på og alt blir svart(det er ikke alltid den går på, den er nesten bare svart hele tiden. Har fått opp endel beskjeder av masse rart men det som gjentar seg er at skjermen blir helt blå der det står at pcen kom over et problem blabla og må restarte så står det om jeg lurer mer på dette så skal jeg søke (Error 0x0000021a) opp på internett senere. Har søkt opp dette og kom over linker som bla. denne her http://www.regmender.com/how-to-fix-windows-8-error-0xc000021a.html der det står at det skjer når man går fra windows 7 til windows 8, men jeg har alltid hatt windows 8 på denne pcen... skjønner ingenting. Skal ha store presentasjoner iløpet av Januar og trenger virkelig pc da, har ikke råd til å kjøpe ny og ikke råd til å sende denne på rep. så vil fikse denne selv. (håper det er noen som har giddet å lese alt, og vil hjelpe meg) Anonymous poster hash: ecd3a...14b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Det er et nokså vanlig Windows 8-problem som skyldes ødelagte eller manglende filer. Hvis du er heldig vil en reinstallasjon av Windows fikse det. Anonymous poster hash: 6a350...3d2 1
-Jiinxs- Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg bare antar at du i det minste har prøvd å gjøre det som stod på linken du kom med? Og at siden du har en stor presentasjon i januar så har du vært så smart å ikke lagre alt på pc'n men også på en minnepenn eller i en Cloud tjeneste. Endret 29. desember 2013 av -Leon- 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Jeg bare antar at du i det minste har prøvd å gjøre det som stod på linken du kom med? Og at siden du har en stor presentasjon i januar så har du vært så smart å ikke lagre alt på pc'n men også på en minnepenn eller i en Cloud tjeneste. Jeg har lest gjennom siden, andre sider også, men igjen så kommer jeg til mitt problem; PCen går ikke på.. er veldig lite jeg kan gjøre når skjermen bare er svart. Det er et nokså vanlig Windows 8-problem som skyldes ødelagte eller manglende filer. Hvis du er heldig vil en reinstallasjon av Windows fikse det. Anonymous poster hash: 6a350...3d2 Og hvordan kan jeg få opp dette, eller evt. cd til dette? Har tatt gjenoppretting til fabrikkinstillinger før pga virus, men nå er jo igjen problemet at jeg ikke kommer meg på. Anonymous poster hash: ecd3a...14b
-Jiinxs- Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Husker før så kom faktisk pc'n med en gjenoppretting dvd. Men nå til dags er det noe man må bestille etterpå, helt tragisk spør du meg. Om du har cdkeyen til Windows 8 så kan du laste det ned ifra microsoft sin side. Men du må da finne deg en annen pc du kan låne for å gjøre det, og så brenne den ut. Litt tungvindt. 1
Heart Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Hold nede shift-tasten og trykk på F8 som om det sto om livet i det du slår på PCen, så vil du med litt flaks få opp "recovery"skjermen hvor du kan utføre forskjellige reparasjoner. Se denne artikkelen for mer informasjon. 1
Guybrush Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Problemet er mest sannsynlig relatert til et program eller en funksjon du har lagt til (med vilje eller uvitende da du har trykket ok på noe uten å lese hva det var). Om du vil redde ut filene før du kjører en windows reinstallasjon ville jeg hentet inn noen som har litt peiling som kan kjøre en boot fra cd eller minnesticke med eksempelvis linux mint og på den måten få kopiert ut filene du har på maskinen som du trenger. En reinstallasjon vil sette maskinen din opp som om den var ny. Et annet alternativ er å kjøre system restore. Det spørs da om du har egen windows plate eller om dette ligger på maskinen. Hvis sistnevnte må du konsultere bruksnavisningen eller kontakte kundesupport og finne ut hvordan du kommer deg inn (eksempelvis trykke F10). Da kan du potensielt stille maskinen din tilbake til et tidligere tidspunkt hvor den fungerte. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Er feilen 0xC000021A (som det står i overskriften) eller 0x0000021a (som det står i teksten)? Anonymous poster hash: 6a350...3d2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Er feilen 0xC000021A (som det står i overskriften) eller 0x0000021a (som det står i teksten)? Anonymous poster hash: 6a350...3d2 Det er med C, manglet bare bokstaven. Hold nede shift-tasten og trykk på F8 som om det sto om livet i det du slår på PCen, så vil du med litt flaks få opp "recovery"skjermen hvor du kan utføre forskjellige reparasjoner. Se denne artikkelen for mer informasjon. Får ikke opp noe, har prøvd alle versjonene dere har skrevet her uten å få det til, den er forstatt bare svart eller står bare og laster. Vet forresten hvordan disse recovery greiene fungerer, men problemet er og få de opp.. De viktigste filene fra PCen er lagret et annet sted ja så kan ta recovery uten å ta alt over. Om jeg gjør det via cd er det bare til å putte inni pcen så skal det komme opp av seg selv, eller hvordan? Anonymous poster hash: ecd3a...14b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå