AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hvordan henger jeg opp et gevær på veggen? Med hva? Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 273e7...747
JamesHardy Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Kommer litt an på. Det finnes stativer du kan bruke som låser det fast. Om ikke så tror jeg vel at sluttstykke eller andre essensielle deler må tas av og lagres et annet sted. Tidligere het det at våpen og ammunisjon skulle være "under forsvarlig lås". Dette regelverket ble endret for noen år siden. Om du titter på våpenforhandlere så har dem sikkert informasjon om hva som er tilgjengelig. Om det derimot er snakk om samlevåpen som ikke kan brukes er det greit å bare bruke kroker eller lignende avhengig av hva som finnes av fester på selve våpenet. 1
Mann 42 Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Kommer litt an på. Det finnes stativer du kan bruke som låser det fast. Om ikke så tror jeg vel at sluttstykke eller andre essensielle deler må tas av og lagres et annet sted. Tidligere het det at våpen og ammunisjon skulle være "under forsvarlig lås". Dette regelverket ble endret for noen år siden. Om du titter på våpenforhandlere så har dem sikkert informasjon om hva som er tilgjengelig. Om det derimot er snakk om samlevåpen som ikke kan brukes er det greit å bare bruke kroker eller lignende avhengig av hva som finnes av fester på selve våpenet. Det er ikke tillatt å henge et fungerende våpen opp på veggen. Det stiller seg litt anderledes dersom det er snakk om en replika eller et plombert våpen, eller dersom en vital del er fjernet. Våpen og ammunisjon skal ideelt sett oppbevares nedlåst i et godkjent våpenskap, evt skal en vital del av våpenet oppbevares slik. Men det holder ikke å fjerne tennstempelfjæra, for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Jeg skal nå uansett henge det opp. Lov eller ikke. Det skal ikke brukes til noe, bare pynt. Et minne etter min oldefar. Jeg regner med det er plombert. Ts. Anonymous poster hash: 273e7...747
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg skal nå uansett henge det opp. Lov eller ikke. Det skal ikke brukes til noe, bare pynt. Et minne etter min oldefar. I så fall har du neppe lisens heller. Hvis ikke det er plombert risikerer du ubetinget fengsel. Anonymous poster hash: cdc74...c37 2
kat-e Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Om det er veldig gammelt så er det sikkert lisensfritt. Derimot så håper jeg miljøet passer. Dvs ved en peis på hytta, en tre vegg. Så noen hengte opp et sverd og gevær på en tapesert vegg, da er det bare harry.
Mann 42 Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Jeg skal nå uansett henge det opp. Lov eller ikke. Det skal ikke brukes til noe, bare pynt. Et minne etter min oldefar. Jeg regner med det er plombert. Ts.Anonymous poster hash: 273e7...747 Du bør IKKE regne med at det er plombert. Sjekk det. Det er ikke spesielt vanskelig. 2
Apis Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Ta det med til en våpensmed for plombering vis det skal henge til pynt, Fungerende våpen skal være innelåst i våpenskap og registrert, det holder ikke lenger å oppbevare sluttstykke å våpen separert, er fortsatt våpenamnesti på gamle uregistrerte hagler . En skal alltid gå ut fra at et våpen er ladet,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå