Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2004 #1 Skrevet 15. mai 2004 Nå har det virkelig gått inflasjon i merkelige navn på barna. Gwyneth Paltrow vil kalle datteren sin Apple! Hva tenker de egentlig på?
Tatum Skrevet 15. mai 2004 #2 Skrevet 15. mai 2004 Nå har det virkelig gått inflasjon i merkelige navn på barna. Gwyneth Paltrow vil kalle datteren sin Apple! Hva tenker de egentlig på? I Norge heter barn Bjørn, Mai, Juni, August, Storm, og en hel masse andre ting som har andre betydninger. Synes Apple stiller i samme kategori. Intet galt med det, det er bare litt uvant, for det ikke er "vanlig".
VesleBråka Skrevet 15. mai 2004 #3 Skrevet 15. mai 2004 Jeg hørte en teori om det der; rike folk har tilgang på bedre dop på fødestuen derav impulsive meget kreative navnevalg Så som Tallulah Belle m.fl
Smila Skrevet 15. mai 2004 #4 Skrevet 15. mai 2004 Det er mange rare navn ute å går. Jeg vet om ei som kalte ungen sin RIKKI MARTIN, med skikkelig norsk uttalelse..
MarianneE Skrevet 15. mai 2004 #5 Skrevet 15. mai 2004 Skjønner man kan stusse litt over navner, men personlig synes jeg ikke noe om og sitte og latterliggjøre dette. Vi vet ikke hva som skjuler seg bak nick, og man kan såre noen uten at man vet det. Ikke snilt, synes jeg......
Arkana Skrevet 15. mai 2004 #6 Skrevet 15. mai 2004 Jeg synes Jamie Oliver og kona også er ganske fantastifulle når det gjelder navn, jentene deres heter Poppy Honey og Daisy Boo. Det blir altfor sært for meg, men smaken er som kjent som baken.
Nelle Skrevet 15. mai 2004 #7 Skrevet 15. mai 2004 Det er mange rare navn ute å går. Jeg vet om ei som kalte ungen sin RIKKI MARTIN, med skikkelig norsk uttalelse..
Eplegrønn Skrevet 15. mai 2004 #8 Skrevet 15. mai 2004 Jeg synes Jamie Oliver og kona også er ganske fantastifulle når det gjelder navn' date= jentene deres heter Poppy Honey og Daisy Boo. Det blir altfor sært for meg, men smaken er som kjent som baken. Jeg synes de navnene er skikkelig kule. Apple var også et artig navn synes Eplegrønn. :-)
Leo Skrevet 15. mai 2004 #9 Skrevet 15. mai 2004 Jeg synes vel litt synd på lille ESPN (Amerikansk sportskanal) borte i California... Så vidt jeg husker var det en norsk radiokanal som ringte opp de stolte foreldrene og opplyste om at det uttalt på norsk faktisk var et relativt vanlig norsk navn
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #10 Skrevet 15. mai 2004 Rarere navn finnes. Leste engang en artikkel på nettet der det var noen eksempler jeg aldri glemmer. Unique, Bologna (både by i Italia og pølse), Casanova, Famous og Gouda. Det var sagt hvilken situasjon man kan komme opp i med et barn kalt Gouda. "Can you smell it? I guess Gouda must be coming". Skulle ha funnet den artikkelen om den finnes ennå.
Orthia Skrevet 15. mai 2004 #11 Skrevet 15. mai 2004 Jeg syns Apple var skikkelig sært. Kalle opp barnet etter en frukt, lissom? Venter allerede spent på nr to. De kan jo f.eks fortsette trenden og kalle nestemann Banana. Eller de kan være litt gærne, bryte tradisjonen og velge (gud forby! en grønnsak!) Cucumber.
Alterna Skrevet 16. mai 2004 #12 Skrevet 16. mai 2004 Hva med de som kaller ungene sine etter byer? Som Paris, Brooklyn osv?
Milly:) Skrevet 16. mai 2004 #13 Skrevet 16. mai 2004 Synes egentlig Apple var et ganske kult navn jeg Finnes MYE verre.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #15 Skrevet 16. mai 2004 http://www.humor911.com/innslagID.aspx?innslagID=1239 Vel,når vi først er inne på navn,ta en titt på denne listen over rare etternavn.
-Fisken- Skrevet 16. mai 2004 #16 Skrevet 16. mai 2004 En venn av meg hørte navnet: Arne Bjarne Champinjon Brun på et opprop en gang. Fyren var faktisk brun og.
Gjest Tiny i.i. Skrevet 16. mai 2004 #17 Skrevet 16. mai 2004 Syns det var tøfft jeg. Liten avsporing: Kalle opp barnet etter en frukt, lissom? Venter allerede spent på nr to. De kan jo f.eks fortsette trenden og kalle nestemann Banana. Eller de kan være litt gærne, bryte tradisjonen og velge (gud forby! en grønnsak!) Cucumber. Banan er faktisk en frukt.
Gjest Virvel Skrevet 16. mai 2004 #18 Skrevet 16. mai 2004 Vi hadde en diskusjon om bananer en gang, og etter å ha slått opp i leksikon fant vi ut at bananen faktisk er et bær. :-)
Gjest Fighter Skrevet 16. mai 2004 #19 Skrevet 16. mai 2004 Vi hadde en diskusjon om bananer en gang' date=' og etter å ha slått opp i leksikon fant vi ut at bananen faktisk er et bær. :-)[/quote'] Det har jeg også hørt!
Amarone Skrevet 16. mai 2004 #20 Skrevet 16. mai 2004 http://www.humor911.com/innslagID.aspx?innslagID=1239 Vel,når vi først er inne på navn,ta en titt på denne listen over rare etternavn. Åh, lo meg fillete: Odd Even False lest på engelsk....! Amarone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå