Gå til innhold

hva syns dere om klær på dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

la oss si at det er en liten hund eller en innekatt som blir kald om vinteren. katten går i sele ute men det er veldig kaldt. ville dere hatt på disse dyrene klær om de godtar det og ikke viser noen form for missnøye? begrunn gjerne :)

å bare for å si det, dette handler ikke om meg og mine dyr :) vil bare høre hva folk syns :)

Anonymous poster hash: e54a8...2f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

liten hund ble feil, korthåret hund uten underpels generelt!

Skrevet

Har en korthåret hund selv og MÅ bruke klær på ham om vinteren. Ser ikke hvorfor noen skulle ha et problem med at jeg vil holde hunden min frisk.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dyret faktisk trenger klærne og ikke viser sjukt misfornøye, så synes jeg det er bra. Er jo forskjell på det og de som stapper dyrene oppi mini kostymer, hvor de gjør alt de kan for å komme seg ut imens eieren står og synes det er søtt.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge dyret faktisk trenger klærne og ikke viser sjukt misfornøye, så synes jeg det er bra. Er jo forskjell på det og de som stapper dyrene oppi mini kostymer, hvor de gjør alt de kan for å komme seg ut imens eieren står og synes det er søtt.

ganske enig :) jeg har en katt som har en genser, han bruker den dog YTTERST sjeldent å vi pleier bare å ha den på når det er noen som vil se fordi de syns det er kult. men han viser absolutt ikke missnøye. går rundt å leker og sover og spiser uten å tenke over at han har på seg genseren. men han er vandt til dette fra før da. men ikke i verden om jeg kommer til å ha den på når han er med på felleskjøpet (han er med dit av og til) for da blir jeg vel dømt med en gang :P men så fort han viser at han har fått nok så får han ta av genseren :)

TS

Skrevet

Har en korthåret hund selv og MÅ bruke klær på ham om vinteren. Ser ikke hvorfor noen skulle ha et problem med at jeg vil holde hunden min frisk.

jeg har fått høre kommentaren om at "hvis hunden ikke tåler kulde så er dette feil land", men det er da ikke hunden sin skyld, å jeg er virkelig glad for at folk gjør det de kan for at dyrene ikke skal fryse :)

TS

Skrevet

Naturligvis skal man ha klær på en hund hvis den ellers ville frosset. Min (store) korthårshund har nesten alltid klær på seg om det er under 5 plussgrader eller på annen måte dårlig vær (iskaldt regn, mye vind, etc). Da får hun en triveligere tur, det er trafikksikkert fordi det er masse reflekser på de fleste dekkenene hennes, og jeg får ro i sjela (hun er av en rase som har mye rygg/nakke-problemer, og kulde disponerer for skader).

Anonymous poster hash: bc363...429
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er et dyr som trenger et plagg for varmens skyld er det selvsagt bare bra. Det er likevel en god del som hiver klær på dyrene sine fordi det er søtt, og det synes jeg er en uting. Dyr er ikke leketøy - de skal behandles etter sitt eget beste, enten det medfører at de bør ha klær eller ikke bør ha klær.

Anonymous poster hash: 34012...3d9
  • Liker 4
Skrevet

har bare fått den oppfattelsen av at folk (hvor jeg bor) mener det er dyremisshandling, noe jeg er sterkt uenig i. tenker at hvis dyret fryser så er jo det værre enn at den er varm

TS

Skrevet

Klær fordi hunden fryser er da helt greit.

Anonymous poster hash: 8ca92...06c
Skrevet

har bare fått den oppfattelsen av at folk (hvor jeg bor) mener det er dyremisshandling, noe jeg er sterkt uenig i. tenker at hvis dyret fryser så er jo det værre enn at den er varm

TS

De tror antagelig at du kler på ham for å gjøre ham til en søt liten baby, ikke fordi han trenger det. Det er synd at folk har det inntrykket, men det er såpass mange som "pynter" sine dyr i klær for moro skyld at det ikke er så rart at folk mistenker det. Som sagt synd, men ikke så veldig rart. Hvis noen sier det direkte til deg får du si at det rett og slett er nødvendig, ikke for pynt.

• Liker 4
Skrevet

jeg har fått høre kommentaren om at "hvis hunden ikke tåler kulde så er dette feil land", men det er da ikke hunden sin skyld, å jeg er virkelig glad for at folk gjør det de kan for at dyrene ikke skal fryse :)

TS

Mange velger rase pga gemytt. Polarhunder passer ikke meg, så kunne ikke falt meg inn å kjøpe en bare fordi den tåler vinteren bedre uten dekken.

Anonymous poster hash: 8ca92...06c

Gjest Seajewel
Skrevet

Klær fordi hunden er korthåret er greit. Hadde en hund som også ville ha hundesko på, fordi han fikk vondt da han gikk ut på isen, det var kaldt til han.

Skrevet

Dyr som har lite pels og har lett for å fryse må da selvsagt få bruke klær. Så lenge den ikke er tydelig misfornøyd. Men type kle chihuahuaen i ballerinakjole synes jeg blir litt for dumt..

• Liker 2
Skrevet

De tror antagelig at du kler på ham for å gjøre ham til en søt liten baby, ikke fordi han trenger det. Det er synd at folk har det inntrykket, men det er såpass mange som "pynter" sine dyr i klær for moro skyld at det ikke er så rart at folk mistenker det. Som sagt synd, men ikke så veldig rart. Hvis noen sier det direkte til deg får du si at det rett og slett er nødvendig, ikke for pynt.

nå har jeg ikke hund, men så klart kler jeg på den om jeg skulle skaffe meg feks chihuahua.

mine to katter har slips, å den andre en genser. men aldri i verden om jeg ville hatt på den noe sånt bare fordi den hadde vært "nusselig". han hadde et sår en stund som han ikke skulle slikke på, å krage var uaktuelt for han tydeligvis så da var genser eneste alternativet. å han syns visst at det var helt greit :fnise: han kommer også rett bort til meg om jeg tar frem genseren :fnise:

TS

Skrevet

Dyr som har lite pels og har lett for å fryse må da selvsagt få bruke klær. Så lenge den ikke er tydelig misfornøyd. Men type kle chihuahuaen i ballerinakjole synes jeg blir litt for dumt..

ja det hører til i hollywood hvor hunder skal matche sine eiere. men ikke her i kalde norge. en kjole har da ingen hensikt :P

TS

Skrevet

TS

Det var så mange faktorer som gjorde at jeg valgte rasen jeg endte opp med. Det var rett og slett den som passet meg best, for ikke å nevne at det er en veldig frisk rase sammenlignet med mange andre, og da skulle jeg vel ikke la det stoppe meg at han har litt tynn pels og må kles opp om vinteren, noe han overhodet ikke tar skade av.

• Liker 1
Skrevet

Kler på med god samvittighet, både han jeg har nå og han jeg hadde tidligere trenger det. Slik er det med whippet, rett og slett. Hadde jeg vært i Norge nå på vinteren skulle jeg nok spandert en vinterdress med ben, hals/lue som dekker ører og potesokker, dekket fra topp til tå altså. :laugh: Hvis jeg dropper å kle på og det er dårlig vær eller kaldt vil de helst inn etter to minutter, det er jo litt kjedelig.

Skrevet

MEN ser folk som også har på dyrene sine en tykk genser når de er ute å går tur i bånd om vinteren (dette er snakk om innekatter)

jeg syns det er greit, for det er dyrleger som sier at katter kommer fra et tropisk klima å er faktisk ikke så rustet for en vinter som man skulle tro.

http://lesernes.moss-avis.no/artikkel.php?aid=17562&ssoAction=getAuthId

så lenge dyrene ikke blir kledd på kunne for å "jåles opp" og at de ikke har ubehag av det så burde det jo være like greit som å kle på en hund? vi har jo på hester dekke, har til og med sett islandshester med dekken å hvem er bedre rustet for vinteren enn de liksom

Skrevet

TS over foresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...